• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd

Idag mår jag finfint igen!

Däremot har jag börjat reta upp mig på det otroligt nonchalanta bemötande vi fick igår. Uppenbarligen läser de inte journalen innan vi kommer dit. Ett exempel var att jag blev ifrågasatt för att jag ville ha lokalbedövning och koksalt-dropp (för att undvika illamående), något som verkligen bör stå i journalen sedan tidigare försök.

Men det värsta var nog ändå att läkaren lite i förbifarten typ välkomnade oss tillbaka och utgick från att vi fått barn sedan vårt förra försök. När jag lite nedslaget svarade att "nää... vi har ju återfört sju "perfekta" embryon utan att lyckas" svarade hon bara lite glatt att "tja, vissa har ju mer otur än andra".

Mer brist på empati få man ju leta efter...

• Lillflickan

Empati är inte deras starka sida. Och jag kan hålla med om att de borde ha bättre koll på journalen. I stället läser de i sen när man sitter där. Och frågar mig...

Evighetsvänran. Varför ska man komma 07:30 om man inte får komma in förrän 10! Man hinner ju bli supernervös!

• Hjärtefröjd
    Lillflickan skrev 2012-04-24 09:23:38 följande:
    Evighetsvänran. Varför ska man komma 07:30 om man inte får komma in förrän 10! Man hinner ju bli supernervös!
    Håller med... vi var först in på ÄP igår och kom in typ 9.30. Positivt var dock att vi fick eget rum eftersom de hade så många ÄP inbokade.

Lycka till så massor idag, håller tummarna för finfin äggskörd!! 
  • Hjärtefröjd

Lillflickan: Ni kommer nog också bli erbjudan tredagarsodling idag, eftersom ni gjort flera misslyckade försök. Hur ser ni på det? Vi tackade jag till det... 

• Lillflickan

Tack Hjärtefröjd! Det är bestämt att de ska odla tre dagar. Jag känner att de borde ju veta bäst så vi går på deras rekommendationer. Vi kommer få tillbaka två embryon också. Om det finns så det räcker till det.

• Hjärtefröjd

Nu ringde jag upp RMC för att få veta om och iså fall hur många ägg som befruktats och då vägrade sköterskan berätta det. När jag insisterade på att vi fått veta det tidigare gånger så hävdar hon ändrade rutiner. Jag blir tokig!

När jag påpekade att jag har min fulla rätt att ta del av informationen i min journal så gav hon till slut med sig och berättade att 10 var normat befruktade. Alltså, varför kunde hon inte säga det med en gång?

• minime85

Hjärtefröjd - det är ju ett grymt resultat! :) synd bara att du behövde tjata för att få veta :/

• Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-04-24 10:36:18 följande:
    Hjärtefröjd - det är ju ett grymt resultat! :) synd bara att du behövde tjata för att få veta :/
    Tror vi har fått just tio befruktade varje gång, men ändå väldigt olika resultat på dag 2.

Första gången fick vi tillbaka ett toppembryo och fyra till frysen. Andra gången fick vi tillbaka två embryon som var okej, men inget till frysen. Så nu håller vi tummar och tår för att ett eller allra helst två håller måttet på dag 3, på torsdag.

Svar på tråden rmc linköping - ivf