• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • saltgurkan

finns det verkligen ingen här inne?

varför jag valde så snävt område var för jag tyckte att det kunde vara roligt om vi var ungefär lika gamla och inte bodde så långt ifrån varandra....

någon, hallå?

• NyaMy

Hej saltgurkan!
    Har oxå letat efter liknande tråd. Bor i Vasastan, är 34 år och ska ha andra barnet i februari. När jag fick vår son så var vi ett gäng Vasastan/ kungsholmen som började träffas efter att ha hängt här och det var så himla lyckat! Säg till om du har hittat/hittar annan tråd också för det borde väl finnas fler?!
    Vart bor du? Har allt gått bra hittills? 

• Golden Robot

Hej! Kollar också efter nåt liknande. Väntar första barnet i mars, och är då 31. Bor på Östermalm. Verkar dock vara väldigt dålig aktivitet i den här tråden...

• NyaMy

Jag är kvar på FL, har inte hittat fler trådar  än denna....

• saltgurkan

Hej!

Jag trodde inte att det var någon som var intresserad, vad glad jag blir!!

Jag är 32 och bor på östermalm. vi får bli en liten grupp till att börja med, kanske fler hittar oss...
    hur mår ni så länge? Jag börjar äntligen må bra igen, längtar nu bara till ultraljudet den 4 okt, är såååå nyfiken på vad det är för en liten där inne...min man är övertygad om att det är en kille men jag misstänker en liten tjej..
    funderar på ett privat 3D ultraljud bara för att jag är så nyfiken..
    tränar ni? har aldrig tränat i hela mitt liv men har nu börjat, eftersom jag plötsligt MÅSTE ha marängswiss varje kväll och inser att jag kommer gå upp 30 kilo + annars. Jag ska på mitt första vänta barn pass ikväll, vi får se hur det går

Jag hoppas vi blir fler i den här tråden!

• Golden Robot

Hej,

Vad roligt med lite aktivitet i tråden. Jag har tjuvläst i februaritråden (Stockholm) och vilket härligt gäng de verkar fått ihop. Fick nästan rysningar så glad blev jag när jag upptäckte att den här tråden verkade leva igen :)

Jag mådde bara illa sjätte till åttonde veckan (vilket dessutom var tre av mina fyra semesterveckor...) och sen släppte det preciiiis innan jag skulle börja jobba igen. Sista illamåendeveckan - som var samma vecka som vi var på inskrivning - upptäckte vi att jag kunde få i mig inlagd sill. Barnmorskan bara skrattade och tyckte lite synd om mig som var "tvungen" att äta sill; jag åt det nämligen till såväl lunch som middag fyra dagar i rad, hahaha. Efter det satte det in en avgrundshunger, men samtidigt försvann aptiten. Aptiten har fortfarande inte hittat tillbaka så jag har väldigt svårt att få i mig ordentligt med mat fortfarande. Smörgåsar går i och för sig ner rätt bra :)

Träning? Näe, inte direkt... Har verkligen varit si och så med det de senaste åren för min del. Har åtminstone ett Friskis-kort i plånboken men har inte använt det trots att det aktiverades i maj... Vet att de tidigare hade gravidpass, men nu hittar jag inga såna alls på Friskis. Dock hade de en gravidträningskurs nu under september men den var fullbokad. Sen har världens snällaste kollega skrivit ut ett träningsprogram för gravida (men jag har inte testat ännu). Var har du hittat väntabarnpass?

• saltgurkan

Hej!

Jag köpte en tremånaders kort på feelgood (tycker gym är lite läskiga, tror att det bara är super hurtiga träningsfeaks i färgglada tights, feelgood är med åt rehabhållet och har sjukgymnaster där men tar även emot oss vanliga) de har både vattengympa för gravida och core för gravida, sen en del lite lättre pass som man kan gå på även om man väntar barn, också gym förståss om man vill prova lite maskiner.
    Jag köpte som sagt ett tremånaders till att börja med så får jag se hur kul jag tycket att det är (är väldigt taggad inför mitt första pass nu om knappt en timme, men vi får väl se efter hahaha)
    tre månader kostar 1500:- och då får du fri tillgång till allt. Jag går på mamma mia och de har div vattengympa och yoga och annat men det var alla så dyra så hittade jag detta, tyckte det verkade bra.

vilken vecka är du i, när är du beräknad?

