• Ninus

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hejhej!
    Ingen bäbbe här än, men idag har vi varit på ultraljud! Enligt uträkningen väger han nu 3512g, ganska precis på kurvan. Puh, jag som oroat mig för jättebäbisen på 6 kg... Frågade hur säker beräkningen är och fick svaret att det kan väl diffa på sisådär 200g upp eller ned, men inte mer. Den normala viktökningen är tydligen ca 30g per dag nu.
    Hoppas vi slipper ge oss ut i snöstormen som ska vara inatt... :)

• Ninus

Inga tecken på start idag heller. Varit hos BM för en sista koll. Halkade omkull på parkeringen utanför!Förvånad Tack och lov så var det ju snöstorm och säkert 20 cm snö så jag landade väldigt mjukt på rumpan. Men fy vad rädd jag hann bli. Magen var mjuk och fin och bäbben sparkade som aldrig förr när BM undersökte så hon tyckte inte det fanns nån anledning till oro.
    Fått tid till fredag om en vecka för ev. igångsättning, men BM är säker på att jag kommer föda innan dess. Jag ser nämligen sådär "härligt svullen ut som man gör när det är dags"! Thanx liksom!Skrattande

LadyMy, är det Julian han heter, lillbebisen? Vilket fint namn! Har missat om du skrivit det förut, varit så nyfiken! :) Vi har ju två namn som vi velar mellan, men det lutar mer och mer åt det ena. Vi får se vem som tittar ut helt enkelt. :)

Sköt om er så länge!

• Ninus

Hej tjejer!
    Hur mår ni? Jag går fortfarande här och vankar. Fed up!!! Börjar misströsta, det kanske bara är gaser därinne? :)

Saltgurkan, var det det 17:e du har tid för snitt? Du hinner säkert före mig! :) Vi har tid på fre 18:e för "ställningstagande till igångsättning" som de kallar det. Hoppas, hoppas han vill ut innan dess, känns lite läskigt att bli igångsatt.

Kram så länge!

• Ninus

Hej på er!
    Nu är vår fina, fina kille äntligen här! Vi blev igångsatta igår som vi hade hoppats och kl 2235 kom han ut, 4kg på grammet och 54 cm lång. Han och vi mår bara bra. Sitter på patienthotellet på Danderyd nu och tar igen oss, skriver mer senare. Just det, Philip var namnet på underverket! :)

Kram på er så länge!

• Ninus

Saltis, stort grattis till dottern!!! Vad fint du skriver. Jag blir aldeles tårögd. :) Jag kände ett litet stygn av det du beskriver direkt efter förlossningen. Jag fick upp honom på bröstet direkt och han var så fin, varm och perfekt. H stod över mig och grät och grät så jag blev alldeles dyblöt i ansiktet av hans tårar. Efter en stund började Philip söka efter bröstet och fann det! Duktiga älskling! Men nånstans, hemligt inombords, så kände jag direkt att nu sitter jag fast i den här rollen. H gick iväg en snabbis på toaletten, fri att göra så utan bäbis på bröstet, men där låg jag fast och kom ingenstans. Svårt att beskriva, men det kom lite som en chock att det faktiskt är jag som ska ge honom mat, ofta! Kände mig fastkedjad och fråntagen all egen vilja på något vis.
    Det satt nog i hela första dygnet, kämpade med att amningen skulle komma igång och fick supersåriga bröst. Det kändes rätt tufft, men H är en klippa och kunde förstå hur jag menade att jag kände. På BB hade vi de mest fantastiska barnmorskorna som hjälpte oss med råd och tips kring amningen och helt plötsligt kändes det inte jobbigt längre. På söndagen fick vi åka hem och på tisdagen började mjölken rinna till riktigt bra. Har efter godkännande från BM köpt en pump och ger honom kanske var tredje mål med nappflaska så bröstvårtorna får tid att läka. Funkar jättebra och han tar både den och bröstet jättefint, underbara hjärtat. Jag är drabbad av ovillkorlig, gränslös, överväldigande kärlek till vårt lilla troll. Vi frågar varandra på fullaste allvar vad vi någonsin gjorde innan han kom till oss. :) Tänk, 6 dagar gammal och styr hela världen! Hjärta

Dagarna har gått så himla fort, känns både som att han kom för en timme sedan och som att han varit här i flera år. Vi har "kokong-at" in oss hemma och inte gått utanför dörren om vi inte måste. Njuter i fulla drag av vår bebis. Vänner får vänta, bara mormor och morfar har varit här än så länge.

Golden, det fanns en hjälmmössa i ett av reklampaketen vi fick på förlossningen. Vet inte om alla får samma, men visst är det Danderyd ni ska till? Ett par olika strumpor från Åhlens och P&P fanns där oxå, och ett par bodys och massor med prover på olika babyoljor och krämer. Vilken industri det är med alla babyprylar, och det har tillverkarna förstått! Förlossningsbrev skrev vi inget och det gick så bra ändå. Vi berättade bara istället hur vi hade tänkt oss när vi väl var där och det tog de fasta på. Underbara, fantastiska förlossningspersonal! När man känner sig ynkligast i världen är deras värme guld värd.

