• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRULILA

Nu kan jag säga att det nog ändå är mensblödning. Jag tog också ett gravtest och det var "Inte gravid" så....
    Klart är sjukt ledsen men jag är ju inte helt förvånad då vi försökt så länge så det är ju inget nytt. Jag är ledsen och besviken men inte så att jag gråtit ännu. Klart jag sörjer mycket det som inte blev men det får fan inte ta överhand känner jag. Måste tänka framåt. Men klart jag är sjukt ledsen och besviken att detta inte var vårt hopp med att få hjälp och kanske ändå få vår drömbebisGråter SkrikandesSkrikandesSkrikandes. Jag tänker inte ge upp -vi ska lyckas någon gång. Men detta försök blöder bortGråter

• majsanna
    FRULILA skrev 2010-10-22 18:52:03 följande:
    Nu kan jag säga att det nog ändå är mensblödning. Jag tog också ett gravtest och det var "Inte gravid" så....
    Klart är sjukt ledsen men jag är ju inte helt förvånad då vi försökt så länge så det är ju inget nytt. Jag är ledsen och besviken men inte så att jag gråtit ännu. Klart jag sörjer mycket det som inte blev men det får fan inte ta överhand känner jag. Måste tänka framåt. Men klart jag är sjukt ledsen och besviken att detta inte var vårt hopp med att få hjälp och kanske ändå få vår drömbebisGråter SkrikandesSkrikandesSkrikandes. Jag tänker inte ge upp -vi ska lyckas någon gång. Men detta försök blöder bortGråter
    Fy vad tråkigt!!! Ta hand om varandra och ta nya tag. Önskar att vi alla någon gång ska få vår drömbebis.
    Stor kram till dig.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • strössel
    FRULILA skrev 2010-10-22 18:52:03 följande:
    Ledsen för din skull fick oxå minus och en överstimulering och vätska i buken i stället. Jag blev oxå ledsen eftersom jag fått plus på mina andra ivf jag gjort men fått missfall. Men dom andra gjordes på Cvl den bästa kliniken i norden. Men du ska se att vi kommer lyckas en dag det måste vi göra !
  • FRULILA

Snälla ni är. Tack!{#emotions_dlg.flower}

Tar bort mig från listanGråter

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, sprutstart 20/10, VUL 26/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10 (negativt), nytt TD 23-24/10.
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• lärkan80

Usch vad ledsamt Frulila Gråter. Skickar lite varma tankar och kramar. Hoppas ni orkar ta nya tag!

Mg79: Vad skönt att höra att det inte bara var jag! Nu har huvudvärken släppt. Är på 4:e sprutdagen och nu börjar oron för att bli överstimulerad ta över. Fy vad jobbigt det är att inte kunna sluta oroa sig. Det är liksom hela tiden nåt som gnager. Kände ni andra av nåt redan efter 3 sprutor? Jag har som molvärk nere i ryggen till vänster. Kanske är helt som det skall vara..?!

• mg79

lärkan80: Sorry, kan nte hjälpa dig där. Det enda jag kände av var min jädrans förkylning och huvudvärken då jag sprayade och sprutade.

• lärkan80

Ok. Jag får väl helt enkelt ta det hela med ro och vänta tills på tisdag när det är dags för VUL. 

Håller tummarna för dig mg79, när du testar i helgen!

• mmiaa
    lärkan80 skrev 2010-10-23 13:32:30 följande:
    Ok. Jag får väl helt enkelt ta det hela med ro och vänta tills på tisdag när det är dags för VUL. 

Håller tummarna för dig mg79, när du testar i helgen!
    Det är säkert ingen fara, jag hade också molvärk efter bara ett par dagar men äggblåsorna var runt 11-12 mm efter 6 sprutdagar. Lycka till på tisdag!!
  • lärkan80

mmiaa: Tack för det! Känns lite bättre när man vet att nån annan känt likadant.. Hur långt har du kommit? Såg i listan att du hade VUL 20/10?

Svar på tråden rmc linköping - ivf