• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-06 21:55:43 följande:
    Jag har börjat spruta nu, blodprov i morgon och VUL på tisdag. Är himla nyfiken på hur det ser ut med blåsor!!!
    Härligt! :) Hoppas du svarat bra på sprutorna! Vilken dos använder du?
  • FineS

Lite rädd för att dom inte vuxit tillräckligt, känner nada precis som sist gången. Men imorgon får jag ju veta hur som helst. 150 ie kör jag med, inte hög dos direkt. 

• Lillflickan

150 är väl ganska standard? Det brukar ja ha och det brukar räcka. Jag brukar inte heller känna något förrän efter första VUL. Det går säkert bra för dig också!

• Hjärtefröjd
    Lillflickan skrev 2012-05-07 09:18:06 följande:
    150 är väl ganska standard? Det brukar ja ha och det brukar räcka. Jag brukar inte heller känna något förrän efter första VUL. Det går säkert bra för dig också!
    150ie är startdosen för de flesta, så det är inte särskilt lågt. Själv brukar jag aldrig känna något, trots att jag brukar ha kring 20 stora äggblåsor vid ÄP.
  • FineS

Jaha..man nojar säkert som vanligt;) Fast jag tycker dom flesta jag pratat med i andra trådar har fått högre doser, men vid det här läget borde man väl fattat att man inte kan jämföra sig med andra hela tiden;) Fick 112,5 eller nåt första ronden, så lite har dom ju puffat på iaf. 

• minime85
    FineS skrev 2012-05-07 14:07:51 följande:
    Jaha..man nojar säkert som vanligt;) Fast jag tycker dom flesta jag pratat med i andra trådar har fått högre doser, men vid det här läget borde man väl fattat att man inte kan jämföra sig med andra hela tiden;) Fick 112,5 eller nåt första ronden, så lite har dom ju puffat på iaf. 
    Har du fått veta vad blodprovet visade?
  • FineS

Nej, inte än. Skickade blodprovet med posten idag, får veta imorgon efter VUL:)

• FineS

13 blåsor på vul i dag, över dubbelt så många som vid första försöket vid den här tiden. Känner mig rätt nöjd:) Nu höjs dosen till 187,5 och på fredag kommer jag nog få veta när ivfen kommer äga rum. 

• minime85

Hemma nu. Känner mig helt ok, lite mensvärk bara.. Ingreppet gick bra och mina 24 folliklar innehöll 19 ägg, så vi är väldigt nöjda! Förhoppningsvis blir det ET på torsdag!? Drömmer

• FineS

Villken skörd minime!!! Spännande  o se hur många som blir befruktade!!!:)

Svar på tråden rmc linköping - ivf