• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • By Starlight

Nu kom min mens..ungefär 3 veckor försedan...Det är ju sjukt. Ser typ fram emot tiden hos barnmorskan den 2a juli..även om det inte är kul att ligga i gynstolen. Men måste få tips och råd om den här jäkla konstiga cykeln.

Tänk va annorlunda det kan vara att göra första och andra barnet...  

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Tokis

Håller tummarna för att de kan hjälpa dig =)

• By Starlight

Var hos bm..Två veckor senare hos gyn (igår) som var expert på ofrivilligt barnlösa osv osv.
    Om man säger så här...jag grät hela dan igår. Grät hos henne..grät på vägen hem...grät hemma..timme ut och timme in.
    Gyntanten sa att jag vägde för mkt. Att jag inte fick bli gravid nu. Börja använd skydd! Du är för överviktig!! Barnet kan bli missbildat, du kan få missfall, du kommer bli sjuk.
    Jag har längtat i år efter syskon..nu har vi kämpat ett antal månader men nu får jag iten bli gravid :(((((
    Hade även pcos..Som gör det svårt att gå ner..och lite klurigare att bli gravid.
    Men om jag går ner i vikt trodde hon det skulle funka.
    Men mitt liv blev bara mörkt. Nu lever jag på vatten och sallad resten av året...kul..

Samtidigt har överviktiga vänner haft lyckade graviditeter och förlossningar...

Nattsvart.

• Stintans

Eeeh... Förstår att du blev ledsen, Bystar, jävla kärring! Tycker du ska gå till en annan och dessutom berätta för någon hur hon betett sig.. Börja använda skydd?! Vilken käftsmäll.
    Jag har pco och därför hade jag inte äl alltid och så, självklart tyckte min gyn. att jag skulle gå ner i vikt och ligga under ett visst BMI-värde (är inte säker men har för mig att det va 33-34), innan hon skulle hjälpa mig med hormonstimulering. Några månader gick och jag blev ledsnare och mer frustrerad. Jag hade gått ner några kilon och hamnat under "strecket", fick utskrivet pergo och lyckades bli gravid två månader senare (på en ostimulerad månad, men ändå). Hon var lite tveksam fortfarande och ville väl att jag skulle gått ner mer innan, men skrev ju ut i alla fall.
    Jag vet ju inte exakt hur du ser ut Bystar, men du verkar inte vara i närheten av den övervikt jag själv ligger inne med, så det låter verkligen helt sjukt det hon sagt..

Kram på dig!

Oh, när Bystar satt i en del av landet och tjöt gjorde en annan det också, men av trevligare anledning. I tisdags tyckte lillasyster Minea att det var en bra dag att födas på. Efter att ha gått över 5 dgr var jag inte annat än beredd att hålla med

• Tokis

Grattis stintan!!! Bystar det låter ju inte kkokt av henne att säga så! Får man fråga vad ditt bmi ligger på?? Hejja dig gå till någon mer!!

• Stintans

*vinkar* jag tittar in lite då och då
    Tack för grattis! Vilken vecka är du i nu?

• Tokis

Jag är i vecka 19 nu, var på rul igår. Har en perfekt liten påg i magen

• Stintans

Men shit, augusti var senaste inlägget från..
    Hur går det för Tokis? Snart dags?
    Och bystarlight hur går barnagörandet?

• By Starlight

Ingen bebis...Tänkte att denna månaden kanske det kunde funka...Kändes som vi borde ha lyckats..Men nej.
    Pcos är ett jävla helvete. Mår riktigt kasst av detta. Hållit på sedan feb-mars nu.

Kämpar vidare med vikten och hoppas det kan göra susen...Vill ha hjälp av läkarvvården med typ pergotime eller nåt ju...=/ Men de vill ha mig "smal" först.

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...