• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Erica b
    pållan skrev 2011-02-14 16:43:46 följande:
    Hej på er, nu är jag hemma igen efter äggplocket! Det gick bra, av de 14 äggblåsorna var 10 tillräckligt stora för att kunna "användas". De fick ut 9 ägg. Hoppas bara att befruktningen och celldelningen går bra! ÄP var inte lika otäckt som jag trodde. Visst gjorde det ont, men det gick snabbt och vi blev fint omhändertagna. Det var Barbara som genomförde äggplocket, jag tyckte om henne och sjuksköterskorna var väldigt rara och proffsiga. Jag var väldigt orolig innan, inte främst för att det skulle göra ont utan för att alla äggblåsorna skulle vara tomma eller nåt annat katastrofalt. Jag fick 5 mg stesolid, faktiskt skönt att få något lugnande. Jag tror att det också gjorde så att smärtlindringen fungerade bättre. 

Nu ska jag försöka hålla nervositeten på behörigt avstånd tills imorgon, då vi får veta om några ägg har befruktats. I så fall blir det återförande på onsdag. Håll tummarna, rara ni! Och glad Alla hjärtans dag på er allesammans! 
    Duktig du är! Nu hoppas vi på ett guldägg!

Ja var på VUL idag:
    Äggplock på fredag 18/2 kl 7,30.
    Ja kräks av nervositet Flört

Kämpa på!Hjärta
  • lindy01

ååååh vad kul för er som har kommit så långt! jag väntar fortfarande på vår kallelse,men hon jag pratade med sa att den borde skickats idag,oh vad jag längtar på att åtminstone få komma på första mötet så man har ett datum att hålla fast vid.
    lycka till alla ni som plockas och ruvas och allt vad det nu är!

• FRU  LILA

Erica b: Nu är det riktigt nära. Slappna av och snjut av dagarna innan nu. Snart är det fredag ska du se.

• pållan

Erica b: tack ! Härligt att det snart är dags för ÄP för dig! Det kommer gå jättebra, oron innan är värre än själva ÄP. 

lindy01: hoppas att du snart får en tid! Vet hur jobbigt det är att gå och vänta...

Väntar gör jag också, på att ringa senare idag och fråga om nåt ägg blivit befruktat. Nervöst... 

• emsm

Pållan: Måste du själv ringa o fråga om det?

• pållan

emsm: De ringer bara och berättar om det INTE blivit nån befruktning. Men de sa att om jag själv ringer dem på förmiddagen så får jag veta då, så det kommer jag göra, det känns bättre än att gå på nålar hela dagen och undra

• emsm

Ok. ja de sa till mig oxå att de ringer om det inte blev nåt...men jag blev inte erbjuden att själv ringa o kolla, vilken lyx ;)

Men lycka till då!!!!! och isättnigen e ju lätt som en plätt jämfört med plocket! Jag mådde dåligt o hade jätteont i flera dgara efter plock :(

• pållan

emsm: de erbjöd mig inte, jag frågade om det gick bra och de sa ja. Ibland är det bra att vara lite påstridig  

Jag är lite öm och fortfarande rejält svullen efter ÄP, men tyckte faktiskt inte att det var så farligt. Kanske för att jag hade varit jätteorolig innan... Isättningen är jag inte alls orolig för - bara för att det inte ska bli något då... Nu ska jag försöka distrahera mig på nåt sätt. Hur mår du emsm? Har du börjat känna av några symptom? 

• Hjärtefröjd
    pållan skrev 2011-02-15 09:29:45 följande:
    emsm: De ringer bara och berättar om det INTE blivit nån befruktning. Men de sa att om jag själv ringer dem på förmiddagen så får jag veta då, så det kommer jag göra, det känns bättre än att gå på nålar hela dagen och undra
    Håller tummar och tår för många befruktade ägg!!!!
Svar på tråden rmc linköping - ivf