Saltis, stort grattis till dottern!!! Vad fint du skriver. Jag blir aldeles tårögd. :) Jag kände ett litet stygn av det du beskriver direkt efter förlossningen. Jag fick upp honom på bröstet direkt och han var så fin, varm och perfekt. H stod över mig och grät och grät så jag blev alldeles dyblöt i ansiktet av hans tårar. Efter en stund började Philip söka efter bröstet och fann det! Duktiga älskling! Men nånstans, hemligt inombords, så kände jag direkt att nu sitter jag fast i den här rollen. H gick iväg en snabbis på toaletten, fri att göra så utan bäbis på bröstet, men där låg jag fast och kom ingenstans. Svårt att beskriva, men det kom lite som en chock att det faktiskt är jag som ska ge honom mat, ofta! Kände mig fastkedjad och fråntagen all egen vilja på något vis.
Det satt nog i hela första dygnet, kämpade med att amningen skulle komma igång och fick supersåriga bröst. Det kändes rätt tufft, men H är en klippa och kunde förstå hur jag menade att jag kände. På BB hade vi de mest fantastiska barnmorskorna som hjälpte oss med råd och tips kring amningen och helt plötsligt kändes det inte jobbigt längre. På söndagen fick vi åka hem och på tisdagen började mjölken rinna till riktigt bra. Har efter godkännande från BM köpt en pump och ger honom kanske var tredje mål med nappflaska så bröstvårtorna får tid att läka. Funkar jättebra och han tar både den och bröstet jättefint, underbara hjärtat. Jag är drabbad av ovillkorlig, gränslös, överväldigande kärlek till vårt lilla troll. Vi frågar varandra på fullaste allvar vad vi någonsin gjorde innan han kom till oss. :) Tänk, 6 dagar gammal och styr hela världen! 
Dagarna har gått så himla fort, känns både som att han kom för en timme sedan och som att han varit här i flera år. Vi har "kokong-at" in oss hemma och inte gått utanför dörren om vi inte måste. Njuter i fulla drag av vår bebis. Vänner får vänta, bara mormor och morfar har varit här än så länge.
Golden, det fanns en hjälmmössa i ett av reklampaketen vi fick på förlossningen. Vet inte om alla får samma, men visst är det Danderyd ni ska till? Ett par olika strumpor från Åhlens och P&P fanns där oxå, och ett par bodys och massor med prover på olika babyoljor och krämer. Vilken industri det är med alla babyprylar, och det har tillverkarna förstått! Förlossningsbrev skrev vi inget och det gick så bra ändå. Vi berättade bara istället hur vi hade tänkt oss när vi väl var där och det tog de fasta på. Underbara, fantastiska förlossningspersonal! När man känner sig ynkligast i världen är deras värme guld värd.
Vad härligt det låter med skratt från Sigrid! Längtar efter första leendet. :) Mindre kul med kräks dock. Har hon kräkts mycket sedan födseln eller har det kommit senare?
När jag vågar mig ut ur vår kokong ska det bli jätteroligt att träffas igen! Kram på er så länge!