• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77

Ska på VUL på onsdag för att kolla äggblåsor. Förhoppningsvis kan jag få ett datum för ÄP då, så jag vet inte än, men snart, hoppas jag

• Bamboocha

Jag längtar inte. Så nervös inför detta o inte bättre är det att jag är besviken på all infor man fått av RMC. De har glömt det en o det andra. Vem har du?

• Himlan77
    Bamboocha skrev 2010-11-20 22:48:18 följande:
    Jag längtar inte. Så nervös inför detta o inte bättre är det att jag är besviken på all infor man fått av RMC. De har glömt det en o det andra. Vem har du?
    Jag har Karin Gunnarsdotter, än så länge är jag nöjd. Vad jag däremot funderar på är hur de tänker sig blodprovet på tisdag. Vi pratade om att jag kunde göra det på min vanliga VC, men remiss och sånt då...?? Jag har inte ett jäkla papper...! Och det hjälper ju inte om det ligger i V-vik eftersom jag skulle ta provet dagen innan VUL... Så jag måste ringa rmc på måndag. Isf hinner de ju skicka ner en remiss om det skulle vara så... Det är så onödigt bara, för det är en sån grej som tar både tid och energi...
    Tror ditt ÄP kommer gå jättebra. Är det på måndag du ska göra det?
  • Himlan77

Hmm, det där lät kanske lite tvetydigt, men bortsett från det här med blodprovet, så är jag nöjd, och jag vet ju inte om det är en miss än, eller om det dyker upp en remiss med posten på måndag... Men men, har det inte gjort det, då... ja.

• Bamboocha

Du det dyker inte upp några remisser du får själv ringa västervik o boka tid! De bryr sig inte rmc alltså,. Ring o boka tid! O glöm inte att de ska visa dig sprutor o sånt!
    Lycka till

• Spugnola

Hej på er kämpar-tjejor!
    Vill bara säga att det är helt normalt med flytningar, jag trodde att mina ägg kom ut innan ÄP både en och två ggr... De sa att det är helt normalt med det och att förvänta sig!
    Första UL efter att jag börjat m sprutorna hade jag bara nga halvdana ägg, så då fick jag öka dosen, det kanske blir för er med men bli inte oroliga. Det behöver inte betyda ngt!
    Erika, mår så dåligt för din skull när du berättar om din gravida väninna.
    Har haft mga gravida o som precis fått i min närhet sista tiden, speciellt jobbigt var det efter vårt sena missfall i höstas. Vissa förstår när man berättar att det är jobbigt, vissa inte. Tycker iaf att du ska berätta för din vän hur du känner så hon vet. Gå efter det sen. Jag har en vän som inte alls har förstått vad vi gått igenom, och tycker att vi är dumma som inte engagerar oss i dem o deras nya bebis. Det struntar jag i!!! Vi är gamla vänner o kan inte gamla vänner stötta varandra i sånt får det vara. Det kommer nya vänner, ha inte dåligt samvete. Berätta om du kan, om dina känslor, så tror jag att det går bättre ! Solig
    Sedan om ni inte ses jämt o ständigt under den här tiden när det är som jobbigast gör inte det ngt, man kan skicka ett mail el sms, o bara visa att man tänker på varandra.
    Kramar

• Himlan77

Då ska jag ringa och fixa det på måndag. Hade ju ändå tänkt göra det, men nu blir det definitivt så. Jag har fått spruthjälp, är det till Pregnylen du menar, Bamboocha?

• anmaelli

Hejsan!
    Min läkare ska precis ha skickat remiss till RMC, nån som har koll på hur lång väntetiden är där nu? Jag vill som alla andra komma igång med IVF/ICSI så snart som möjligt... helst igår!! Måtte detta fungera nu bara.

• Erica b

anlijoos- min remiss var inne i början av sep sen tog det knappt 2 veckor för mej att få hem ett brev med första läkartiden 26 okt. ja får vänta på jul o nyårshelgen nu innan ja får börja spraya, surt som fasen är det menmen inget att göra åt!
    Hoppas det går bra för dej o du får tid snaaart, ja vet hur det är att vänta...har gjort det i snart 7 år

Svar på tråden rmc linköping - ivf