• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Calimba

Ville bara skriva av mig på något som jag hört så ni vet om det iaf. Sedan kanske det inte är så att det är läkaren fel det menar jag inte men vara bara en tanke.

Lycka till!

• Erica b
    Calimba skrev 2011-02-16 12:29:53 följande:

Ville bara skriva av mig på något som jag hört så ni vet om det iaf. Sedan kanske det inte är så att det är läkaren fel det menar jag inte men vara bara en tanke.

Lycka till!

bra att veta tycker jag åtminstone kanske om man ä mesig sm ja får mod att säga t när de är lite för stressande så det känns som det går ut över oss patienter!
  • Cathy

Jag har läst om många här FL som inte varit riktigt nöjda med RMC. Av en eller annan anledning. Vi var på infomöte för en vecka sedan och tyckte att Elisabeth var bra och var inte alls stressad. Det jag inte tyckte om att vi inte hade ngn diskussion om metod utan de hade redan valt lång för mig. Verkar ha många patienter just nu och vill att alla kör lång. Men RMC är nog väl medveten om kritiken de fått här på FL, det hörde jag på Elisabeth...

• Hjärtefröjd
    Cathy skrev 2011-02-16 13:06:34 följande:
    Jag har läst om många här FL som inte varit riktigt nöjda med RMC. Av en eller annan anledning. Vi var på infomöte för en vecka sedan och tyckte att Elisabeth var bra och var inte alls stressad. Det jag inte tyckte om att vi inte hade ngn diskussion om metod utan de hade redan valt lång för mig. Verkar ha många patienter just nu och vill att alla kör lång. Men RMC är nog väl medveten om kritiken de fått här på FL, det hörde jag på Elisabeth...
    Konstigt att alla "måste" köra lång nu, när vi var där i december fick vi välja, och Barbara tycke att korta metoden (som vi valde) var ett bra val. På samma sätt tror jag även Pållan fick välja.
  • Erica b

Till mej hade de en metod som de hade bestämt åt mej vet inte varför eller vilka val som fanns ens...?
    men ja tror ju att de vet vad som är bäst för mej o är ngn metod lättare för dem att boka in så ger ju det mej mest med eftersom jag finns med i deras beräkningar då.
    Klart de gör det bästa de kan med det de har, vi har sjuka indragningar i omsorgen ska ni veta, ja jobbar som vårdare så ja vet. Klart med att privat är bättre de har ju helt andra förutsättningar! Mina nästa 3 försök ja ska köpa blir ju solklart på en privat klinik inte på RMC men för det tror ja absolut att ja får det bästa vård ja kan just nu o att de är skitproffsiga på RMC...fan nojja inte upp mej nu ja ska ju för fan på ÄP på fredag!!! Tungan ute

• Nelia10
    Cathy skrev 2011-02-16 13:06:34 följande:
    Det är ju bra att de är medvetna om kritiken de får, man kan ju alltid hoppas att de försöker ändra på sig. Det var ju många i en gammal RMC tråd som klagade. Alla lämnade klagomål vid ÄP när man fick fylla i synpunkter. Vet även att det var många som ringde till RMC och vägrade ha Karin för att hon var så otrevlig.
    Elisabet är ju den som är trevligast men sen har man ju hört att hon dömt ut vissa patienter att de aldrig kommer att lyckas och sen har de gjort det när de bytt klinik......... Tänk de som tro på det och kanske inte går vidare...... 
  • Cathy
    Nelia10 skrev 2011-02-16 14:08:45 följande:
    Det är ju bra att de är medvetna om kritiken de får, man kan ju alltid hoppas att de försöker ändra på sig. Det var ju många i en gammal RMC tråd som klagade. Alla lämnade klagomål vid ÄP när man fick fylla i synpunkter. Vet även att det var många som ringde till RMC och vägrade ha Karin för att hon var så otrevlig.
    Elisabet är ju den som är trevligast men sen har man ju hört att hon dömt ut vissa patienter att de aldrig kommer att lyckas och sen har de gjort det när de bytt klinik......... Tänk de som tro på det och kanske inte går vidare...... 
    Det var väl precis den gamla RMC tråden jag läste och funderade därför ett varv till om vi verkligen ska åka till RMC. Jag har pratat med ngn på telefon ett par gånger, samma person kan inte komma ihåg namnet nu, och tyvärr har hon varit ganska otrevlig mot mig varje gång. Elisabeth har väl mesta delen av sin karriär forskat om kvinnor i klimakteriet, vet inte när hon började på RMC och fertilitetsbehandlingar?

Tråkigt att höra att ngn blivit utdömd på RMC.
  • Hjärtefröjd

Vi träffade Barbara på RMC och blev positivt överraskade. Lokalerna är ju inte särskilt trevliga (om man jämför med den privata sjukvården), men vi fick bra information och Barbara var sympatisk och kändes engagerad.

• Nelia10
    Cathy skrev 2011-02-16 14:20:54 följande:
    Det var väl precis den gamla RMC tråden jag läste och funderade därför ett varv till om vi verkligen ska åka till RMC. Jag har pratat med ngn på telefon ett par gånger, samma person kan inte komma ihåg namnet nu, och tyvärr har hon varit ganska otrevlig mot mig varje gång. Elisabeth har väl mesta delen av sin karriär forskat om kvinnor i klimakteriet, vet inte när hon började på RMC och fertilitetsbehandlingar?

Tråkigt att höra att ngn blivit utdömd på RMC.
    Ja det kan det säkert vara, har läst ganska många trådar där det står negativt om RMC och som jag fattar det så har det varit så i många år.....
    Fy vad jobbigt när de inte är trevliga och vänliga.
    Vet inte alls när hon började på RMC, det bästa vore väl om Barbara gick i pension så det kommer dit någon ny som kan sin sak.

• Nelia10
    Hjärtefröjd skrev 2011-02-16 14:26:43 följande:
    Vi träffade Barbara på RMC och blev positivt överraskade. Lokalerna är ju inte särskilt trevliga (om man jämför med den privata sjukvården), men vi fick bra information och Barbara var sympatisk och kändes engagerad.
    Tycker det är svårt att förstå henne ibland, så svårt att höra vad hon säger.
    Man önskar ju att de kunde fräscha upp lite 
Svar på tråden rmc linköping - ivf