• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Lillflickan

Det är i alla fall lättare när man är inne i rullorna och vet själv ungefär vad nästa steg är. Tyvärr blir man ofta bara upprörd när man får prata med läkare som bara säger "Enligt våra rutiner" och "de flesta brukar". Senast var i fredags när läkaren skickade med mig burken till sperman hem med mig och jag sa att jag inte behövde någon för sambon vill göra det på plats. Men hon sa bara att man brukar göra det hemma om man bor i Östergötland. Hon lyssnade inte när jag sa att han inte ville det. Det får ju bara gå en timme och det tar nästan en timme att åka. Jobbigt om det är något stopp på vägen. Suck, att de inte har lite mer empati. Fick en annan läkare förra måndagen som jag inte tyckt om tidigare, men hon överraskade mig med att förstå att jag kände annorlunda nu efter så många försök. Hon lovade mig till och med ett besök extra! Får se om jag kan ta mig förbi sköterskorna bara och verkligen få det!

• Smurry
    Lillflickan skrev 2012-04-24 21:55:02 följande:
    Det är i alla fall lättare när man är inne i rullorna och vet själv ungefär vad nästa steg är. Tyvärr blir man ofta bara upprörd när man får prata med läkare som bara säger "Enligt våra rutiner" och "de flesta brukar". Senast var i fredags när läkaren skickade med mig burken till sperman hem med mig och jag sa att jag inte behövde någon för sambon vill göra det på plats. Men hon sa bara att man brukar göra det hemma om man bor i Östergötland. Hon lyssnade inte när jag sa att han inte ville det. Det får ju bara gå en timme och det tar nästan en timme att åka. Jobbigt om det är något stopp på vägen. Suck, att de inte har lite mer empati. Fick en annan läkare förra måndagen som jag inte tyckt om tidigare, men hon överraskade mig med att förstå att jag kände annorlunda nu efter så många försök. Hon lovade mig till och med ett besök extra! Får se om jag kan ta mig förbi sköterskorna bara och verkligen få det!

Det tycker jag är galet dock, vi bor ca 8 min från us, och när vi fick kallelsen ringde jag in och fråga var vi skulle hämta burken till spermaprovet, men då sa hon att hon ville att vi skulle komma in! Så det verkar ju hel galet att vi som bor 8 min bort ska komma in och ni som nästan 1 timme bort ska göra det hemma`???
  • FineS
    minime85 skrev 2012-04-24 18:21:02 följande:
    Man får försöka tänka hellre en extra vecka än två! ;) Känner på mig att jag också kommer behöva spraya några dagar extra, men just nu känns det som det kvittar! :P Är så likgiltig med sprayen, allt känns bara... ok...
    Joda, precis... Jag försöker tänka så att då hinner jag med två extra akupunkturbehandlingar före..så kanske det var menat så. 
    Men du är nästan helt säkert nedreglerat, jag kände heller inget första gången eller den här gången nu i början, man kan vara nedreglerad ändå. Blödningen är ju ett bra tecken iaf;)
  • Hjärtefröjd

Usch, pratade med RMC nu för att kolla om det finns något embryo att återföra. Först säger sköterskan att hon måste dubbelkolla anteckningarna i journalen med labbet. Och sen ringer hon tillbaka och säger att det "nog" finns "något" att återföra.

Det låter ju inte särskilt positivt om man säger så....

• körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-26 10:13:32 följande:
    Usch, pratade med RMC nu för att kolla om det finns något embryo att återföra. Först säger sköterskan att hon måste dubbelkolla anteckningarna i journalen med labbet. Och sen ringer hon tillbaka och säger att det "nog" finns "något" att återföra.

Det låter ju inte särskilt positivt om man säger så....
    Sa hon inget mer? Håller tummarna för ett fint embryo idag!
  • Hjärtefröjd

Nä, hon vägrade säga nått mer... så det känns som att det typ finns ett fåcelligt fragmenterat stackars embryo att återföra. Om det överlevt till klockan ett vill säga.

• körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-26 10:33:36 följande:
    Nä, hon vägrade säga nått mer... så det känns som att det typ finns ett fåcelligt fragmenterat stackars embryo att återföra. Om det överlevt till klockan ett vill säga.
    Tråkigt att de inte kan säga mer Men vi hoppas embryot växer till sig nu fram till ET.När ska du vara där? KRAM
  • Hjärtefröjd

Vi ska vara där vi ett... om det går åt helvete, får vi väll försöka glädjas åt att vi faktiskt köpte hus i morse.

• körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-26 10:47:13 följande:
    Vi ska vara där vi ett... om det går åt helvete, får vi väll försöka glädjas åt att vi faktiskt köpte hus i morse.
    grattis till husköp
Svar på tråden rmc linköping - ivf