30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
Förresten, något namn än Roszi? :)
Förresten, något namn än Roszi? :)
LadyMy, fantastiskt vad bra hjälp det finns att få i vårt land! Nu blir jag tårögd igen.
Tänk att det finns så många proffsiga människor inom sjukvården som tar sig tid och orkar bry sig, dag ut och dag in. Det är klart att det finns puckon inom alla branscher, men vi har haft tur och bara fått träffa pärlorna. :)
Härligt att höra att ni är mer positiva till hur det än går nu. 
Godmorgon på er! Helt galet, men idag sov jag till 1030!!! Och då har jag inte hållits vaken av en liten bebis utan sovit hela natten, så jag ska inte klaga. Bara märkligt att vakna och halva dagen redan gått. Börjar det närma sig tro? Laddar kroppen batterierna? Hoppas det, jag är väldigt less på att vara stor och otymplig nu. Eller rättare sagt, jag kommer hela tiden på mig själv med att "tro" att det här är mitt normaltillstånd. :) Pust, flämt för att ta sig ur soffan, slå i magen i allt, ont i ryggen och foten, hasa omkring i snigelfart. Vaddå, så har jag väl alltid haft det? :)
Golden, jag har heller ingen erfarenhet av bäbisar, mer än att gosa nån timme ibland med vänners barn. Men att ta hand om en så liten och hjälplös varelse dygnet runt!!! Gaaaah!!! Känner mig INTE redo, men jag tror ju som ni andra säger att man växer in i det väldigt fort och att bäbben lär mig. Vad gulligt!
Vad underbart att ligga och mysa i sängen Haligh. Trots att du är trött. Och det går ju över. Haha, påminn mig om det är ni snälla när jag är halvdöd av sömnbrist, det är nåt jag fasar för, att inte få sova ordentligt. :)
Jag ses gärna nästa vecka om det passar er oxå. Kom med förslag, jag har tid närsom (förutom tidiga morgnar verkar det som..
).
Kram på er!
Golden, vi har efter moget (?) övervägande bestämt att skruva ihop spjälisen när bäbben kommit hem! Vet inte vad det är med just sängen, men det känns liksom MER än med barnvagnen och babyskyddet som redan står och väntar. Konstigt egentligen. Å andra sidan har jag spenderat dagen med att sy påslakan, örngott och lakan till just spjälsängen, av gamla fina lakan vi fått av svärmor. Men sängen, njäee...
Vad knäpp man är!
Precis kommit ur badet, vad skönt det är att känna sig i det närmaste viktlös för en stund! Men jag var noga med att kliva upp INNAN jag släppte ut vattnet, läst skräckhistorier här på FL om stackars mom-to-be´s som fastnat som en skalbagge fäktandes på rygg i badkaret och fått vänta tills mannen kommit hem för att få hjälp upp.
Ingen bra idé just idag, för vi ska ses på MVC kl 18.
På lördag ska vi på dop, och det enda jag kan få på fötterna är mina gummistövlar! Very fancy... Får snabba mig att sätta mig ned i kyrkan och på fikat efteråt, haha. Å andra sidan förstår väl folk när de ser den tillhörande magen. :)
Ett sånt där andningslarm låter som en bra idé. Jag tror att jag oxå kommer vara orolig och vilja kolla andningen hela tiden.
Stackars dig Golden med din himlans foglossning. Det kommer vara värt det!!!
Roszi, har ni bestämt namn ännu? :) Vi har två namn som vi velar mellan, men det får visa sig vilket han heter när han tittar ut. Eller så stämmer inget av dem!
Ååå vad härligt, första leendena!!!
Jag rättar in mig i ledet för de trötta! Trött, trött, trööööött nu. Idag gick jag upp kl 10 (vi gick och lade oss vid 23), åt frukost och slocknade sedan i soffan i 2h. Stackars H har skittråkigt, men han är så pysslig och bäddar om mig och lagar mat och sköter precis allt.