Vad härligt det låter med skratt från Sigrid! Längtar efter första leendet. :) Mindre kul med kräks dock. Har hon kräkts mycket sedan födseln eller har det kommit senare?

När jag vågar mig ut ur vår kokong ska det bli jätteroligt att träffas igen! Kram på er så länge!

• Ninus

Oj vad jag har varit passiv här! Jag har hunnit läsa vad ni skriver, men inte hunnit skriva själv. :)
    Vi har haft lite kämpigt med amningen. Philip tar bröstet jättefint men äter bara några klunkar, släpper och somnar och är hungrig 20 min senare igen. Dygnet runt! Vi har kompletterat med ersättning på kvällarna för att kunna få sova någon timme. Ur nappflaskan äter han hur bra som helst och somnar sedan nöjd och sover en eller ett par timmar iaf. Känns tråkigt att inte alltid kunna ha de där mysiga amningsstunderna (men det funkar emellanåt ändå), nu har jag börjat pumpa ur och ge honom i flaska istället de gånger det inte funkar. Glad att han ändå kan få bröstmjölk från mig. Så som det ser ut nu äter han ungefär 50% ur flaska och ammar 50%. Känns som att det funkar ok för oss. Det är sån skillnad, nu liggar han vaken och nöjd, tittar sig omkring och jollrar. Innan jag pumpade ur ibland var han konstant missnöjd.
    Igår var vi på premiärbesök på BVC och han har redan gått upp ett kilo!!! Mammas lilla klump väger 5 kg!Förvånad Så visst får han i sig mat, frågan för oss är bara till vilket pris. Vår sköterska är sååå bra, hon tycker att vi ska hitta en lösning som funkar för oss och hon är inte alls negativ till ersättning som jag trodde alla var. :)
    Oj, det blev rörigt, men jag försöker snabba mig att skriva innan trollet vaknar igen. :)
    Jag vill jättegärna träffas och kika på alla guldklimpar! Nu när jag vet att jag kan ta med en flaska ifall det strular så törs jag ge mig ut lite längre än till lokala Icabutiken. :) Nån dag nästa vecka kanske?
    Golden, händer något än? Du kommer fixa det jättebra!!!

• Ninus

Jag bokar in onsdag nu så får vi se hur premiärturen in till stan kommer gå! :)
    Åååå, kan man se Black Swan på barnvagnsbio?! Vill så gärna se den, den har ju fått så bra kritik. Jag gillar Natalie Portman och avgudar baletten! Perfekt kombination mao. :) Vill någon av er gå med mig någon dag?

• Ninus

LadyMy, hur gör du med ersättningen när du är iväg hemifrån? Tja, du kanske inte har varit ut så mycket än men kanske har erfarenhet från sist oxå? Jag funderar eftersom det står på ersättningsförpackningen (vi kör NAN) att man inte ska spara. Hur gör man då? Tar med vatten i termos eller vad? Haha, man är väl fullärd först när han är 18 eller nåt. :)
    Vad jobbigt med brösten Saltis. Hoppas verkligen det ordnar sig snart så ni får bara mysa tillsammans. :)

Ska vi säga kl 11 på onsdag då? Hjälp, vid den tiden brukar jag hasa ur sängen här hemma! Dags för lite nya rutiner! :D

• Ninus

Jag har en sån manuell pump från Avent, tycker den funkar bra. Har ingen erfarenhet av nån annan så jag vet ju egentligen inte hur effektiv den är men jag får ur tillräckligt för en måltid och för att boobsen inte ska vara helt galet spända. :)

Vad jobbigt att kanske behöva göra om stygnen Haligh. Det går säkert jättebra, men det värsta är kanske att man vill lägga förlossningen bakom sig och läka klart nån gång? Jag tycker oxå det är konstigt att man inte ska på efterkontroll tidigare. Mellan 8-12 veckor är rekommendationen på min MVC. De förutsätter väl att man hör av sig om nåt känns fel, men man har ju knappast prio på sig själv nu!

I lördags var vi på middag med släkten. Mammas 60-årsfirande men gissa vem som stal all uppmärksamhet? :) Tyvärr funkade det inte alls att amma då, Philip var uppjagad och ville inte ta bröstet alls, fick bli ersättning hela kvällen. :( Jag förstår att det är mitt "fel", första gången iväg en längre stund hemifrån och vi var såklart stressade, osäkra och överbeskyddande. :) På onsdag när vi ses ska vi prova amma ute bland folk igen, men ersättningen åker med för ros skull. :)

Ser fram emot att få se era guldklimpar!

Och Golden, tänker massor på dig!!!

• Ninus
    Haligh skrev 2011-03-13 16:33:59 följande:
    Urk idag när jag kom in från promenad hade jag en stor blöt fläck på klänningen, tur man inte var borta nånstans
    Hahaha! Känns igen!
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?