• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd
    Smurry skrev 2012-04-18 16:04:23 följande:
    Men frågan är varför är det sådan skillnad mellan de privata och de i landstingets regi! Har det bara med att göra att på de privata klinikerna måste de vara trevliga annars går kunderna vidare? och då anställer klinikerna inte bara människor som finns tillgängliga utan människor med socialkompetens?

Det kan man verkligen fråga sig.
  • Hjärtefröjd
    Smurry skrev 2012-04-18 16:04:23 följande:
    Jag är lite sugen på att gå direkt till privat regi, men det känns ju smartast att prova gratis först, man kan inte typ få alla samtal och de första behandlingar typ när man ska göra ul inför äggplockning osv på privatklinik men göra själva Äggplockningen och insättning på sjukhuset?      

Eftersom du bor i närheten måste du nog göra alla kontroller och liknande där.

Vi går till en privat samarbetsklinik för blodprov och VUL i Sthlm, men eftersom det är RMC man hela tiden har kontakt med och som bestämmer allt blir inte skillnad så stor just i detta fall.
  • FineS

Hur går det för dig minime85?? Några jobbiga biverkningar från sprayn? När fick du tid för blodprov och VUL?

Jag började 7:e, och har fått tid för VUL 23:e.  Blödningen är snart över, så nu är det bara å spraya flitigt fram tills dess. 

• Smurry
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-18 16:08:42 följande:
    Eftersom du bor i närheten måste du nog göra alla kontroller och liknande där.

Vi går till en privat samarbetsklinik för blodprov och VUL i Sthlm, men eftersom det är RMC man hela tiden har kontakt med och som bestämmer allt blir inte skillnad så stor just i detta fall.
    Det var ju lite trist, Ahh tänk om man var miljonär! Då hade de där 60000 varit som en glass för oss andra! Visst vi har råd att göra fler på privata klinikier om de första 2 inte funkar! men ändå!
  • minime85

Fine S - känner inte av sprayen överhuvudtaget! Är glad samtidigt som jag oroar mig för att den inte nedreglerar mig :/ ska på blodprov nästa torsdag (26/4).. Ska bli spännande!!!

• Smurry

Hej! Fick prata med vår läkare idag! Känns så mycket bättre! Hon var jättegullig den här gången! Kanske bara var så att vi missuppfattade hela situationen pga av vår chock! Känner mig glad för första gången sen i måndags! Nu kan vi verkligen slappna av och bara ta hand om varandra tills vi sätter igång i höst! 

Fick även reda på att vi kommer sätta igång direkt med ICSI så inga väntider!   Gud så himla skönt!

• Hjärtefröjd
    Smurry skrev 2012-04-19 13:22:25 följande:
    Hej! Fick prata med vår läkare idag! Känns så mycket bättre! Hon var jättegullig den här gången! Kanske bara var så att vi missuppfattade hela situationen pga av vår chock! Känner mig glad för första gången sen i måndags! Nu kan vi verkligen slappna av och bara ta hand om varandra tills vi sätter igång i höst! 

Fick även reda på att vi kommer sätta igång direkt med ICSI så inga väntider!   Gud så himla skönt!
    Härligt! Vilken läkare fick fick pratat med?
  • Smurry

Jag skippar att skriva ut namn :) Känns för personligt! men jag har mejlat dig privat :)

• Åsa 82

Hjärtefröjd: Lycka till med ÄP på måndag. Hoppas det går bra.

Jag gjorde ÄP i fredags o har insättning imorgon, måndag.

Svar på tråden rmc linköping - ivf