Förhoppningsvis bara ett par veckor kvar nu. Hoppas jag är lite piggare nästa vecka om vi skulle ses något igen?
Kram från soffan! :)
Men stackars dig Golden!!! Haha, förlåt att jag skrattar, men du skriver så roligt om alla besvär ändå!
Det där med kuddberget känner jag igen. Åsså vaknar man alldeles svettig och härlig hundra gånger per natt och undrar varför. Jag har dessutom bäddat med sån där plastad frotté under lakanet ifall vattnet går på natten. Sängen andas inte bättre av det kan jag säga. 
Förstår att man får njuta av att kunna sova länge, iom att det är första barnet. Inatt sov jag 10 timmar igen!
Visserligen med ett antal kisspauser, men jag somnar lika snabbt igen. Undrar om det inte närmar sig ändå. Bara sista veckan jag varit riktigt såhär trött.
Jag har oxå ett projekt per dag!
Idah var det att köra till Liljeholmen för att luncha med en kompis. Men på vägen hem så bara råååkade jag svänga av mot Lilla Essingen, så nu står det Lux-semlor och väntar i kylen på att bli dessert ikväll. MUMS!!! Har ni aldrig provat dem så måste ni! To die for!!! Eller åtminstone to utmana sin foglossning for!
Jag har oxå funderat på det där med att bäbisen kanske är ledsen. Kanske inte att han försöker skrika (Gud vad läskigt om man faktiskt skulle höra nåt!!!), men att han kanske har ont i magen eller i huvudet, och så kan han inte förmedla det.
Har även funderat på om det gör ont för bäbisen när man klipper navelsträngen. Hur långt är det liksom hans kropp, om ni förstår. Har han nerver i navelsträngen? Tur att man inte minns när man föds, det gör nog ganska ont. :) Knäppa tankar man har...
Fika tors eller fre någon? Samma ställe? :)
Jag har nog inte heller märkt av ändrat smaksinne, däremot som Saltis skriver så får jag oxå jag får akuta cravings (oftast på glass) som sen går över 5 min senare.
Vi har köpt en Dr Brown´s nappflaska, har hört mycket bra om den. Ingen aning om vi kommer använda den i början, men det känns bra att ha hemma utifallatt.
Babynest väntar vi med, vi har ju en hårdlift i vagnen och tänkte prova med den i sängen om det skulle vara så, annars rullar nog vi oxå lite handdukar till ett mysigt bo! :)
Heja Sigrid som växer så bra! Bra jobbat Haligh! Och ta det lugnt med egna vikten tycker jag, det har bara gått 5 veckor! Tycker du var smal redan när vi sågs, men det är såklart hur man känner sig själv som spelar roll. Själv känner jag mig som en stånkande flodhäst nu, sperlar ingen roll hur mycket BM försöker intala mig att det är så en gravid kvinna ser ut! :)
Idag en vecka till beräknat datum! Och samma dag (10:e) har vi ny tid för TUL. Jag har oxå känslan av att det är väldigt osäkert det de räknar fram där. Och nu är det ju ändå slutspurt, finns ju ingen tid att rätta till nåt om de ser nåt "fel" nu. Men de kan väl se allmäntillståndet på bäbben oxå, det påverkar tydligen ställningstagandet till igångsättning eller inte sen (iaf för oss som gjort IVF, jag får gå max 1v över tiden, vet inte hur man resonerar i "vanliga" fall).
Roszi, jag förstår dig till 100%! Jag har ångest för att åka till min mammas 60-årsfest när bäbben kommer vara ca 3 veckor. Herregud, vi kommer ju inte ha lärt känna varandra än då! Bara tanken på att långväga släkt och mammas vänner (som är jättegulliga, men ändå) ska släpa iväg med honom och vi inte ha koll på vem han är hos, Brrrrr... Han kommer ju vara så liten och skör! Hittade en tråd som berörde det här, och jag kände verkligen igen mig, och han är inte ens född än!!! Tydligen många som känner ångest när andra vill (eller kräver som nån svärmor gjorde) få hålla och sen drar iväg och låter bäbisen gå från famn till famn. Otvättade händer, folk som rökt, det ska pussas och kladdas i ansiktet som om det var nån himla trofé. Usch, jag mår dåligt när jag tänker på det. Är jag knäpp?
