• Ninus

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Vi håller utkik efter dig Roszi! Kl 11 sa vi! Jag är den långa med grön barnvagn som det förmodligen kommer gnälla från. :) Philip gillar INTE vagnen när den står stilla! Bara man stannar till för att plocka upp mobilen eller nåt så vaknar han och säger till. Sover som en sten så länge det rör sig. :) Premiär för mig ensam i bilen imorrn. Håll tummarna! :)

Men hörrni, nu har vi inte hört av Golden på ett tag! Hoppas att ni har er lilla klimp nu Golden! Tänker på er!!!

Idag har trollet varit galet gnällig hela dagen! LadyMy, jag är så himla imponerad över dig som fixar en kille till såna dagar! :) Det tar verkligen ALL tid! Hela förmiddagen har han stånkat och stönat och bajsat grönt!!!Förvånad Läste nånstans att det kan bli grönt om de får mycket av den första, tunnare mjölken när de ammar och inte av den tjockare som kommer efter en stund. Tycker inte vi gjort nåt annorlunda senaste dygnet dock. Nu är han iaf lugnare och sista blöjan var det normal färg igen så jag hoppas det bara var nåt tillfälligt.
    Haha, vilket samtalsämne! :)

Ok, vi ses imorrn! Kul!

• Ninus

Hej.
    Jag dök inte upp som ni märkte. Igår kväll hade P feber och vi blev av sjukvårdsupplysningen beordrade till barnakuten på Danderyd. Väl där konstaterades antikroppar i urinen och vi blev remitterade till Astrid Lindgrens. Inlagda där nu och får komma hem tidigast imorrn em. Väntar på svar på odlingar och ska göra ultraljud på njurarna, befarat urinvägsinfektion. :( Stackars trollet är stekhet och slö, men han äter iaf näst intill normalt så det ska vara ok.
    Ok, bara hemma och vänder (helvetesnatt utan nån sömn alls) så jag hör av mig när vi vet mer.

Hoppas ni hade trevligt ni som kunde ses, jag och P kommer med nästa gång istället!

Kram på er!

• Ninus

Hej på er!
    Nu är vi äntligen hemma igen. Philip har fått ny antibiotika som jag kan ge honom i munnen hemma (fick intravenöst innan). LadyMy, det blir precis samma för oss som ni fått gå igenom. Förebyggande antibiotika i ett par månader nu och sen röntgen av njurarna. Tydligen standardproceduren när så små har urinvägsinfektion. Nu mår han som vanligt igen, vilken skillnad när febern gick ner! Lite mer gnäll idag bara men man får vara gnällig när man fått agera nåldyna de senaste dagarna. Allt har sett bra ut hittills så nu väntar vi på kallelse till röntgen.

Fy 17 för barnsjukhus alltså! Eller rättare sagt, fy 17 för att de måste finnas. Hjärtat går sönder när man ser alla små gryn med diverse droppställningar och bandage och ledsna miner. :(

Men vad dåligt av din kollega att säga så Haligh! Sigrid är ju jättesöt och tycker man inte det behöver man väl inte säga nånting alls. Förstår att du blev ledsen.

Vad kul med mammagrupp Saltis, hoppas du kommer trivas ändå. Haha, ser avsnittet av Solsidan framför mig! Jag och Philip ska på första träffen den sista mars.

Barnvagnsprommisar i vår låter himla bra!

Nu kallar monstret igen. :) Ny fika snart?

Kram!

• Ninus

Vi märkte att han blev varm. Tog tempen och han hade 38,1. Ringde sjukvårdsupplysningen och de avbröt mig när jag berättade om febern och sa bara sök läkarvård. Det ska man tydligen alltid göra när så små har feber så det var inget att snacka om. Väl på akuten tog de urinprov som visade på antikroppar (tror jag det var) och så var kedjan igång. Att det var just urinvägsinfektion visste vi inte, det var bara febern som sa oss att nåt var fel. Tack och lov att vi hade köpt en termometer. :)

Idag kommer morfar och hälsar på, han tar med sin kaffebryggare så vi får fika för jag slog sönder kannan på vår igår när jag försökte göra lite nytta i köket med Philip på ena armen. :) Sen blir det prommis i det fina vädret! Ha en fin helg tjejer så hörs vi om ny fika snart!!!

• Ninus

Nämen lilla Sigrid!!! Stackars er, vad jobbigt! Vad händer, vet ni vad de tänker göra åt det? Kanske bara att härda ut eller? Vad skönt att ni är på sjukhuset ändå så ni får all hjälp som finns. Lilla skruttan, krya på dig snart!!!
    Jobbigt att trängas i sjukhussängen. Man tycker de är ganska stora, men icke! Vår första natt fick vi ett dubbelrum för oss själva, lyxigt! Svårt att sova ändå, man tänker ju bara på sin lilla skrutt. :)
    Hoppas ni får komma hem snart med frisk tjej! Kram!

