• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-05-02 21:58:49 följande:
    9-10 mm, skulle det såklart stå.

Ok! Då kan jag vara nöjd då! Hade ca 7-10 blåsor på varje äggstock. Minsta var 6 mm och största var 14 mm, de flesta var runt 10. Blir ÄP på måndag bra tror ni?
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-05-02 22:12:49 följande:
    Minime85: Måndag eller tisdag gissar jag på!

Tror du har helt rätt, läkaren gissade på måndag.. På fredag vet jag, vill veta NU!! Otålig tjej :P
  • mörlin

Hej på er!! Vi ska på samtal på rmc linköping på tisdag. Tror ni att det kan finnas en liiten chans för oss att få börja med en gång elelr tror ni att vi måste vänta till hösten?? Hur lång tid tog det för er innan ni fick börja efter samtalet??

• Lillflickan

Det beror nog på vilken metod ni ska göra. Ska ni göra långa metoden så måste det gå 21 dagar efter mensstart, och sen tar behandlingen runt 4 veckor.

• minime85

Det gick bra! :) Blir ÄP på tisdag (bra gissat Hjärtefröjd!).. Ska sänka dosen till 75.. Nu håller jag tummarna att kroppen och jag arbetar mot samma mål; många ägg av finaste sort :P

• minime85

Btw, blev ovitrelle istället för pregnyl. Känns så skönt att slippa mecket med pregnylen!!! ;)

• Hjärtefröjd

Mörlin: Om du "tjatar" för att få köra korta metoden så kan ni nog vara igång innan sommaren. Om du inte säger nått om dina önskemål kommer du gissningsvis få göra långa, det verkar vara standard på RMC.

Svar på tråden rmc linköping - ivf