• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • strössel
    Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    Strössel: Ivf 1 ett toppen ägg i magen och 3 till frysen TD 16/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • LindaBell

Strössel; åh så bra! Grattis!!

Vi uppdaterade visst listan samtidigt, men din kom sist, jag gör om igen!

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    Strössel: Ett toppenägg testdatum 16/10 och 3 till frysen.
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• strössel

Haha ... nu finns vi med på listan på många ställen =D Nu känns det skönt att det är avklarat, nu ska vi se till att vi får ett plus. Köpte ett gravtest när jag ändå var i Linköping så det är oxå färdigt.

Håller tummarna för oss !

• LindaBell

Strössel; så du köpte ett du. Jag har nog mer tänkt att har jag inte blött någonting fram till TD så kan jag ju våga testaObestämd, men det är väl så att man ska testa hur eller hur på testdagen?!
    Usch, jag vet inte hur jag ska få dessa 2 veckor att gå? Tips? Hur ska du göra för att de ska gå så fort som möjligt och för att inte tänka ihjäl sigFlört?

• FRULILA

Bra resultat. Grattis till ruvning!

• FRULILA

Har skrivit detta i en annan tråd också men tycker det passar mer här då ni också går på RMC och gjort detta redan:

Jag är lite fundersam över behandlingens framfart från sprutstart till äggplock. Håller väl på med sprutor ungefär 2 veckor och sedan är det äggplock? Gör de VUL flera gånger under den tiden och kollar hur äggen växer till sig? Ökar eller sänker man styrkan på sprutorna? Nu har jag sprutor Gonal-F 900. Har även paket med 400 och 350. Men de har inte sagt något om dessa. Bara att jag vid sprutstart skulle ta 900-sprutorna.

• strössel

Lindabell: Jag är sjukskriven så hur jag ska få 14 dagar att gå snabbt är inte det lättaste. Ja man ska testa oavsett vad.

Frulila: Man gör ultraljud jag tror jag gjorde 2 eller 3 och sprutmängden beror på hur äggen utvecklas dom vill ju inte att du ska bli överstimulerad. Jag fick oxå 3 paket ett på 900 -600-300 jag tog hela 900 ampullen och sen lite på 600 beror helt och hållet hur äggen växer. Växer dom för bra får du minska på mängden växer dom dåligt får du öka mängden osv.

• mg79

Hej på er.. .hoppas ni hinner se detta. Jag ska till RMC på äggutplock på måndag den 4/10, och vet väl inte riktigt vad som väntar.. är lite nervös. Vad kommer att hända, ni som varit med om det berätta gärna!

Vi har ganska långt att åka så vi åker till Linköping redan i morgon eftermiddag.. Räknar med att kunna köra dit själv vid nästa besök, är det ok eller rekommenderar ni att jag har min partner med mig så han får köra då??

Jag vill veta allt...

Svar på tråden rmc linköping - ivf