• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • minime85
    FineS skrev 2012-05-08 12:39:59 följande:
    Villken skörd minime!!! Spännande  o se hur många som blir befruktade!!!:)
    Ja, verkligen!! Jag och sambon låg och pratade direkt efter ingreppet och kom fram till att av 24 blåsor så skulle vi tycka att 10 ägg var jackpot! :) Men som sagt, känner inte för att ropa hej än, hoppas verkligen jag slipper ett tråkigt telefonsamtal imorgon!!! Är livrädd för det...
  • Lillflickan

Bra FineS! Det lät ju som ett bra antal!

Det var ju jättebra resultat Minime! Hoppas de blir fint befruktade också!

• FineS

Jupp, jag är rätt nöjd:)

Tror inte du ska behöva oroa dig minime:) 

• mörlin

Hej på er!! Har varit på samtal idag och fått veta att vi får välja mellan långa och korta.. men först efetr v 31 då det är fullt nu innan..:( Kändes som en kniv i bröstet och jag är så besviken.. hade verkligen velat börja NU!! Har vetat hela tiden att det kan bli så men man e endå inte beredd.. kan verkligen inte ta nånting för givet..SUCK!! 

Vilket vill man välja? Vill man nedreglera sig och bli en ragata eller ska man försöka med kort å hålla tummarna?! För och nackdelar mottages tacksamt!

Ursäkta deppinlägg! Var bara tvungen att skriva av mig lite..

• Hjärtefröjd

Jag ser bara fördelar med korta, enda anledningen jag ser att välja långa är om man tidigare gjort flera misslyckade försök med korta (med få ägg av dålig kvalitet).

• Lillflickan

Så var det för oss också. Efter att ha väntat ett antal månader på första samtalet så fick vi reda på att det var julstängt så vi fick vänta två månader till och börja i slutet av januari. Men det positiva är att efter det har det flutit på. Man hinner två försök på hösten och två på våren. Resten fastnar man i semesterstängningar. När jag hade lärt mig det så kändes det lite lättare att hantera för mig. Men visst är det jobbigt att vänta. Välkommen i IVF-karusellen där väntan är vardagen. Men Se det positiva i att du kan göra alla kul, aktiva sommaraktiviteter utan att behöva vara uppblåst och konstig av alla mediciner!

• minime85
    FineS skrev 2012-05-08 12:23:32 följande:
    13 blåsor på vul i dag, över dubbelt så många som vid första försöket vid den här tiden. Känner mig rätt nöjd:) Nu höjs dosen till 187,5 och på fredag kommer jag nog få veta när ivfen kommer äga rum. 
    Jättebra ju! Glad  Ska du in på nytt VUL innan du får datum för ÄP?
  • minime85

Börjar med Progesteron MIC APL 400mg ikväll innan läggdags. Hittar inget i FASS om den här medicinen, vad kan man förvänta sig? Är det vad ni andra också fått utskrivet eller beror det på vilken läkare som gjorde ÄP? Jag hade B idag och hon var såå gullig, verkligen supermysig! Sköterskan var även hon underbar!

Svar på tråden rmc linköping - ivf