Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

mirre67 skrev 2010-07-22 15:32:53 följande:
    Hm..ok, vilka räknar du till DIN familj då?? Du skriver här "vårt hem", räknar du det även som dereas?
    Ja, det är deras hem också, varannan vecka.
  • Anonym (Stepmom)
    wildaandersson skrev 2010-07-22 15:34:52 följande:
    Vi bor tillsammans för att vi älskar varandra och vill vara en familj. Hade min man varit av samma åsikt som dig så hade vi inte levt ihop och heller aldrig skaffat barn tillsammans.
    Mina barn är värdefullare än att bli behandlade så.....

Hjälp med ett av våra barn har vi av assistenter av andra anledningar
    Men jag antar att den anledningen inte är att ni inte tycker att ert barn som har assistent inte är ert ansvar? Har mna ett funktionshindrat barn oh har assistent till denna, är ju det en helt annan sak.

Jag tycker det är toppen för er att ni har hittat ettt sätt att leva ihop som passar er, liksom vi har ett sätt som passar oss.
  • Anonym (Stepmom)
    DinMamma skrev 2010-07-22 15:35:45 följande:
    Jag köper mycket kläder till min bonusdotter, som är 9 år.
    Efter hennes mamma, är jag den största kvinnliga förebild hon har!Jag lever ju med henne (och mina två söner) 50 % av deras liv...Tycker du bara försöker rättfärdiga ditt beteende...
    Jag behöver inte rättfärdiga mitt beteende, för det är inte jag som gör fel. Jag har varit klar och tydlig med min ståndpunkt från dag ett, och vi har ettt bra och ärligt förhållande som passar oss.  
  • Anonym (Stepmom)
    ica skrev 2010-07-22 15:37:14 följande:
    Så vad är problemet. En hysterisk biomamman som blåser upp nåt barnen inte bryr sig om. Uppenbarligen bryr du dig om alla barn men lägger dig inte i det biomamman och pappan sköter själva.
    Precis.
  • Anonym (Stepmom)
    Glassplitter skrev 2010-07-22 15:37:20 följande:
    Det måste vara väldigt förvirrande för din sambo....han lever ju två liv?! Ensamstående pappa och ett samboförhållande med barn......
    Han klagar inte. Han tycker det är bra attt han får spendera den här tiden med sina barn. Men han kanske inte helelr våga säga nått, som folk menar i tråden att barnen inte vågar. Ni som är sånna barn-kännare, ni kanske kan pappor bra också?
  • Anonym (Stepmom)
    Glassplitter skrev 2010-07-22 15:41:44 följande:
    passar det alla eller kanske bara dig??!
    Det passar alla utom biomamma och farmor.
  • Anonym (Stepmom)
    Esther M skrev 2010-07-22 15:43:06 följande:
    Min sambo tar hand om sina barn, eftersom han är deras pappa så är det hans ansvar. Jag har inga barn, så jag tar ansvar för min del av hemarbetet. Han lagar barnens mat eftersom de inte tycker om sådan mat som jag lagar. Ibland äter jag samma mat som de gör, ibland lagar jag mat som jag vill ha som de får smaka om de vill.

Jag deltar inte i barnens vardagsrutiner förutom enstaka gånger då de frågar eller ber mig om något.

Jag betalar inte för barnen. Vi delar på mat, och när barnen är hos oss betalar deras pappa mer eftersom de är där.
    Låter mycket sunt och bra.Alla nöjda.
  • Anonym (Stepmom)
    wildaandersson skrev 2010-07-22 15:45:27 följande:
    Vilken toffel till sambo. Fy...det var ju värre än jag trodde.
    Varför är han en toffel som tar hand om sina barn sjäälv, som han satt till världen?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym (Nomi) skrev 2010-07-22 15:47:48 följande:
    Har du tänkt steget längre?

Vi säger att du och sambon skiljer er. Är det ok att hans nya kärlek gör så stor skillnad mellan din älskade dotter och deras nya lilla "kärleksbarn"? ÄR de ok att den nya stepmom läser och nattar deras lilla gemensamma favvofis och sen bara väääääääägarar stoppa om din kråka. Är det helt ok?
    Ja, absolut. Jag skulle inte vilja ha det på något annaT sätt. barn är föräldrarnas ansvar.
  • Anonym (Stepmom)
    wildaandersson skrev 2010-07-22 15:49:16 följande:
    För att han låter sina barn behandlas så...Hoppas GÄSTER oxå får laga sin egen mat eller koka sitt eget medtagna kaffe.....
    Fy, usch.....blir så upprörd.
    jag lagar barnens mat, och dom dricker inte kaffe.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...