Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym skrev 2010-07-22 15:50:56 följande:
    Har barnen blivit tillfrågade om vad de vill? Vill syskonen bli olika behandlade hemma hos er?
    barnen är 5 och 7, dom vill vara med sin pappa!!!
  • Anonym (Stepmom)
    DinMamma skrev 2010-07-22 15:52:47 följande:
    Det är inte ett problem för mig, snarare för de barn som särbehandlas.
    För det gör de, det kan ni aldrig förneka.Att inte delta i barnens liv, att stå utanför aktiviteter, dagliga rutiner, att slå ifrån sig med "det är hans barn-hans ansvar" är fegt...själviskt och ovuxet.

Tack Malin för att du ger mina barn den kärlek och omtanke med allt vad det innebär, när jag i egenskap av mamma inte bor med dom varannan vecka!Mina barn kunde inte ha en bättre bonusmamma!

Och Tack till mig själv för att jag är en förbaskat bra och kärleksfull bonusmamma likaså!

Men det krävs jobb, tid, tålamod och ett stort hjärta för att ta hand om någon annans barn.Alla kanske inte besitter de egenskaperna.
    Tur att du är perfekt då. Jag tycker det är hemskt omoget och ovuxet av DIG att sitta här på internet och säga att jag inte är en bra person, när du vet little to nothing om mig. Översittarfasoner tycker jag.
  • Anonym (Stepmom)
    DinMamma skrev 2010-07-22 16:00:35 följande:
    Du får tycka vad du vill.Precis som jag.Alla har rätt till en åsikt.Du vädrar din, då borde du acceptera att andra vädrar sin.

Jag är glad-och stolt-över att mina barns far har det vett och förnuft som krävs när man väljer livspartner.
    Att han alltid står upp för sina barn, aldrig låter någon behandla dom mindre än de är värda.
    Men jag behandlar dom som att dom är mindre värda genom att inte ta en aktiv roll i deras omvårdnad, menar du?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-22 16:01:15 följande:
    Varför? Barn brukar verkligen gilla att få sitta i knä med andra vuxna också, spela spel, leka, fixa frisyrer och se film...Men hans barn är kanske "annorlunda".
    Har jag sagt att jag inte är med när vi ser på film? Nej. har jga sägt att jag inte fixar deras frisyrer? Ne, tvärtom. har jag sagt att vi inte spelar spel?? Nej. Du hittar ju bara på nu.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-22 16:09:08 följande:
    Du är för fan med inte klok kvinna.
    Förstår att du är anonym. Du skäms nog för ditt sätt att behandla andras barn!
    Dim sambo borde dumpa dig i soptunnan!
    Okej. Jag slås gång på gång av häpnad över dubbelmoralen på FL. För vad sa du att du hette? Anonym? Intressant tanke du tar upp dock.
  • Anonym (Stepmom)
    DinMamma skrev 2010-07-22 16:15:22 följande:
    Leka förälder?Vart får du allt ifrån?
    Men du är en vuxen kvinna!Och bör agera därefter!
    Min bonusdotter har en mamma, en toppenmamma!Jag är inte hennes mamma-jag är hennes bonusmamma.Den kvinna som finns där när inte mamma är tillgänglig/i närheten.Den kvinnan, som efter hennes mor, vägleder henne.

Det några få av er har berättat om, hur ni tar avstånd ifrån era mäns barn-det är skamligt av en vuxen männsika, enligt min åsikt.Och en riktigt man skulle inte acceptera det.Älska och vårda ALLT som berör eran man istället, och var inte så själviska.Det är som sagt barn vi pratar om,

Usch.
    Jag tycker inte att du gör fel, om ni vill ha det på det där sättet hemma hos er. Förstår inte varför du känner sån avsky mot hur vi har det hemma? Har du egna barn? Kan inte din styvdotters pappa vägleda henne? Varför vill du inte att dom ska få ha den relationen?
  • Anonym (Stepmom)
    DinMamma skrev 2010-07-22 16:30:44 följande:
    Du är ju ärlig iaf, även om jag inte respekterar din åsikt.
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 16:24:00 följande:
    Men jag behandlar dom som att dom är mindre värda genom att inte ta en aktiv roll i deras omvårdnad, menar du?
    Du SKILJER på ert gemensamma barn och hans döttrar-så ja!
    Det är intressant hur du propsar på att folk ska respektera din åsikt när du inte respekterar andras tycker jag. Jag kan känna att du är lite VÄL noga med att framhålla vilken underbar styvmor du är. Varför är ditt sätt en universallösning för alla? Kna man inte få vara olika?

Varför ska jag, och andra i samma situation, behöva ta hand om någon annans barn om man inte VILL? Det är inget tvång att älska och vårda sina styvbarn. jag behandlar dom inte illa, dom blir omskötta. Jag tycker det är synd att många här är så självgoda och trångsynta. Man kanske kan öppna upp ögonen för att olika människor lever olika?
  • Anonym (Stepmom)
    DinMamma skrev 2010-07-22 16:34:48 följande:
    Tack!
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 16:30:21 följande:
    Jag tycker inte att du gör fel, om ni vill ha det på det där sättet hemma hos er. Förstår inte varför du känner sån avsky mot hur vi har det hemma? Har du egna barn? Kan inte din styvdotters pappa vägleda henne? Varför vill du inte att dom ska få ha den relationen?
    Jag har två söner.Och en bonusdotter.När de alla är under vårat tak behandlas de LIKA, som de barn och människor de är.De får lika mycket kärlek, omvårdnad och trygghet av oss BÅDA.
    Mina söner har världens bästa biopappa-OCH världens kärleksfullaste bonuspappa.
    Min bonusdotter och hennes far har den finaste relation man kan ha, och jag är glad att jag får äran att vara hennes bonusmamma.GLAD.Ära!För det är det att få ha barn i sitt liv.
    Relationen mellan oss vuxna-min man och mina barns far/min relation till min bonusdotters mamma-funkar kanon!Just för att vi beter oss som vuxna, och alltid, alltid sätter barnens bästa i fokus!

Det du...
    ja den, du!!!! Så för att det fungerar hos dig är jag hemsk när jag är ärlig och säger vad jag känner i mtt förhållande? (och nej, nu menar jag inte att du inte gör det) Är det bättre om jag nattar dom och köper deras kläder med en spelad fasad? Att jga låtsas som att jag älskar dom och vill borsta deras tänder? Eller ska man ha en rak och ärlig kontakt med människor? Något att fundera på kanske.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym (Nomi) skrev 2010-07-22 16:37:03 följande:
    Hon är ingen underbar perfekt styvmor. Hon är som man bör vara om man har vettiga värderingar.
    enligt vem? Dig?
  • Anonym (Stepmom)
    DinMamma skrev 2010-07-22 16:38:36 följande:
    Nej, jag respekterar ingen som sätter sig själv före ett barn.Det är bedrövligt.

Jag är inte perfekt.Ingen övermänniska.Däremot gör jag alltid mitt bästa, varje dag, för att de barnen under mitt tak, biologiska eller inte, ska få en lycklig barndom.

Du skriver att många här är trångsynta, jag besparar dig min personliga åsikt om dig...
    jag tycker det är något skumt med vuxna människor som blir någon helt annan när barn kommer in i bilden. Som bara utplånar sig själva och uppoffrar sig. Oftast i onödan. Att jag inte nattar barnen betyder inte att jag inte är med dom på dagarna. Men sådant är det ju ingen här som är intresserad av...
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...