• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Golden Robot

Oj, vilken aktivitet i tråden :D Lika bra jag bokar in onsdag jag också då, haha. Dock var ju gårdagen den hittills mest olämpliga, eftersom vi inte hade möjlighet att lämna nycklarna till golvfirman i förväg, och inte hade valt golv ännu... Konstigt att bebisen inte bestämde sig för att komma då, men det hade väl varit lite väl punktligt. Jag räknar med att få vänta åtminstone en bit in i nästa vecka faktiskt. Dyker jag inte upp på onsdag behöver det inte alls betyda att jag föder barn eller nåt, utan ni har bara bokat så väldigt tidigt ;)

Usch, vad kämpigt ni verkar ha det med amningen! När det väl är min tur sen har jag i alla fall ett antal "experter" att konsultera, även om jag tusen gånger hellre skulle unna er att slippa ömma, såriga bröst och värk och feber <3 Saltis; ni har verkligen haft ordentlig otur låter det som. Som att det inte räckte med att du kände dig "snuvad" på förlossningen liksom... Håller tummar och tår för att allt hamnat på rätt köl nu och att ni bara får myyyyyyysa :)

Nämen, herreg*d, nu drabbades jag av Den Stora Tröttheten! Måste sova... Zzzz Är i alla fall jättenyfiken på era små, och vill gärna träffa er snart! Vi får väl se om den enda kvarvarande ?) kulan dyker upp på onsdag. Kram på er så länge!

• Haligh

Jag kan lika bra på torsdagen eller fredagen, tycker nog också 11 är lite tidigt! Torsdag efter lunch, typ 13? Nu ska vi gå till Friskis och motionera lite

• Haligh

Golden; en tröst ang amning kan jag säga att det funkat helt problemfritt här! LadyMy; jag har just köpt en MAM flaska som funkade bra, men jag kan köpa din om du har den kvar, 2 är nog bra att ha!

• Golden Robot

Nu börjar man få små aningar om att graviditete kanske ändå har en ände :P Hade molvärk och ilningar igår, och upptäckte helt plötsligt att lilla bebisen som sedan typ vecka 20 nästan uteslutande legat med rumpan/ryggen åt höger, och också fixerat sig just så, nu lyckats vända sig med rumpan/ryggen åt vänster (så som de "ska" ligga)! Mycket märklig känsla att helt plötsligt känna hickan och de svepande rörelserna på motsatt sida. Typ upp-och-ner-vända världen så här under slutspurten! Vaknade inatt och insåg att jag inte bara inbillade mig, och de nattliga (=dramatiska) funderingarna om hur mycket den egenligen snurrat höll mig vaken ordentligt länge. Hade den kanske rentav snurrat sig så att huvudet numera var uppåt och rumpan ner?! Eftersom "min" barnmorska brukar komma till jobbet tidigt så skyndade jag mig dit imorse och fick bekräftat att bebisen har snurrat på sig. Den tittar numera åt höger - vilket jag inte trodde var möjligt då den fixerat sig tittandes åt vänster - men ligger fortfarande med huvudet neråt *puh* Jag har en läkartid med ultraljud inbokad imorgon, och jag har hittills varit tvärsäker på att jag ska dit, liksom att jag kommer träffa min barnmorska igen nästa vecka. Tjaa, vi får se ;)

• saltgurkan

Jag kan tyvärr inte på torsdag nästa vecka för jag på föräldrakurs klockan 13.30, så antingen lika "tidigt"  på torsdag, för på fredag måste jag åka till Örebro fram och tillbaka på jobb, annars får jag helt enkelt följa med nästa gång!

Haligh var det min nappflaska du menade? Du kan få den nästa gång vi ses, du behöver absolut inte betala för den,  jag hade ju ändå tänkt slänga den!

Jag börjat jobba så smått igen,  var borta på möte hela tisdags förmiddagen, det är tur att hon har världens bästa  pappa som kan passa henne! Men man är inte så snabb i huvudet, känns som jag har kokt broccoli i hela hjärnan Jobbar nu lite hemifrån, men det är precis som hon vet att man försöker koncentrera sig på något annat för plötsligt så förvandlas världens snällaste bebis till ett gnäll monster, så man får helt enkelt jobba under hennes förutsättningar dvs när hon sover, och det är ju precis så det ska vara, så det är tur att hon påminde mig!

Så nu måste jag passa på att jobba lite för nu sover hon! 

• saltgurkan

Golden, häftigt att det känns!! om du kan och orkar uppdatera oss om vad som händer! allt kommer gå jättebra, du är stark, du kan! STORT LYCKA TILL och STOR kram fån oss, vi håller tummarna för dig!

• Haligh

Spännande, Golden! Vi säger tiden vi bestämde från början då, 11 på onsdag. På torsdag fm ska jag till SÖS och kolla hur illa det är ställt, inte läkt som det ska efter förlossningen och min bm trodde man måste skära upp och sy ihop igen, känns inte alls så kul...

• NyaMy
    Haligh skrev 2011-03-10 12:20:20 följande:
    Spännande, Golden! Vi säger tiden vi bestämde från början då, 11 på onsdag. På torsdag fm ska jag till SÖS och kolla hur illa det är ställt, inte läkt som det ska efter förlossningen och min bm trodde man måste skära upp och sy ihop igen, känns inte alls så kul...
    Låter inte kul! Såg de det på efterkontrollen eller kände du det?

Ninus, vi har HIPP och köper färdiga tetra alt. tar m vatten (lite för varmt) o blandar sen på plats.

Golden, spännande att du känner lite, det kommer gå super när det är dags!

Idag har vi varit på stan o shoppat lite. Springer runt i sneakers o mysbyxor hela dagarna nu o är sååå less, men alla mina jeans är för tajta. Man vill ju inte köpa nya heller om man kommer gå tillbaka. Sist gjorde jag det, men man vet ju inte det än.... Så jag fick köpa klänning o kofta så länge .
  • Haligh

Jag märkte det själv, borde gått iväg mkt tidigare men jag orkade liksom inte. Bm skickade remiss när jag äntligen ringde, sen kollade hon och bekräftade mina aningar på efterkontrollen för 2 veckor sen. Jag fattar inte varför man inte får komma och kolla när man sytt sig ordentligt, så man kan korrigera direkt ifall det inte läker rätt!

• Golden Robot
    saltgurkan skrev 2011-03-10 11:34:36 följande:
    Golden, häftigt att det känns!! om du kan och orkar uppdatera oss om vad som händer! allt kommer gå jättebra, du är stark, du kan! STORT LYCKA TILL och STOR kram fån oss, vi håller tummarna för dig!
    Haha, såå nära förestående tror jag inte att det är ändå, men det händer i alla fall saker som får en att ana att graviditeten faktiskt inte är ett permanent tillstånd ;)
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?