• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • mmiaa
    lärkan80 skrev 2010-10-23 19:53:27 följande:
    mmiaa: Tack för det! Känns lite bättre när man vet att nån annan känt likadant.. Hur långt har du kommit? Såg i listan att du hade VUL 20/10?
    Var så lite så
    Jag har sprutat i 11 dagar idag och jag har VUL på måndag 25/10, hoppas på ÄP i slutet av nästa vecka. Kanske ses på rmc rent av?
    Jag hoppas att det blir så snart som möjligt, det känns att det börjar bli trångt i äggstockarna!
  • mg79

Nytt test idag, fortfarande negativt. Inte så förvånande kanske... Dock ingen blödning ännu, och det är förvånande...

Livet suger just nu.. Rynkar på näsan

• mg79

Tar bort mig från listan...

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, sprutstart 20/10, VUL 26/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• majsanna
    mg79 skrev 2010-10-24 08:42:12 följande:

Nytt test idag, fortfarande negativt. Inte så förvånande kanske... Dock ingen blödning ännu, och det är förvånande...

Vad tråkigt! Vissa får inte sin mens förän man slutar med progesteronet. Du kanske är en sån?
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • strössel
    mg79 skrev 2010-10-24 08:42:12 följande:

Mg tar du progesteron fortfarande ? Jag fick inte min blödning förrens 3 dagar efter jag hade slutat med progesteronen.
  • Erica b

mg79- det suger du....fyfan så trist...känner med dej! Hjärta

• mg79

Japp, tar de sista proggisarna idag. Får se om blödning kommer igång i morgon. Inter för att jag längtar direkt. Hade gärna varit utan den med...

• Erica b

Imoron ska ja på första läkarbesöket...äntligen händer ngt!
    Det värsta som kan hända är att ja inte får börja förens dec-januari...tyvärr lutar det däråt när ja räknar i kalendern Gråter
    Kanske inte låter som hela världen att få vänta men för mej är det verkligen det så som ja väntat o kämpat så behöver ja få ngt för det snart.
    Ja ska ha Barbara som läkare, ngn som haft henne, min svägerska har haft henne o hon tyckte hon va super förutom lite språkprob.
    Kram Icka

• piggelinis
    Erica b skrev 2010-10-25 09:04:28 följande:
    Imoron ska ja på första läkarbesöket...äntligen händer ngt!
    Det värsta som kan hända är att ja inte får börja förens dec-januari...tyvärr lutar det däråt när ja räknar i kalendern Gråter
    Kanske inte låter som hela världen att få vänta men för mej är det verkligen det så som ja väntat o kämpat så behöver ja få ngt för det snart.
    Ja ska ha Barbara som läkare, ngn som haft henne, min svägerska har haft henne o hon tyckte hon va super förutom lite språkprob.
    Kram Icka
    Förstår precis din känsla när det gäller väntan. Jag har känt (och känner) precis likadant! Några veckor känns som en evighet och då ska man inte prata om hur det känns med månader! Jag har haft Barbara och tycker hon var jättebra. Jag har överhuvudtaget fått ett väldigt positivt bemötande från all personal i Linköping.

Jag har gjort en IVF tidigare, som blev lyckad så nu har jag en underbar son på snart 2 år. Solig Nu är det syskonförsök på gång, satte in ett ägg i torsdags. Blev lite knäckt bara när det visade sig att jag denna gång skulle behöva vänta 3 veckor innan jag gör grav.test. (Trodde alltid att det var 2 veckor, så jag var helt inställd på det.) Så det där med tiden är verkligen relativt...  Var insälld på 2 långa veckor och nu känns 3 veckor som en evighet!!! Gråter
  • Erica b

nila77- kul med ngn som haft Barbara o haft en bra upplevelse av all personal, när man hör om folk som blivit oproffisionellt bemötta blir man ju lite nervös så kul med någon som säger positiva saker =)
    Grattis t eran lilla son o ja håller tummarna för astt han ska få ett syskon. Att vänta 3 veckor måste vara lååångdraget speciellt som du sär när man ställt in sej på två!, kunde lika gära varit ett år till som en vecka t kan ja tro!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf