• Ninus

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Vad synd att du inte kan på fredag Haligh. Kan ni andra fortfarande? Jag ses jättegärna, har inget inbokat alls på fredag.
    Vad skönt att Sigrid sussar så gott på nätterna. Det blir bättre och bättre här hemma, men han är fortfarande hungrig var tredje timme på natten. Somnar dock om direkt när han ätit. Kvällsgnäll är det här oxå, det verkar vara mer regel än undantag för de små. :) Bara att uthärda. Dessutom är han såååå söt när han gör "egentligen-är-jag-bara-trött-men-fattar-det-inte-själv-så-jag-gnäller-lite-till-minen" med putande underläpp! Haha, älskade unge!
    2-månaders läkarbesök igår och allt såg bra ut, förutom gränsfall till navelbråck. Men det är så lite att vi ska avvakta och hoppas den går tillbaka av sig själv. Han har inte ont alls och det ser mer bara ut som att naveln är en "outie". Haha, som mammas navel när han låg i magen.

Hoppas vi ses på fredag, vill så gärna få se era guldklimpar!

Kram!

• Ninus

Hej!
    Mitt internet strular, man nu har jag äntligen lyckats ta mig ut. Får se om det här kommer iväg. Jag ses gärna imorrn även om det "bara" blir vi tre. Kl 13 som vi sa från början? Mig spelar det ingen roll med tiden.

Kram!

• Ninus

Inte hört något från LadyMy men jag tänker oxå på dig tjejen! Hoppas ni hinner njuta mitt i allt och att ni mår bra allihop!
    Jag dyker upp vid Filmhuset kl 13! Går gärna en sväng oxå, får se vad vi gör först då. Det ska ju bli varmt och härligt idag!

Vi ses! :)

• Ninus

Härligt LadyMy att ni mår bra allihop! Hoppas ni kan följa med på nästa fika, nån gång efter påskhelgen.
    Vi har oxå funderat på att låta Philip sova på mage eftersom det är ett väldigt stånkande på småtimmarna när han ligger på rygg. Har dock inte skaffat andningslarm och vi törs inte utan det. Han äter nu med 3 timmars mellanrum ganska precis på nätterna, och på dagarna allt mellan 2 och 4 timmar.
    Just nu sitter vi under parasollet på altanen och han sover så gott, så gott i hårdliften. Skönt att kunna börja sitta ute med honom, men snart är det väl för varmt istället... Svårt det där att avgöra tycker jag.
    Tack för senast Golden och Saltis! Prommisen får bli nästa gång, det är ju bara början på säsongen än. :) Golden, glömde fråga dig, hur är det med foglossningen nu? Borta? Mitt onda försvann ca 2 veckor efter förlossningen och nu kan jag knappt minnas hur himla ont jag hade. Hoppas det är detsamma för dig!
    Vi har oxå redan lagt undan massa kläder, ett par grejor hann han ALDRIG använda. Hans farmor som trodde han skulle vara en liten och näpen bebis, haha. Men förhoppningsvis får han syskon nån gång framöver så att det kommer till användning då. :)

• Ninus

Nej, ingen skorv här heller. Han är emellanåt väldigt torr i pannan och hårfästet men det är nog just bara det, torrt. Gör man nåt åt skorv?

• Ninus

Ååå, det hade varit kul, men nu har jag redan stämt träff med mammagrupp-tjejerna här hemma idag. Hoppas vi kan ses en annan dag snart! Ojoj, galen bebis i famnen, skriver mer sen...
    Kram!

• Ninus

Hej på er!
    Har kollat tråden ofta och varje gång tänkt skriva, men så kommer nåt annat emellan åsså går det en dag till... Hoppas det är bra med er alla, här är det bara fint. Philip är 3 månader nu och är verkligen en egen liten person nu, så himla roligt! Och energikrävande! :) Han äter var 3:e till var 4:e timme, även på natten. Helt ok tycker vi, jobbar inte ännu på att få honom att sova längre mellan målen på natten.
    Dagarna rullar på i rasande takt. Promenerar mycket med ett par tjejer i mammagruppen, fikar med familj och vänner och är mycket hemma oxå. H har 3 veckors semester nu så vi bara njuter av ledigheten. Nästa vecka har vi hantverkare här som ska installera en kamin. Längtar nästan redan nu till hösten och varm choklad och mysig bebis framför brasan. :)
    Vad kul att Mallis blev lyckat! Nu blev jag ressugen! :) Vi funderar på långweekend i Paris till sensommaren, får se om vi kommer iväg.
    Vi väntar fortfarande på kallelse till njurröntgen efter urinvägsinfektionen, men Philip mår hur bra som helst så förhoppningsvis är han ok inuti oxå. :)
    Till hösten är det inbokat babysim och fotokurs för föräldralediga. Jag är glad amatörfotograf och det ska bli kul med proffshjälp!
    Vill ni ses nån dag och fika så vore det kul!

• Ninus

Vad tråkigt Haligh, jobbigt för er. Vad fint du skriver ändå, skönt att kunna tänka att det var ett bra sätt att avsluta på för henne. Har en kompis vars farfar gick bort på deras (kompisens) bröllop. :-O Jobbigt då såklart, men de tänker som du nu, att det måste vara det bästa sättet ändå, omgiven av sina nära och kära.
    Hoppas det går bra på begravningen.
    Kram!

• Ninus

Hej!
    H har haft semester i 3 veckor, sista veckan nu så det har blivit väldigt lite annat. Vill ju passa på att umgås med familjen när vi annars egentligen bara har helgerna tillsammans.
    Inatt sov Philip 8 timmar i sträck!!! Första gången, trodde inte det var sant när jag kollade klockan i morse. Men mina boobs sa att jodå det är visst sant, haha.Glad
    Nästa vecka ska jag bli bättre igen på att höra av mig. Philip ska döpas nästa helg och efter det har jag massa tid att ses och fika om nån har lust.
    Jag ringde till slut till Huddinge och röntgen eftersom vi inte fått nån kallelse än. Då fick vi veta att de inte har nån tid innan augusti! Så nu väntar jag på samtal från läkaren vi träffat tidigare för att höra om vi kan sluta med antibiotikan. Philip mår bara bra och har lämnat ett "rent" urinprov. Känns fel att behöva äta antibiotika i nästan ett halvår för en rutinkoll, vilket den här röntgenundersökningen ändå är. Så vi får se vad de säger, hoppas få sluta ge.
    Hoppas det är bra med er alla och att ni njuter av solen och värmen!
    Kram!

• Ninus

Jag kan ses och fika på onsdag nästa vecka. Väntar vi till veckan efter det så kan jag närsomhelst! :) Vad säger ni andra?

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?