• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • majsanna
    FRULILA skrev 2010-10-21 20:54:18 följande:
    Tror jag är på ruvardag 10. Satte in förra måndagen.

Känns det bra att vara igång igen?
    Hå¨ller tummarna på att du får ett plus snart!

Ja, det känns bra att komma igång igen. Efter minuset senast så kändes det så svart och gör fortfarande ibland. Planen är nu att jag den här gången ska kört långa metoden för att se om det ger någon skillnad på äggen. Dessutom hoppas jag att vi får göra ICSI eftersom vi förra gången bara fick ett av sju ägg befruktade.
    dock är det ju väldigt tråkigt att man ska behöva betala massa pengar nu, men så är det...

I tisdags hade vi en journalist hos oss från Svenska dagbladet som intevjuade oss om längtan till barn. Han ska göra en artikelserie om olika typer av längtan och han hittade min blogg och undrade då om vi ville ställa upp.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • Erica b

FRULILA- faaaaaan så trist, känner verkligen för dig!! Kan inte tänka mej hur hemskt det måste vara att få mensen när man ruvat men ja kommer nog kanske snart bli varse...kraaam

• strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-21 20:04:38 följande:
    Nu börjar det komma blödningGråterSkrikandes{#emotions_dlg.djavulsk}
    Fy vad tråkigt ;( Lider med dig, kram
  • FRULILA

Igår var det rött på pappret men idag på morgonen har det inte kommit mer. Hoppet finns fortfarandeDrömmer. Fortsättning följer....

• FRULILA

Tackar för omtanke. Det värmer!!{#emotions_dlg.flower}

• Hoppas2010

Nu har jag läst heeela tråden!

Jag har en fråga. Hur "lätt" fick ni remissen till IVF? Jag opererades för endometrios i tisdags och då spolades även äggledarna, den ena fungerar dåligt och den andra inte alls :( nu fick jag provera att äta konstant i 6 månader för att hålla endon borta och sen skulle vi försöka ett helt år till innan vi fick hjälp. Vi har försökt i åtta månader själva så ett år till känns långt :'( var på proxima i motala så jag tänkte om man kunde vända sig till andra ställen eller o man ska satsa på en privatklinik direkt?

• Erica b

Hoppas2010- ja har väntat i 5-6 år innan ja fick kolla mej ja hade för högt bmi men när ja gått ner 42 kg  fick ja kolla upp oss o det va mannen det var fel på, 4 dagar efter remissen var på US fick vi en läkartid i oktober nu.  det finns info för hur länge man ska försöka själv innan hjälp, om du är under 35 tror ja man ska försöka 2 år själv innan du får hjälp.

FRULILA- hoppas hoppas hoppas!!!

• majsanna
    Hoppas2010 skrev 2010-10-22 08:09:42 följande:
    Nu har jag läst heeela tråden!

Jag har en fråga. Hur "lätt" fick ni remissen till IVF? Jag opererades för endometrios i tisdags och då spolades även äggledarna, den ena fungerar dåligt och den andra inte alls :( nu fick jag provera att äta konstant i 6 månader för att hålla endon borta och sen skulle vi försöka ett helt år till innan vi fick hjälp. Vi har försökt i åtta månader själva så ett år till känns långt :'( var på proxima i motala så jag tänkte om man kunde vända sig till andra ställen eller o man ska satsa på en privatklinik direkt?
    Jag tycker att du ska höra av dig till Rmc och höra med dom vad dom anser.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • mg79
    FRULILA skrev 2010-10-22 07:43:01 följande:
    Igår var det rött på pappret men idag på morgonen har det inte kommit mer. Hoppet finns fortfarandeDrömmer. Fortsättning följer....
    Hoppas hoppas hoppas på att det inte blir mer rött och bara ett stort plus på söndag! Håller tummar och tår för er !
Svar på tråden rmc linköping - ivf