Nu måste jag skynda mig, ska testa om jag får på mig mina träningsbyxor, har bara gått upp 2,5 kilo men ändå är kroppen konstigt nog mycket större... trodde inte två kilo kunde göra så mycket!

• saltgurkan

kom precis på att jag funderar på att flytta denna tråd till under BF i mars, tror fler tittar där än under område, vet bara inte riktigt hur man gör, ska klura på det ikväll.

• Golden Robot

Haha, jag går också på Mama Mia. Funderade (funderar?) på Barnmorskorna Östermalm för att BB Stockholm lockar, och då har man ju garanterad plats. Dock ligger Mama Mia så himla bra till; precis längs vägen som både jag och den blivande pappan ändå promenerar till jobbet. Mot slutet (beräknad 10 mars) när det är snö och man är otymplig och ska dit oftare kommer jag nog tycka att det är viktigt - och framförallt skönt - att det är enkelt att ta sig dit.

Jag har ju nyligen betalat 2 900:- för ett årskort på Friskis, så känns ju lite dumt att betala för att träna nån annanstans egentligen. Friskis har börjat med yoga som jag tänkte att jag skulle ta och testa (bara förkylningen jag dragit på mig ger med sig). Så kan man ju hoppas att de drar igång nåt väntabarnpass där också snart :)

Jag tror att jag också gått upp omkring 1,5-3 kg nånting, och har haft lite svårt att ha mina vanliga byxor eftersom magen varit så svullen, men framförallt öm. Har gått i mammajeans i tre veckor redan. I fredags försvann dock magen och verkar inte riktigt ha hittat tillbaka ännu. Förmodligen är det bara svullnaden i tarmarna som lagt sig en aning, men det känns lite läskigt... Träffade dock en cool barnmorska när vi var på Mama Mia första gången, som betonade att "kvinnor fött barn i alla tider, man ska inte tänka och oroa sig för mycket, de flesta graviditeter går bra". Jag försöker tänka så och inte oroa mig i onödan.

• NyaMy

Kul att se att ni skrivit massa!
    Har BF 5/2, så lite före er, men gick över 14 dgr sist

Vad jag hört så kan man inte få garanterad plats till BB Sthlm längre, tror det var på Barnmorskorna de sa det. Jag går där, fast på K-holmen. Vi bor i Birkastan så det är nära dit för oss. Det är rätt nyöppnat o fräscht ligget mitt emot Västermalmsgallerian. Gick där förra ggn oxå, så det kändes enkelt att ha samma BM denna gång.

Golden Robot, skönt m en cool bm som kan lugna en när man blir nojjig! Det hör nog till att man blir det pga alla hormoner, men sen läser man så mkt läskigt oxå tycker jag. Nätet kan ju verkligen vara på gott o ont

Jag brukar träna, har gått mkt på sats. Tyvärr har jag inte hunnit mkt på sistone eftersom jag jobbar o prioriterar min son när jag är hemma. Springer ngn gång, men tror inte jag orkar det mer. Får nog mest bli promenader och så kanske simma 1 g/v. Skulle gärna köra vattengympa, men har haft svårt att hitta ngt som ligger nära och passar tidsmässigt (måste vara kväll el helg).
    Förra gången körde jag mamma/baby gympa på sats innan sonen kunde börja krypa. Tyckte det var toppen, så kör nog det igen denna gång. Man kunde verkligen köra sitt eget tempo o mata el byta blöja när man var tvungen till det .

Har gått upp 3 kg så här långt, men håller m om att allt sitter tajt. Använder nästan bara tajta Acne jeans i vanliga fall, men vågar inte ens försöka nu. Kör stenhårt på klänning o tänkte investera i gravidjeans. 

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?