Hjärtefröjd skrev 2012-04-24 08:56:31 följande:
Däremot har jag börjat reta upp mig på det otroligt nonchalanta bemötande vi fick igår. Uppenbarligen läser de inte journalen innan vi kommer dit. Ett exempel var att jag blev ifrågasatt för att jag ville ha lokalbedövning och koksalt-dropp (för att undvika illamående), något som verkligen bör stå i journalen sedan tidigare försök.
Men det värsta var nog ändå att läkaren lite i förbifarten typ välkomnade oss tillbaka och utgick från att vi fått barn sedan vårt förra försök. När jag lite nedslaget svarade att "nää... vi har ju återfört sju "perfekta" embryon utan att lyckas" svarade hon bara lite glatt att "tja, vissa har ju mer otur än andra".
Mer brist på empati få man ju leta efter...
Usch låter som ni fick ett riktigt dåligt bemötande. Känns som det är löpande band på rmc och att de inte tar till sig varje enskild individ situation. Journalen ska vara läst innan och slänga ur sig "vissa har mer otur än andra" var extremt okänsligt sagt, tycker jag. Blir nyfiken på vilka av dem som ni fick träffa igår. Även om vi inte har gått på kliniken så länge så är det ju helt klart vissa man tycker är bättre eller sämre.

Lillflickan skrev 2012-04-24 09:23:38 följande:
Evighetsvänran. Varför ska man komma 07:30 om man inte får komma in förrän 10! Man hinner ju bli supernervös!
Att man ska vara där tidigt kan jag nog dock förstå så att de hinner med alla förberedelser på alla ÄP-patienter de har den dagen för att få arbetet att flyta för dem. Sköterskerna får ju säkert börja arbete 7 för att hinna med nålsättning och alla förberedelser sen kommer läkarna inramlades vid 9 och börjar ÄP utan att vara förberedd. (De kan väl också komma tidigt o läsa journaler)