Mamma kan jag ju bara prata med så hon vet, men det känns som tabu att inte vilja visa upp sin bäbis för hela världen första veckorna. Jaja, vi får se om känslan sitter kvar när han kommit.
Vad skönt att ni känner liknande om allt "kladdande" på bäbben. :) Skylla på virus är ju jättebra! Likaså bärsele eller sjal.
Apropå amnings-bh, jag har köpt ett par st på H&M som faktiskt är helt ok. De ser ju iofs mer ut som sport-bh:ar än vanliga men ger helt ok form, utan bygel. Det enda är att har man en tajtare t-shirt eller nåt så syns det igenom att mittendelen på bh:n är ETT lager tyg, och resten TVÅ, man fäller ju liksom ner mittenstycket sen. Så det blir som en tygkant runt bröstvårtan som syns. Haha, ja ni kanske förstår. Min förhoppning är att när jag har såna där amningskupor i sen så kommer kanten inte synas. Vi får se. :) Röd spets låter ju sjysst annars Haligh! :)
Välkommen Ela!
Grattis LadyMy!!!!!!! Jäklar vad det gick undan! Och vad skönt att du mår så bra redan! Jag tror jag tar och beställer en sån förlossning jag oxå. :)
Vad tråkigt att det inte verkar funka med amningen eftersom det är det du vill, men se det inte som ett misslyckande. Denna himla amningshysteri alltså, man kan ju inte bara vrida ur brösten om det verkligen inte funkar. Grrr, mår bäbisen bra ändå så ska man ju vara glad att man har ett friskt barn! Haha, lite påverkad av Solsidan från igår om nån såg det. :)
Hoppas Ludvig kan ta till sig lillbrorsan snart, tänk vilken omställning för honom oxå! Tror det kommer gå jättebra. :)
Själv hasar jag omkring här hemma och läääängtar efter tecken på start. But no... Börjar bli riktigt uttråkad nu. Har en hög hyrfilmer ligger och väntar och ett par böcker, så jag får sysselsätta mig med det. Inte helt fel iofs. :)
Vi pratade om förlossningen för 2 veckor sedan, alltså i v38. Sammanfattade graviditeten också, men jag hade inte så mycket att säga om varken det ena eller det andra. Har nog varit väldigt förskonad från krämpor, och har inga direkta önskemål inför förlossningen, förutom gärna epidural om det finns tid. Känns som att vi tar det som det kommer. Vi har fått väldigt stort förtroende för personalen genom hela vår resa så vi litar på att de föreslår det som passar när vi väl är där.
Här "boas" det oxå in i det sista! Igår och idag har jag roat mig med att skura duschväggarna i bägge badrummen fria från kalkavlagringar. Väldigt nödvändigt såhär 2 dagar innan beräknad nedkomst...
Men det känns som nåt väldigt djupt primitivt som pushar på att fixa och ordna innan bäbben kommer.
Men fasen vad sakta det går med magen ivägen! Stånk och stön och inte kan jag sitta på huk heller för att nå ända ner till golvet. Har fått bli modell fällkniv iförd endast trosor och t-shirt (som dessutom såklart glider upp ovanför magen), högröd i ansiktet och svettig. Fick en glimt av mig själv i spegeln och undrade på allvar om jag börjar bli knäpp.
Som belöning sitter jag iaf här nu med en skål nyrullade chokladbollar och njuter!
Snart, snart kanske vårt efterlängtade lilla pyre vill komma ut!