Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Har inte läst hela tråden men av det jag läst, tycker jag att du har en märklig inställning. Så om pappa inte är hemma så vet flickorna inte hur det blir med matsäck, gympapåse etc? Skapar en enorma osäkerhet och utanföskap. Vilken kall miljö att växa upp i...
Tycker det är jättemärkligt att man kan bli tillsammans, flytta ihop och t.o.m. skaffa barn ihop med någon som har barn och sen göra så stor skillnad på dem i vardagen. (det troligaste är att du visste om att han hade barn innan)
Det är ännu märkligare hur någon som har barn kan gå med på att den skillnaden görs.
Missförstå mig rätt, självklart har du mer känslor för ditt barn än hans och självklart har du rätt att sätta gränser i hur mycket du ska göra med hans barn...men de rent vardagliga sakerna måste man väl ändå samsas om, oavsett vems barnen är. Ni är ju ändå en familj...eller anser ni er vara två olika familjer? Det är ditt barns storasystrar, blir jättemärkligt om det är stor skillnad i vardagen...och flickorna lär märka av det, hur hemma kan de känna sig hos er? De ska väl inte behöva känna att de är på besök.
Märkligt resonemang...och ännu märkligare att pappan går med på det.