Jättetack för gratulationerna allihopa! Idag får lilltjejen lígga i sjalen så kan jag åtminstone äta lite och få lite gjort. Hon har varit så duktig på att ligga själv, men nu helt plötsligt ska hon bara-bara ligga i famnen på dagarna. Och jag som ska pumpa... Med henne i sjalen kan jag i vart fall få i ordning hennes mat utan att behöva lämna henne gallskrikande, men pumpningen kommer ju fortfarande i kläm. Hur mycket äter era små, nu som ger ersättning och/eller pumpar? Jag tycker hon verkar äta nåt kopiöst just nu. På nätterna var 3-4 timme, och på dagarna med 1,5-3 timmars mellanrum, men hon sätter i sig så mycket som 120-135 ml per gång! På dagarna är det lite mer "småätande", men allt som allt ungefär 120-135 ml per tre timmar i vart fall. På amningsmottagningen fick vi höra att det var "mycket ovanligt" att de åt mer än 100 ml, det var bara stadiga grabbar som åt mer, och vi har ju en liten näpen tjej. Ja, inte särskilt näpen länge till om hon ska äta i den här takten förstås! Förra veckan hade hon gått upp 240 gr från måndagen till fredagen! Visserligen nybajsad vikt mot obajsad vikt... Imorrn kommer hon nog ha spräckt 4-kilosvallen med råge så som hon ätit. Hon har nästan vuxit i storlek 50 nu. Tänk att så många sa att man skulle hoppa över att köpa storlek 50; det har varit för stort här hemma länge.
Saltis: Jag fattar inte alls hur du hinner med allt! Efter tre veckor (visserligen bara en ensam - och fortfarande inte kry i brösten) har jag fortfarande ett sjå att få ihop det ens med grundbehoven som mat, toa och dusch. Sova har inte funkat alls de senaste dagarna eftersom hon som sagt ska sova på en hela tiden. Jättegosigt egentligen så man får väl passa på att njuta medan man faktiskt kan ha henne liggandes på bröstet <3
Jättebra idé med Filmhuset förresten :) Jag kan dock vare sig torsdag eller fredag denna vecka... Nästa vecka skulle passa mig bättre. Vill ju gärna träffa lite andra vuxna än läkare, sköterskor och pappan :)