30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
Åååå Haligh vad roligt!!! Stort grattis till er!!!
Härligt att höra att allt funkar bra. Njuuuut så får vi ta prommisar i vår!
Åååå Haligh vad roligt!!! Stort grattis till er!!!
Härligt att höra att allt funkar bra. Njuuuut så får vi ta prommisar i vår!
Så mysigt att läsa om er upplevelse Haligh! Gud vad jag längtar nu!
Är inte orolig alls inför förlossningen, och DET oroar mig! Orolig för att jag ska få panik där och då, istället för att vara smånervös redan nu. Kanske helt obefogat, men man har ju aldrig varit med om något liknande innan så det går inte att föreställa sig.
Ni som fött barn, gör det så ont att man tappar besinningen, eller är det trots allt hanterbart? Går det att förklara hur det känns?
En vecka kvar att jobba nu. Ska bli skönt att vara hemma och vila, framför allt vila foten. :( Kan bara få på mig gummistövlarna nu. Lagom kul, för imorrn ska vi iväg på herrgårdsvistelse en natt och skämma bort oss riktigt. Får kanske ta en snygg sko på friska foten och en raggsocka på andra så de förstår att jag har ont. :) Som om haltandet inte skulle avslöja det förresten... 
Mys på nu alla med era magar (och bäbisar)! Vi kanske kan få ihop nån ny träff snart? Jag jobbar ju som sagt en vecka till och sen kan jag närsomhelst. Vore kul att hinna träffa fler innan det är dags.
Sigrid, så fint namn!!!!
Tack för att ni delar med er av känslor och intryck från förlossningen. Tveklöst något stort och magiskt som väntar! Jag längtar så!
Jag jobbar en vecka till, sen ses jag gärna varsom. Bor ju i Täby, så jag tar antingen bilen in eller åker kollektikvt. Får så himla ont i ryggen av att köra nu. På tisdag tänkte jag ändå köra till Uppsala och hälsa på min mormor som inte har sett mig sedan jag blev gravid stackarn. :) Vi brukar ses oftare men det har bara inte blivit av och jag har så dåligt samvete.
Nästa helg ska vi hämta den beställda vagnen och babyskyddet och lite annat smått och gott. Har köpt ett par bodysar, byxor och strumpor i storlek 50 och uppåt, hoppas det funkar. Egentligen bara blöjor som är måste-köp nu. Kanske en nappflaska och mjölkersättning kan vara bra att ha hemma förresten? Man vet ju inte hur det kommer funka med amningen.
Akta er för att halka omkull nu i slasket med magarna (eller Baby-Björn)! Det är sjukt halt på sina ställen, jag var så himla nära att stå på huvet i en glashal stentrappa på herrgården vi var på nu i helgen. Gud vad rädd jag blev. Brrr...
Lycka till Roszi, det närmar sig!!! :)
Oj vad häftigt att veta när dottern kommer ändå Saltgurkan! Hoppas du kan fokusera på det, förstår att du är besviken när du var inställd på "vanlig" förlossning. Visst blev det snitt sist oxå, eller minns jag fel?
Gällande bb-väskan så har vi en lista, men det går ju inte att packa innan det är dags. Jo, typ lite godis och babykläder. Men allt annat använder vi ju nu. Mysbyxor, datorn, kameran, plånbok... Vi tänkte lägga listan vid väskan och sen får H snabbt som attan slänga ner allt när det är dags, haha! Och som Pepsi08 skriver, bara leg och mobil är med så löser sig allt annat. :)
LadyMy, vad är skillnaden mellan Nan och Hipp? Märkte även när vi skulle köpa ett par nappar att det finns olika material på "snutten". Ojoj, ju mer man lär sig, desto mer inser man hur lite man kan. Som med all kunskap. :)
Imorrn ska vi hämta barnvagnen och allt annat vi beställt på Babyland. Känns sååå overkligt att det faktiskt närmar sig med stormsteg! Känner mig riktigt otymplig nu, bäbben får gärna vara tidig. Jobbade sista dagen idag och bjöd kollegorna på tårta. På så sätt fick jag MITT sockersug stillat en stund! :)
Är ni fortfarande på att ses nästa vecka och fika? Vore jättekul!
Kan ni ses redan imorrn då? Jag kan närsomhelst, dagtid verkar passa de flesta? Ska vi ses nära Vasastan? Jag har dålig koll på ställen där, nån som vet nåt bra där magar och barnvagn får plats? :)
Jag har oxå kryp i kroppen!!! Mest i benen, man KAN bara inte sitta stilla. Värst är det om jag ligger ner och försöker vila på dagen, kryper nåt vansinnigt så det inte går att slappna av. Har läst på lite om RLS eller restless legs och jag tror det är vad jag har. Såhär säger vårdguiden:
"Det är vanligt att kvinnor drabbas av restless legs under graviditeten, speciellt under de sista månaderna. Det kan vara kopplat till järnomsättningen i kroppen. Besvären försvinner hos de flesta några dagar efter förlossningen" Konstiga krämpor man får...
Jag är oxå sjukt less på det här nu. Såklart det är värt varenda liten åkomma, men det är ändå riktigt jobbigt att vara tung, inte kunna sova vettigt och speciellt inte kunna ta promenader! För min del får bäbben gärna komma NU!
Lypsyl!!! Å vad bra tips! Jag är totalberoende av lypsyl, har alltid ett nöd-lypsyl i skåpet på jobbet. Tänk om man skulle bli utan på förlossningen! Ve och fasa!
Saltis (ja, du heter det nu!
), kan du länka till den roliga tråden om förlossningar? Hittar inte.
Tisdag kl 12 passar mig oxå! Vad roligt! Nu ska jag förkovra mig i tokiga-förlossningar-tråden. :)
Å vad roligt att få se Sigrid oxå!
Saltgurkan känner jag ju igen, hur hittar vi andra varandra? :) Jag är väldigt lång, mörk hästsvans och ständigt mina bruna gummistövlar, de enda skor jag får på mig nu. :D
Vi ses! :)
Tack för igår säger jag oxå! Jättekul att ses, och lilla Sigrid är ju bara sååå söt! :)
Sitter och njuter av långfrukost för mig själv på min nyvunna mammaledighet. Lite senare blir det veggo-lasagne att fylla frysen med, där ligger redan massa köttfärspiroger. Det gäller att ladda nu medan jag fortfarande orkar! :)
Sköt om er!
Jag har inte heller hört förut att bäbisen kan bli "sugar junkie", däremot att den kan lägga på sig mer sista månaden om man äter mycket skräp. Vi får väl se, med min bristande karaktär sista tiden blir det väl ett tiokilos sockermonster ändå.
Usch, jag ställde mig på vågen i morse, har gått upp 20 kg!!!
Tur man är lång så det fördelar sig någorlunda. Sen blir det långa raska barnvagnsprommisar istället för soffläge. Hoppas kunna hitta når bra gym med barnpassning sen oxå. Längtar efter att kunna röra normalt på kroppen och inte bara hasa omkring med myrsteg.
Pepsi08, vi har skrivit datum i trådstarten! Golden Robot, då är du inte sist iaf! :) Hoppas du kan följa med nästa gång Pepsi.
GRATTIS ROSZI!!!! Å vad härligt att allt gick bra till slut. Blir tårögd när du skriver om kärleken till lilla bäbisen! Jag är sååå känslig för sånt nu på slutet, haha!
Hoppas ni kan komma med på nästa fika! Någon som har tid och lust den här veckan? :)