• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Åsa 82
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-24 08:56:31 följande:
    Däremot har jag börjat reta upp mig på det otroligt nonchalanta bemötande vi fick igår. Uppenbarligen läser de inte journalen innan vi kommer dit. Ett exempel var att jag blev ifrågasatt för att jag ville ha lokalbedövning och koksalt-dropp (för att undvika illamående), något som verkligen bör stå i journalen sedan tidigare försök.

Men det värsta var nog ändå att läkaren lite i förbifarten typ välkomnade oss tillbaka och utgick från att vi fått barn sedan vårt förra försök. När jag lite nedslaget svarade att "nää... vi har ju återfört sju "perfekta" embryon utan att lyckas" svarade hon bara lite glatt att "tja, vissa har ju mer otur än andra".

Mer brist på empati få man ju leta efter...
    Usch låter som ni fick ett riktigt dåligt bemötande. Känns som det är löpande band på rmc och att de inte tar till sig varje enskild individ situation. Journalen ska vara läst innan och slänga ur sig "vissa har mer otur än andra" var extremt okänsligt sagt, tycker jag. Blir nyfiken på vilka av dem som ni fick träffa igår. Även om vi inte har gått på kliniken så länge så är det ju helt klart vissa man tycker är bättre eller sämre.
    Lillflickan skrev 2012-04-24 09:23:38 följande:

Evighetsvänran. Varför ska man komma 07:30 om man inte får komma in förrän 10! Man hinner ju bli supernervös!
    Att man ska vara där tidigt kan jag nog dock förstå så att de hinner med alla förberedelser på alla ÄP-patienter de har den dagen för att få arbetet att flyta för dem. Sköterskerna får ju säkert börja arbete 7 för att hinna med nålsättning och alla förberedelser sen kommer läkarna inramlades vid 9 och börjar ÄP utan att vara förberedd. (De kan väl också komma tidigt o läsa journaler)
  • Hjärtefröjd
    Åsa 82 skrev 2012-04-24 12:06:42 följande:
    Usch låter som ni fick ett riktigt dåligt bemötande. Känns som det är löpande band på rmc och att de inte tar till sig varje enskild individ situation. Journalen ska vara läst innan och slänga ur sig "vissa har mer otur än andra" var extremt okänsligt sagt, tycker jag. Blir nyfiken på vilka av dem som ni fick träffa igår. Även om vi inte har gått på kliniken så länge så är det ju helt klart vissa man tycker är bättre eller sämre.

Att man ska vara där tidigt kan jag nog dock förstå så att de hinner med alla förberedelser på alla ÄP-patienter de har den dagen för att få arbetet att flyta för dem. Sköterskerna får ju säkert börja arbete 7 för att hinna med nålsättning och alla förberedelser sen kommer läkarna inramlades vid 9 och börjar ÄP utan att vara förberedd. (De kan väl också komma tidigt o läsa journaler)
    Vi hade K igår, och hon har väl aldrig gjort något vidare intryck på oss. Nu håller vi tummarna för E om vi kommer till ET på torsdag.
  • körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-24 10:03:29 följande:
    Nu ringde jag upp RMC för att få veta om och iså fall hur många ägg som befruktats och då vägrade sköterskan berätta det. När jag insisterade på att vi fått veta det tidigare gånger så hävdar hon ändrade rutiner. Jag blir tokig!

När jag påpekade att jag har min fulla rätt att ta del av informationen i min journal så gav hon till slut med sig och berättade att 10 var normat befruktade. Alltså, varför kunde hon inte säga det med en gång?
    Grattis till så många befruktade Tråkigt med bemötandet, man har väl ändå rätt att veta vad som händer.....
  • körsbärspajen
    Lillflickan skrev 2012-04-24 09:23:38 följande:
    Empati är inte deras starka sida. Och jag kan hålla med om att de borde ha bättre koll på journalen. I stället läser de i sen när man sitter där. Och frågar mig...

Evighetsvänran. Varför ska man komma 07:30 om man inte får komma in förrän 10! Man hinner ju bli supernervös!
    Tycker de kan dela upp som andra kliniker gör så alla inte kommer på samma gång. De kan ju ändå inte ta hand om 6 par samtidigt.
    Är ju inte så kul för männen som ska lämna spermaprov när det är kö och folk som väntar utanför och rycker i dörren
    Likadant i det första rummet man ska vara i , det med glasväggar och så sitter det fullt med folk utanför och man hör allt vad som sägs.... 
  • Åsa 82

Vi hade också K både i fredags och i måndags. Fick också känslan av att han inte var påläst och ville inte riktigt svara på min sambos frågor (Det tog väl för lång tid att förklara) Dock var det bra att hon tog min smärta på allvar o lovade sövning nästa gång. (Så slipper hon få ont i öronen av mitt skrikande, haha)
    E är nog den bästa av doktorna. Första gången hade vi B den enligt mig mest osympatiska.
    Usch vad kritisk jag låter.. Haha

Däremot tycker jag SSK C är en klippa.

• Hjärtefröjd
    körsbärspajen skrev 2012-04-24 12:19:29 följande:
    Tycker de kan dela upp som andra kliniker gör så alla inte kommer på samma gång. De kan ju ändå inte ta hand om 6 par samtidigt.
    Är ju inte så kul för männen som ska lämna spermaprov när det är kö och folk som väntar utanför och rycker i dörren
    Likadant i det första rummet man ska vara i , det med glasväggar och så sitter det fullt med folk utanför och man hör allt vad som sägs.... 
    Igår tror jag vi var sju par, så jag är väldigt tacksam att vi fick komma in först. Stackars de som var sist in, de lär ju inte kommit in förrän efter lunch nån gång.
  • Lillflickan

Lokalbedövningen gjorde susen. Äggplockningen kändes ingenting! Var supernervös innan men det gick bra! 10 ägg. Trodde det skulle vara fler med tanke på hur jag mått de sista dagarna. Men, hoppas det räcker.

• Hjärtefröjd
    Lillflickan skrev 2012-04-24 13:07:49 följande:
    Lokalbedövningen gjorde susen. Äggplockningen kändes ingenting! Var supernervös innan men det gick bra! 10 ägg. Trodde det skulle vara fler med tanke på hur jag mått de sista dagarna. Men, hoppas det räcker.
    Eller hur, lokalbedövning gör verkligen skillnad!

Grattis till äggskörden.  
  • FineS

Ni som bor i Sthlm eller annan ort, inte Linköping, har ni upplevt att dom inte ringt upp dagen efter VUL? Skitsvårt att ringa upp o fråga hur man ska göra när man bara får "telefontid" dagen efter..fan...

• FineS
    minime85 skrev 2012-04-18 16:37:09 följande:
    Fine S - känner inte av sprayen överhuvudtaget! Är glad samtidigt som jag oroar mig för att den inte nedreglerar mig :/ ska på blodprov nästa torsdag (26/4).. Ska bli spännande!!!
    Vad skönt att du inte känner något! 
    Jag tror det är helt normalt att känna båda! Har du fått någon blödning? Håller tummarna for dig på torsdag!:) 
Svar på tråden rmc linköping - ivf