• Ninus

Jag röstar oxå för Rory, tycker det är jättefint! Med y känns mer naturligt, ni slipper nog bokstavera för folk. Plus att det nog funkar bättre internationellt.
    Kommer inte på nåt elakt rim heller. :)

• Ninus

Ååååå Golden, stort stort grattis till er alla tre!!!! Vad mysigt med en liten tjej. Nora tycker jag är jättefint! Jag hade inte låtit eventuella rim avgöra, man kan nog rimma elakt på de flesta namn om man vill vara sån.
    Vi koppmatade de första dagarna med mina dyra råmjölkdroppar, funkade bra! Skönt att avlasta såriga bröstvårtor innan mjölken kommit igång oxå.
    Ojoj väger Sigrid 6200 nu? Haha, Philip är 4,5 vecka och väger 6100! Vilken klump han är, haha! Inget onormalt säger de på bvc, men visst är han över snittet med råge! Men proportionerlig, han är ju lång oxå. Brås på mamma. :)
    Njut ordentligt nu Golden, det går så himla fort!!! Och det kommer gå jättebra att vara hemma ensam med henne! Ser fram emot att få träffa er när du är redo. :)

• Ninus

Oj vad tiden går fort! Philip är snart 6 veckor och växer så det knakar. Det går för fort, jag vill hinna mysa meeeer!!! :)
    Han äter fortfarande varannan timme dygnet runt. Inte mycket att göra, det rätar väl ut sig till slut. Är noga med att göra kväll, på med pyjamas och ligga i sängen och han sover mer på natten än på dagen så det verkar funka. Vore skönt att få sova lite längre stunder bara. :)
    Hur mår era små charmtroll? Inga mer sjukdomar hoppas jag. Philip mår hur bra som helst nu. Vi kör på med vår förebyggande antibiotika i väntan på njurröntgen. Bara 0,5ml per dag och det verkar smaka gott för han äter det så gärna! Skönt!
    Imorrn tänkte jag gå på barnvagnsbio! Bion här i Täby Centrum visar The King´s speech kl 11. Perfekt, jag har gångavstånd dit. Orkar nån av er krångla sig ut hit till förorten så vill jag gärna ha sällskap! Förstår att det blir lite omständigt dock. :)
    Har ni tid för ny fika nån dag? Golden, om du vill komma med kanske det finns nåt bra ställe närmare er? Så slipper du ta dig över halva stan om det känns för stort ännu. :)
    Fasen, nu snöar det! Kom igen våren!!!

• Ninus

Men stackars dig Golden, hur du har det såhär första tiden. Hoppas verkligen det onda går över snart, kan inte vara kul alls. :(

Jäklar Saltis vad du hinner med om dagarna! Det är verkligen som de säger att man blir så mycket mer effektiv när man får barn att man undrar vad man någonsin gjorde med all tid innan. Härligt att ni får ihop det med både måsten och mys, det sistnämnda nog så viktigt! Vårt mys ikväll blir pizza och cola i soffan, haha! Very fancy! Men vi ska iaf mysa ihop, det man saknar mest är ju tiden för varandra.

Igår träffade jag min föräldragrupp första gången. Verkar vara jättetrevliga tjejer, både yngre och kanske samma ålder som jag. Kul att ha några här ute på vischan oxå att ta prommis med eller så. :)

Barnvagnsbion gick bra förresten, jag känner att jag börjar slappna av mer och mer och att det inte är hela världen om älsklingen ger ifrån sig några pip. Filmen var himla bra oxå (The King´s speech), men visst blir man lite disträ när man har honom i famnen (hungrig hela filmen igenom dessutom!).

Jag träffas gärna nästa vecka om ni vill. Det ska ju bli vårvärme nu så en promenad efteråt låter perfekt!

• Ninus

Hej hej!

Jag ses oxå gärna på fredag nästa vecka! Kul!

Här hemma har vi investerat i den bästa prylen hittills; en bärsele! Guds gåva till den föräldralediga! :) Philip stortrivs i den (läs: somnar alltid omgående) så idag har jag haft tid att dammsuga, hänga tvätt och deklarera på internet medan trollet sussar gott i "famnen". Supermysigt och superpraktiskt! Just nu tex kan jag skriva med TVÅ händer!!! Inte hänt sedan innan han kom. Så glad att det funkar, vissa bebisar gillar det tydligen inte alls å då är det ju pengarna i sjön.

Haha, nu vaknade han bara för det! Matdags!

Ska kolla upp Filmhuset så jag hittar dit!

Kram så länge!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?