• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • g l i m r a

Anlijoos: ja det kanske man kan ringa och kolla, är rädd för att de ska tycka att man är en pina som tjatar.. Känns surt att behöva vänta en månad bara för att de väntar en cykel. Hur känns det för dig nu? Vilken info hade Cathy fått?

• Englali

Arona 79:
    Tack tack!! Ja förhoppningsvis så ska det inte dröja allt för länge, men jag är både spänd, förväntansfull och lite nervös. Mkt att hålla reda på känns det som!!

• anmaelli
    Englali skrev 2011-02-12 20:38:04 följande:
    Hejsan! Är ny här och ska snart påbörja vårt första ivf-försök. Vi var på infomöte i torsdags den 10/2. För våran del gick det snabbt, remissen landade hos rmc 13/1 och vi blev kallade 10/2 på en extrainsatt tid stod det i kallelsen. Toppen, så skönt att slippa en lång väntan! Känns som att vänta är det enda man gör på utredningar, prover och liknande. Vi träffades Barabara och fick ett mkt bra intryck. Hon var lugn, ingav trygghet, proffsig och förklarade allt mkt bra. Vi ska köra den lång metoden och jag har beräknad mens runt den 21-22/2 så det dröjer inte så länge till spraystart. Är mkt förväntansfull och så glada att vi är igång!! Vi har försökt få barn i 3 år, men det hittas inga "fel" på ngn av oss, dock har jag en ganska oregelbunden cykel. Jag är 27 år gammal och min man 30 år. Verkar som att det är några stycken här inne som ligger ungefär på samma ställe som oss i behandlingen.
    Då kanske vi träffades i väntrummet Var också hos Barbara och fick samma intryck som du. Härligt! Vi kommer också ligga rätt lika i tid då jag har beräknad mens däromkring 21 - 22... Lycka till!!
  • anmaelli
    Ylva75 skrev 2011-02-12 11:41:38 följande:
    Hej på er!
     Är ny på detta forum. Var på rmc första gången förra fredagen den 4/2. Fickträffa Barbarav var planerat att fräffa  Karin men hon hade tappat rösten. Remissen skickades ibörjan av december så ganska snabbt gick det ialla fall.
     Fick information om den långa cykeln, och får starta igång i nästa menscykel. Är spännande och jobbigt sammtidigt. Har beränad mens till runt den 23 feb.
    Ja der är där vi står just nu.  Verkar ju som att anlijoos och vi ligger i ungefär samma fas.

Lycka till pållan på måndag!!!
    Ja, då ligger vi rätt lika i tid :) Spännande och roligt att vi är flera som sätter igång snart!!! Så förväntansfull! Lycka till!
  • anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-02-12 20:49:09 följande:
    Anlijoos: ja det kanske man kan ringa och kolla, är rädd för att de ska tycka att man är en pina som tjatar.. Känns surt att behöva vänta en månad bara för att de väntar en cykel. Hur känns det för dig nu? Vilken info hade Cathy fått?
    Nejdå, de är ju där för dig... det är DU som är kund och man måste stå på sig för att få veta! Så kom igen. Det kommer kännas bättre när det är gjort och får du ett nej så vet du i alla fall och kan utgå ifrån det.

Det känns bara bra för mig, jag tänker faktiskt inte så mycket på det, men är mycket förväntansfull & lite pirrig!!
  • Erica b

vul imorgon, måste få ett datum för äggplock, blir galen annars! Hoppas på fina ägg nu!

• Kajsa84

Var på mitt första info möte på RMC i Linköping med Barbara den 8 Februari. Fick ett väldigt bra intryck av henne. Bestämdes att vi ska köra den långa kuren.
    Har precis fått min mens och det kliar i fingrarna för att sätta igång men min man jobbar utomlands så denna gång fungerar det inte för att han ska vara hemma på äggplocket....Frustrerande... Men man kommer ett steg närmare hela tiden

Jätte tacksam för denna tråd. Kul att följas åt alla och kunna dela tankar och erfarenheter

Kram K

• pållan

Hej på er, nu är jag hemma igen efter äggplocket! Det gick bra, av de 14 äggblåsorna var 10 tillräckligt stora för att kunna "användas". De fick ut 9 ägg. Hoppas bara att befruktningen och celldelningen går bra! ÄP var inte lika otäckt som jag trodde. Visst gjorde det ont, men det gick snabbt och vi blev fint omhändertagna. Det var Barbara som genomförde äggplocket, jag tyckte om henne och sjuksköterskorna var väldigt rara och proffsiga. Jag var väldigt orolig innan, inte främst för att det skulle göra ont utan för att alla äggblåsorna skulle vara tomma eller nåt annat katastrofalt. Jag fick 5 mg stesolid, faktiskt skönt att få något lugnande. Jag tror att det också gjorde så att smärtlindringen fungerade bättre. 

Nu ska jag försöka hålla nervositeten på behörigt avstånd tills imorgon, då vi får veta om några ägg har befruktats. I så fall blir det återförande på onsdag. Håll tummarna, rara ni! Och glad Alla hjärtans dag på er allesammans! 

• FRU  LILA

Pållan: Så skönt att det gick bra. Hoppas på bra skörd och att du snart är ruvare.

Svar på tråden rmc linköping - ivf