• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Haligh

Roszi; Sigrid fick sprutorna förra veckan! Det gick bra, de gör ganska ont så var beredd på att han blir ledsen! Jag ammade samtidigt och det funkade bra, distraherade lite iaf! 38 graders feber på kvällen så hon fick en Alvedon men annars mådde hon bra. Nu är hon tyvärr jätteförkyld igen, inte sådär rosslig som sist men snoret rinner och hostar en del. Humöret har inte varit så bra ett par dagar... Men nu sover hon gott här bredvid så jag ska försöka smussla över henne i sin säng Hoppas ni får trevligt på fredag!!! Och ses också hemskt gärna efter påsk!

• Ninus

Hej!
    Mitt internet strular, man nu har jag äntligen lyckats ta mig ut. Får se om det här kommer iväg. Jag ses gärna imorrn även om det "bara" blir vi tre. Kl 13 som vi sa från början? Mig spelar det ingen roll med tiden.

Kram!

• saltgurkan

Hej!!
    Jag kommer ju såklart! sa vi kl 13? ska vi ses där eller vill ni ta en liten promenad på gärdet först eller bara fika?

Golden, filmhuset är väldigt lugnt, det är mest mammor där så om du vill amma så går det alldeles utmärkt, ta gärna med en liten baby filt eller sjal så känns det lite bekvämare både för dig och lilltjejen. Vi har kört med både färdig ersättning och haft vatten och pulver med oss (har en sådan liten doseringsburk, väldigt praktisk) och jag tycker nästan det är lättare än den färdigblandade eftersom  jag alltid spiller när jag ska öppna dem

Ska bli jätte roligt att träffa er igen!!!   

• saltgurkan

Det märks i tråden att vi har fullt upp med våra små ... men jag tänkte bara höra om någon hört något från Ladymy? Förstår att hon har dubbelt så mycket som vi andra och lite till och jag hoppas hon hinner vila lite ibland, och att hon och hennes killar är friska och mår bra... Ladymy om du ser detta så vill jag bara säga att jag tänker på dig iallafall och skickar många glada tankar åt ditt håll, sköt om dig, du gör ett fantastiskt jobb!

• Ninus

Inte hört något från LadyMy men jag tänker oxå på dig tjejen! Hoppas ni hinner njuta mitt i allt och att ni mår bra allihop!
    Jag dyker upp vid Filmhuset kl 13! Går gärna en sväng oxå, får se vad vi gör först då. Det ska ju bli varmt och härligt idag!

Vi ses! :)

• Golden Robot

Tack för idag tjejer :) Roligt att träffa er igen. Lite tråkigt att vi inte lyckades få nån promenad i det fantastiska vädret, men det är ju som sagt svårt att planera med de små, och det blir ju fler möjligheter. Nora verkar ha fått alldeles för många intryck idag med familjerätten, Filmhuset och faster och farmor, så hon är helt uppe i varv här hemma; har legat och snuttat på mamma nu i nästan en och en halv timme i sträck och är helt stirrig och vill vara "med".

Jag såg förresten bilden på lilla Julian i tidningen, men glömmer hela tiden skriva nåt (trots att jag inte regelrätt ammat lider jag av svår amningshjärna). Fantastiskt söt! Hoppas att allt är bra med dig LadyMy!

Hoppas vi ses snart igen!

• NyaMy

Hej alla! Vill bara skriva att vi alla mår bra. Gulligt att ni tänkt på mig!

Har haft så mkt så har inte hunnit m att skriva, men har faktiskt varit inne och läst. Julian växer och mår bra. han har haft ont i magen, inte kolik, men nästan. Vi har bytt ersättning massa ggr o kör alla droppar som går . Nu har vi börjat m Nan ha och det verkar mkt bättre! Han kräks mkt mindre och ligger inte och "hickar" för jämnan. Det har varit i princip omöjligt att sova bredvid honom. Vi har även börjat ha honom på mage när han sover, innan sov han i princip inget i vagnen på dagen o på natten "hickade" han hela tiden o småkräktes. Det har verkligen hjälpt, nu kan han helt plötsligt komma ner i djupsömn även dagtid i vagnen. Vi har skaffat ett andningslarm för att känna oss lite tryggare m magläge.
    Hur sover era små? Julian äter numer kl 20, sover sedan till ca 01, äter, sover till 06, äter.... Det artar sig

Bar nyss upp en laddning bebiskläder på vinden. Kändes rätt sorgligt. Sist visste vi ju att de troligen skulle användas igen... 

• Ninus

Härligt LadyMy att ni mår bra allihop! Hoppas ni kan följa med på nästa fika, nån gång efter påskhelgen.
    Vi har oxå funderat på att låta Philip sova på mage eftersom det är ett väldigt stånkande på småtimmarna när han ligger på rygg. Har dock inte skaffat andningslarm och vi törs inte utan det. Han äter nu med 3 timmars mellanrum ganska precis på nätterna, och på dagarna allt mellan 2 och 4 timmar.
    Just nu sitter vi under parasollet på altanen och han sover så gott, så gott i hårdliften. Skönt att kunna börja sitta ute med honom, men snart är det väl för varmt istället... Svårt det där att avgöra tycker jag.
    Tack för senast Golden och Saltis! Prommisen får bli nästa gång, det är ju bara början på säsongen än. :) Golden, glömde fråga dig, hur är det med foglossningen nu? Borta? Mitt onda försvann ca 2 veckor efter förlossningen och nu kan jag knappt minnas hur himla ont jag hade. Hoppas det är detsamma för dig!
    Vi har oxå redan lagt undan massa kläder, ett par grejor hann han ALDRIG använda. Hans farmor som trodde han skulle vara en liten och näpen bebis, haha. Men förhoppningsvis får han syskon nån gång framöver så att det kommer till användning då. :)

• Haligh

Visst är det underbart att våren är här! Så mkt enklare också när man kan amma utomhus, idag har vi suttit med en annan mamma o bebis och haft picknick, så mysigt Sigrid har stl 68 nu, kan ha lite 62 och 74 också. Fort växer hon, det hände verkligen nåt stort vid 3 månader; min sömntuta har blivit en vaken och pigg tjej som vill sitta med, busa, stå i knät. Så glad och go! Igår var vi på fest, hon somnade på vägen dit och sov till halv 5, från 7 på kvällen!! Brukar somna vid 21 ungefär och då vakna vid 5-6 men då somnar hon om efter mat, nån timme bara. Tycker det är fantastiskt bra med tanke på att hon är så liten. På dagarna äter hon desto oftare, och kräks nåt alldeles otroligt. 3 ombyten om dan går det ofta åt, trots att man sitter beredd med kräklapp... Härligt att höra att ni mår bra, hade gärna setts i fredags. En tur i solen får det bli efter påsk

• NyaMy

Förutom sömn har jag en till fundering. Julian har mjölkskorv och är även helt knottrig på hela kroppen, någon som har det så? 

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?