• elmi

alltid mens efter äl?

Hej!

Har tagit en pergokur och sen gick min doktor på semester... men jag hade mens efter gulkroppshormoner den 17 maj, började äta pergo och var på vul den 28 maj. Fick då reda på att jag hade en äggblåsa som var 21 mm och slemhinnorna såg bra ut. fick då en ovitrelle spruta som ska göra att äggblåsan får den extra "skjutsen" att mogna och sen lossa. Tyvärr tog jag aldrig några ägglossningstester, men visst borde man ha haft ägglossning efter denna behandling?

Nu har jag fortfarande inte fått mens, skulle ha kommit senast den 14 juni, alltså för över 3 veckor sedan. Tagit typ 20 billiga tester och något CB men alla är väldigt negativa.

Är det alltid så att mensen kommer precis 14 dagar efter äl?,
    Det är så förvirrande allt detta!

Tusen tack om någon kan hjälpa till och reda ut detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 10:41
    Viktiga datum:

Elmi: 16/11 Ovitrelle ur kroppen
    Nunu: 17/11 Sprutstart
    Nunu: 22/11 Blodprov
    Nunu: 24/11 VUL
    Elmi: 26/11 TD
    Nunu: v48 ÄP +ET

• Svar på tråden alltid mens efter äl?
  • elmi

hallå! har varit på semester. ja du, vi får se, det gav fullt utslag på ägglossningstesterna denna gång så nu är det bara dagar kvar till bim. men jag känner ingenting så jag är ganska oförväntansfull om man kan säga så. när är det dags för läkaren?

• nunu

Ok, lycka till iaf!

Jag kom hem från Australien igår och hittade ett brev hemma där det stod att de flyttat min läkartid tre veckor framåt till den 1 sep.. Men det tänker jag inte gå med på, ska ringa på måndag och säga det. Jag har väntat på den tiden sen juni så det tänker jag inte gå med på! Jag ska prata med läkaren om att få göra ivf istället, för jag blir galen på dessa tabletter och sprutor och få upp hoppet varje gång men sen blir det inget iallafall. Är så less på det nu..

Skriv gärna och berätta hur det går för dig!

• elmi

Hallå!
    Hoppas du får din tid! Samma sak denna gång också. får ingen mens, ej positivt. ägglossningstestet visade ju positivt men det är tydligen inte säkert att man får ägglossning iaf. så trött på detta. vi ska också ta kontakt med vår läkare och prata med ivf istället. förra gången med pergotime mådde jag riktigt konstigt också under tiden jag tog tabletterna blev jag helt deprimerad.
    Vart bor du? tänker ni fortsätta privat med ivf?  

• nunu
    elmi skrev 2010-08-14 11:18:59 följande:
    Hallå!
    Hoppas du får din tid! Samma sak denna gång också. får ingen mens, ej positivt. ägglossningstestet visade ju positivt men det är tydligen inte säkert att man får ägglossning iaf. så trött på detta. vi ska också ta kontakt med vår läkare och prata med ivf istället. förra gången med pergotime mådde jag riktigt konstigt också under tiden jag tog tabletterna blev jag helt deprimerad.
    Vart bor du? tänker ni fortsätta privat med ivf?  
    Hej!
    Ja jag tjatade till mig en tid så jag var där i måndags.. Men vart inte mycket klokare för de. Läkaren sa att det som kunde ha hänt var att det blivit en cysta av ägget.. men han hittade inget konstigt vid VUL. Försökte prata med honom om att eventuellt gå vidare med IVF men det tyckte han inte att vi skulle behöva för "allt såg så bra ut" och "man måste ha tålamod".. :( Lite svårt bara att ha tålamod när man försökt i två år och det aldrig blir nåt..
    Iaf så sa han att tre försök med puregon + otrivelle skulle jag göra innan man kan fundera på att gå vidare, men jag tänker göra ett försök till , sen söker jag privat istället för jag står inte ut längre.
    Jag bor i Gävle, men tänker söka till IVF i Falun om det blir så.
  • elmi

Hej igen. 
    intressant det där med att det kunde ha blivit cystor för jag förstår inte vad som händer. nu är det exakt samma sak igen, vi har beställt tid igen, ska träffa vår läkare i nästa vecka. får se vad han säger men jag är inte så sugen på att äta pergo igen.
    vi kommer nog söka oss till sofiahemmet eller st göran. det får vara värt den extra kostnaden, känns som om det skulle vara så skönt att få en ärlig chans. just nu så blir det aldrig att man har en chans vilket känns så orättvist! 

• nunu
    elmi skrev 2010-08-23 22:29:22 följande:
    Hej igen. 
    intressant det där med att det kunde ha blivit cystor för jag förstår inte vad som händer. nu är det exakt samma sak igen, vi har beställt tid igen, ska träffa vår läkare i nästa vecka. får se vad han säger men jag är inte så sugen på att äta pergo igen.
    vi kommer nog söka oss till sofiahemmet eller st göran. det får vara värt den extra kostnaden, känns som om det skulle vara så skönt att få en ärlig chans. just nu så blir det aldrig att man har en chans vilket känns så orättvist! 
    Nej man fattar inte mycket av vad som egentligen händer när det aldrig vill funka..
    Jag är inne på min tredje dag med Puregon-sprutorna nu och ska ta dom i sju dagar.. Börjar oxå tycka att det är värt den extra kostnaden som kommer om man söker privat, för det här börjar bli alldeles för jobbigt. Vi provar nu den här omgången, sen får de bli nåt annat! Får man fråga hur gammal du är?
  • elmi

åh, nu blir jag lite smått irriterad igen. Skulle hämta ut sista pergotime nu men då är de slut över hela landet och kommer igen först i september. Så det blir inget försök alls den här månaden. Skit också.

Jag är 28 och min man 30, hur gamla är ni?

• nunu
    elmi skrev 2010-08-30 15:31:22 följande:
    åh, nu blir jag lite smått irriterad igen. Skulle hämta ut sista pergotime nu men då är de slut över hela landet och kommer igen först i september. Så det blir inget försök alls den här månaden. Skit också.

Jag är 28 och min man 30, hur gamla är ni?
    Ja jag hörde att de är slut, de skulle komma in omkring den 20 september tror jag.. suck..
    Jag är inne på min nionde dag med sprutorna nu, var på ultraljud igår men doktorn var inte nöjd med storleken på äggen så jag fick öka dosen i tre dagar, ska dit igen på torsdag så får se då hur det gått..
    Jag är 26 år och min sambo är 29..
  • elmi

håller tummarna för dig att det går bra för dig idag!
    Jag hoppas på att min ägglossning har kommit igång av sig själv på något mirakulöst sätt...

• nunu

Nja gick sådär, hade två äggblåsor som var 15 mm.. Får ta Puregon tre dagar till sen Ovitrelle.. Tyckte det var lite konstigt att jag inte ska göra att till ultraljud innan Ovitrelle men men, det är väll bara att göra som dom säger..
    Vecka 38 ska jag göra grav.test om inte mensen kommit innan..
    Lycka till till dej oxå, håller alla tummar för oss båda två! :)

Svar på tråden alltid mens efter äl?