• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Rödluvan
    piggelinis skrev 2010-10-25 09:39:05 följande:
    Förstår precis din känsla när det gäller väntan. Jag har känt (och känner) precis likadant! Några veckor känns som en evighet och då ska man inte prata om hur det känns med månader! Jag har haft Barbara och tycker hon var jättebra. Jag har överhuvudtaget fått ett väldigt positivt bemötande från all personal i Linköping.
    Jag måste hålla med! En fantastisk personal! Varm och omhändertagande. Har bara gott att säga om både läkare och sköterskor.
  • Karli

Erika b ; Lycka Till imorron spännande!

Hoppas du får dom där tabletterna för att få igång mensen (vad dom nu heter)

Jag har läkarbesök på hemmaplan på onsdag,ska bli kul att komma ett steg nämre och få börja spruta,hoppas jag!

• mmiaa

Dags för ÄP på onsdag!! Äggblåsorna har växt så mycket bättre den här gången, sist var de ca 17 mm vid sista kollen trots 16 dagars stimulering, de 7 äggen de fick ut var för omogna tyvärr. Den här gången har jag ca 7 st som är 19-21 mm och lika många som inte än långt därefter, har stimulerat 11 dagar nu.

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, sprutstart 20/10, VUL 26/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, ÄP 27/10

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• mg79

Pratat med RMC idag. Mensen är igång... de undrade hur vi ville gå vidare. Jag frågade rakt ut om min vikt kan påverka resultatet, och hon (kommer inte ihåg vem) sa att så var fallet, speciellt eftersom de inte hittat något fel på oss. Jag har nu ett BMI på 29, och om jag kunde komma ner till 24 vore det bra.

Men det innebär att 15 kg måste bort...Obestämd

Ingen nyhet, men hur f-n ska man göra?? Jag har taskig karaktär och jättesvårt att följa dieter. Nu gäller det att komma igång med träning. Har faktiskt saknat träningsverk de senaste åren sedan jag slutade med lagsport. Gäller bara att hitta något man trivs med.. Nu finns iaf motivationen! (Har redan kört 20 min på crosstrainern här hemma ikväll ! )

Någon som har bra tips på träning (inte Friskis & Svettis - funkar inte för min hjärna att gympa i grupp).

• strössel

Jag tror inte att din vikt skulle ha påverkat så du fått minus. Visst kan det påverka till viss del men inte i alla fall. Jag har gjort två ivf på cvl fick två + men missfall och då vägde jag 14 kg mer och nu fick jag minus på RMC. Oftast är det att det är nåt fel på ägget.

• lärkan80

mg79:  Det var verkligen tråkigt att höra Rynkar på näsan  Lite tips för viktnedgång; Ät grönsaker till maten istället för pasta/ris/potatis och prova att äta bara kött/kyckling/keso/skinka mm. när du blir hungrig. Undvik såklart söta saker... Ät inget bröd och om du gör det så välj knäckebröd el rågbröd (osötat). Har själv kört den här metoden flera gånger med väldigt bra resultat!! (Har varit lite för fokuserad på min vikt i vissa perioder av mitt liv och gått ner lite väl mycket) Men metoden fungerar, på riktigt. Sen måste man inte tokgympa på Friskis för att tappa kilon! En 45 min. rask promenad om dagen räcker långt! Ett tips är att lyssna på en talbok medan du går- då vill man inte avsluta promenaden Glad

Det påverkar kroppen på olika sätt, detta med övervikt/undervikt. Själv har jag haft oregelbunden mens och utebliven mens när jag varit normalviktig, för att bli mer regelbunden när jag varit i princip underviktig. Det är nog lite individuellt hur man fungerar. Jag förstår om du känner att du vill göra allt du kan för att optimera era chanser att lyckas! Hoppas det går bättre nästa gång! Kom ihåg att varje försök är en helt ny chansDrömmer

mmiaa: Vad spännande för er imorgon!!! Håller tummarna för att det går vägen! Själv skall jag på VUL imorgon bitti.. Lämnade blodprov idag. Har jobbat hela dagen och är helt mör i kroppen. Lite nervös för vad det ska visa imorgon...

• mg79

Jo jag antar det, min sambo tror inte på viktgrejen...

men ska jag ändra mitt liv så är det nu när jag har motivationen och ett mål, så jag ska iaf försöka...

• Erica b

mg79- viktklubb.se är min melodi, ja har gått ner över 40 kg...lära sej äta vanlig mat i rätt mängd. alla dieter funkar men så fort du vill leva utan diet går du ju upp igen, viktklubb har hjälp mej massa o mitt älskade gymkort, hundarna o en nyköpt häst som vill ha mye ridning!
    Lycka t!
    Karli- tack!!

• Hannah03

Hej på er. Hur går det för alla? Jag undrar om det är ngn som vet ifall det är för tidigt att göra ett gravtest på ruvardag 9? Börjar bli så grymt nyfiken nu:)

• Erica b

jaha läkarbesöket idag va inte så kul...måste vänta t decmensen(slutet på dec) och sen 21 jävla dagar t innan ja ens får börja närspraya....Dr Barbara sa " tänk på stockholmarna som får vänta 2 år"....o hur hjälper det mej ja skiter väl i dom?
    Nej idag har ja en pessimistdag, usch!
    Oktober nu.....slutet på januari känns som 10 år bort.....

Hoppas ingen tar sina barn för givna där ute.
    Icka

Svar på tråden rmc linköping - ivf