• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRULILA

Har haft lite känningar i magen men det kan ju både vara gravidsymtom och om mens är på väg. Men idag på eftermiddagen när jag skulle ta min vaggis var det mörkare trådigt i  flyttningen så nu är mensen nog på gång. Sen undrar jag bara eftersom jag ruvar på två om ändå en fastnatDrömmer. Därför ska jag väl ändå ta graviditetstest kanske????
    Jag är inte så förvånad då vi försökt så LÄNGE men ändå jävligt besviken och ledsenSkrikandes

• mg79

FRULILA: Till mig sa de att fortsätta med vaggisar och testa på TD oavsett eventuella blödninga, för dessa kan uppstå trotts graviditet, så fortsätt hoppas!

Själv lever jag på hoppet om att gårdagens test var för tidigt och att det i helgen ska visa annorlunda, även om jag vet att sannolikheten för detta är typ 0,1 %...

• FRULILA

Jag ska testa på söndag när min man är hemma så vi gör det tillsammans. Har testdag egentligen på måndag. Hoppet finns där alltid. Håller tummarna för oss båda du.

• lärkan80

Hej!

Fick börja spruta igår! Har en fråga dock som jag hoppas nån kan svara på!! Är det någon mer som haft vansinneshuvudvärk i slutet av spraytiden? Det känns som om huvudet ska gå sönder.. Hoppas attd et lugnar sig nu när jag är igång med sprutorna!

Lycka till mg79 och Frulila!! Håller tummarna här också!

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, sprutstart 20/10, VUL 26/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10 (negativt), nytt TD 23-24/10.
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• mg79
    lärkan80 skrev 2010-10-21 19:17:31 följande:
    Hej!

Fick börja spruta igår! Har en fråga dock som jag hoppas nån kan svara på!! Är det någon mer som haft vansinneshuvudvärk i slutet av spraytiden? Det känns som om huvudet ska gå sönder.. Hoppas attd et lugnar sig nu när jag är igång med sprutorna!

Lycka till mg79 och Frulila!! Håller tummarna här också!
    Japp, huvudvärk hade jag nästan varje dag medan jag sprayade. Fast det blev bättre med sprutorna, och sen var dunderförkyld samtidigt. Var lite svårt att veta vilket symtom som berodde på vad, spray eller förkylning, allt gick i ett... Glad

Tack för tummhållningen!
  • mg79

FRULILA: F-n vad trist...
    Har du ngt grav.test hemma?? Du kan ju testa i morgonbitti, det kan ju vara falskt alarm.. hoppas på det iaf!
    KRAAAM

• FRULILA

Jag har inget test hemma. Jag tänkte köpa nu i helgen och testa på söndag men nu känns ju det onödigt...
    Jag testar väl bara för att RMC vill att man gör det ändå. Känns ändå som jag känner igen symtom på mensRynkar på näsan
    Hoppas gör jag ju ändå fram tills att det forsar blod haha

• majsanna

Vad tråkigt det var i den här tråden...
    Frulila: Hoppas att det bara är falskt alarm. Vilken ruvardag är du på?
    mg79: Hoppas att du får ett plus senare i veckan.

Jag hänger kvar här lite trots att jag nu "avslutat" min tid på Rmc.Vill ju veta hur det går för er.  Kommer inte ihåg om jag skrivit hur vår plan nu ser ut. Den är i alla fall att göra ivf i Göteborg, på Carlanderska. På tisdag nästa vecka ska vi till Karolinakliniken för besök för att lägga upp planen mer i detalj. Hon kommer att vara vår distansläkare så åker man "bara" till Göteborg för ÄP och ET.

2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • FRULILA

Tror jag är på ruvardag 10. Satte in förra måndagen.

Känns det bra att vara igång igen?

Svar på tråden rmc linköping - ivf