• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • emsm
    pållan skrev 2011-02-15 09:37:01 följande:
     Jag är lite öm och fortfarande rejält svullen efter ÄP, men tyckte faktiskt inte att det var så farligt. Kanske för att jag hade varit jätteorolig innan... Isättningen är jag inte alls orolig för - bara för att det inte ska bli något då... Nu ska jag försöka distrahera mig på nåt sätt. Hur mår du emsm? Har du börjat känna av några symptom? 
    Jag känner av en massa symptom. Främst så är dte illamående och trötthet. Kissa gjör jag ofta ändå..mannen tycker att jag äter lite mer än vanligt men inget jag själv tänker på. Däremot är jag tröttast i stan mest jämt. Efter kl 20 är det som att dra ner rullgardinen...då slocknar jag ;) Sen är em bedrövliga när det gäller illamående. Som tur är slipper jag än så länge att må illa på morgonen, är ingen morgon männiksa så det är skönt.
    Men jag hoppas på att allt lugnar ner sig om ett tag. Den här veckan e jag ledig så jag kan va hemma o må lite sådär någr adagar nu :)

Lycka till m allt. Håller tummarna!
  • Erica b

tack alla =)

pållan- hört ngt än?!?! spännande!

• pållan

emsm: Tänk att symptom som annars skulle verkar jättejobbiga låter fantastiska när det gäller en graviditet! Men jag hoppas ändå att det snart lugnar ner sig

Erica b: ja det har gått bra, vi ska görs ET imorgon som planerat. Får veta först då hur många ägg som blivit befruktade, hur kvaliteten är osv. Så spännande att jag snart är en ruvare  

• Erica b
    pållan skrev 2011-02-15 15:56:20 följande:
    emsm: Tänk att symptom som annars skulle verkar jättejobbiga låter fantastiska när det gäller en graviditet! Men jag hoppas ändå att det snart lugnar ner sig

Erica b: ja det har gått bra, vi ska görs ET imorgon som planerat. Får veta först då hur många ägg som blivit befruktade, hur kvaliteten är osv. Så spännande att jag snart är en ruvare  
    Lycka till imorgon ! o precis som du säger alla symptom som verkar vara pest o pina kan låta så vackert när det gällr en graviditet!
  • Calimba

För mig har denna graviditet Gravid till en början varit jobbig med mkt illamående och trötthet. Men det är påväg bort nu  (är i 12:e veckan) så snart kan man börja njuta av sin graviditet Glad vad gör man inte för en bebis Flört.

Mitt äp gjordes av Barbara men insättningen av Elisabet.
    För en kollega till mig hade Karin och det har nu en dotter, skulle för ett tag sedan göra ett nytt försök och fick då betala den gången men då var det Barbara som gjorde insättningen och det lyckades inte. De tyckte att hon var stressad vid tillfället och att det kan vara därför. Hoppas inte att det händer någon av er men ville bara att ni ska ha det i baktanke ifall ni inte lyckas att det kan bero på läkaren med och att ni inte klandrar er själva.

Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Calimba

emsm: Grattis till plusset förresten Skrattande

• FRU  LILA

Svårt att svara på ditt inlägg Calimba om läkare och om det finns bättre chans med en viss läkare. Vill inte säga imot men heller inte hålla med. Jag ska ju nu på tordag börja och vill tro att de som är på RMC gör det de kan för att få oss att lyckas. Vi hade Karin under hela förra behandlingen utom ett VUL som Barbara hade. Jag tycker Karin var bra både vid äggplock och insättning. Känner att jag inte kan klandra henne för att vi inte lyckades.
    Men som sagt jag kommer inte välja sida i denna fråga. Kan vara något i det du skriver eller inte......

• Erica b

Ja det är ju bra att inte klandra sej själv om det inte tar sig, jag vill personligen inte att de är stressade då ja blir väldigt stressad själv då. Barbara har varit stressad en gång ordentligt med mej men då var hon ensam läkare pga sjukdom så det har ja förståelse för faktiskt. Om ja skulle betala skulle det inte vara okej!!
     hört de nya rönen?:
    I en studie av 219 kvinnor som genomgår IVF, fann israeliska forskare oddsen för framgång var större bland kvinnor som blev underhållna av en professionell "medicinsk clown" direkt efter att de hade embryon implanteras i livmodern.

Overall, 36 percent became pregnant, versus 20 percent of women who'd had a comedy-free recovery after embryo implantation. Totalt blev 36 procent gravida, mot 20 procent av kvinnorna som hade haft en komedi utan återhämtning efter embryo implantation.

Kram på er alla
  • Nelia10
    Calimba skrev 2011-02-15 19:16:44 följande:
    För mig har denna graviditet  till en början varit jobbig med mkt illamående och trötthet. Men det är påväg bort nu  (är i 12:e veckan) så snart kan man börja njuta av sin graviditet  vad gör man inte för en bebis .Mitt äp gjordes av Barbara men insättningen av Elisabet. För en kollega till mig hade Karin och det har nu en dotter, skulle för ett tag sedan göra ett nytt försök och fick då betala den gången men då var det Barbara som gjorde insättningen och det lyckades inte. De tyckte att hon var stressad vid tillfället och att det kan vara därför. Hoppas inte att det händer någon av er men ville bara att ni ska ha det i baktanke ifall ni inte lyckas att det kan bero på läkaren med och att ni inte klandrar er själva.Lycka till

Grattis till graviditeten Vi har ju inte heller varit så supernöjda med RMC. Tycker det är mycket löpande band och att de inte gör allt för oss patienter, inte villiga att testa så mycket olika läkemedel och byta metoder för att man ska lyckas. Många man hör som lyckas bättre när de byter klinik och får toppembryo, så labbet är nog inte det bästa på RMC tyvärr. Men själva ET tror jag inte kan bero på läkaren. Alla gynekologer måste väl hitta till livmodern och att det inte fäster kan ju inte vara läkarens fel . Kram kram
  • Cathy

Hej!
    Här går det undan! 

pållan; hur har det gått på ET idag? Spännande att få höra!  
    Jag har hos husläkaren idag, mitt TSH har gått upp igen, suck. Borde inte ha sänkt dosen..

Är fortfarande för korta metoden och hoppas kunna köra igång på RMC i mars när nästa mens kommer!
    Kommer att vara sååååå besviken om de inte kan låta mig börja då!
    Jag har funderat från och till mellan långa och korta men är fortfarande för den korta..

KRAM på er alla

Svar på tråden rmc linköping - ivf