• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85
    FineS skrev 2012-04-27 22:46:57 följande:
    Grattis lillflickan!! Bara att hålla tummarna!

minime: hade du så många äggblåsor utan att du tagit sprutor? Hur stora var dom? 
    Hon sa att de var små (fick inte veta i mm) men många! Har ingen aning om det är bra, dåligt eller om det inte spelar någon roll!? Obestämd Är ändå lite orolig att jag ska bli överstimulerad, hade ju ett ganska högt amh-värde vilket tydligen kan indikera på högre risk för överstimulering!? Kände igår efter lunch hur det började "småfisa" i tjejmagen, men det är väl bara ett tecken på att systemet kickar igång igen!? Flört
  • Hjärtefröjd

Jag har lågt AMH men är lättstimulerad (hur det nu går ihop?). Hos mig ser man också många småsmå äggblåsor i början av cykeln, vilket enligt mig läkare tyder på aktiva äggstockar. Så jag tolkar det som något bra.

• minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-28 09:38:42 följande:
    Jag har lågt AMH men är lättstimulerad (hur det nu går ihop?). Hos mig ser man också många småsmå äggblåsor i början av cykeln, vilket enligt mig läkare tyder på aktiva äggstockar. Så jag tolkar det som något bra.
    Bra! Aktiva äggstockar gillar vi Flört
  • minime85

Vad är det för vagitorier som man ska använda under ruvartiden? Jag har inte sett att det finns med på receptet som läkaren skrev ut åt mig, har de bara glömt eller är inte det nödvändigt för alla?

• Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-04-29 21:42:20 följande:
    Vad är det för vagitorier som man ska använda under ruvartiden? Jag har inte sett att det finns med på receptet som läkaren skrev ut åt mig, har de bara glömt eller är inte det nödvändigt för alla?
    Om du har fått progesteronvagiatorer utskrivet så är det stearinliknande stavar som du ska ta tre gånger om dagen. Kladdigt värre, men var gör man inte för att maximera chanserna att lyckas.

Som alternativ till vagiatorerna kan man få gele (Crinone) eller vaginaltabletter (Lutinus).
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-29 22:03:50 följande:
    Om du har fått progesteronvagiatorer utskrivet så är det stearinliknande stavar som du ska ta tre gånger om dagen. Kladdigt värre, men var gör man inte för att maximera chanserna att lyckas.

Som alternativ till vagiatorerna kan man få gele (Crinone) eller vaginaltabletter (Lutinus).
    Ska fråga på onsdag om jag inte ska få såna. Vill självklart ha allt som ökar chanserna att lyckas Flört
  • Lillflickan

Till mig fick jag det inte utskrivet förrän äggplockningsdagen. Då fick jag hämta det direkt på Apoteket på sjukhuset. De har dem hemma. Alla tre gångerna har det varit så.

• Hjärtefröjd
    Lillflickan skrev 2012-04-29 22:44:46 följande:
    Till mig fick jag det inte utskrivet förrän äggplockningsdagen. Då fick jag hämta det direkt på Apoteket på sjukhuset. De har dem hemma. Alla tre gångerna har det varit så.
    Så har det varit för mig med!
Svar på tråden rmc linköping - ivf