• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • saltgurkan
    Golden Robot skrev 2011-03-10 16:42:59 följande:
    Haha, såå nära förestående tror jag inte att det är ändå, men det händer i alla fall saker som får en att ana att graviditeten faktiskt inte är ett permanent tillstånd ;)
    nej ut kommer den, på ett eller annat sätt, förr eller senare! men du försök njuta lite av graviditeten nu även om det kanske är svårt ibland..saknar lite ibland att ha bebis i magen nu när man bara har en slapp tom mage kvar, fast jag vill inte stoppa tillbaka henne heller hahaha... njut av allt för snart är det en ny fas i livet!
  • Roszi

Vad aktiva ni låter, jobb,träning, bio etc. Jag blir imponerad! Vore jättekul och ses så jag och Edvin sattsar på att komma om allt känns bra. Vart, är det espressohouse  ni var på senast eller? Okej med barnvagn/amning där el ni har med ersättning?

Haligh-fy vad trist med stygnen. Egentligen otroligt att kontroll först görs så långt efteråt. Jag var på kontroll i dag, 7 v senare.

Trevlig helg!

• Roszi

Förresten, någon som har erfarenhet av  elektriska bröstpumpen medela-swing? (Funderar på att köpa den)

• saltgurkan
    Roszi skrev 2011-03-11 22:23:22 följande:
    Förresten, någon som har erfarenhet av  elektriska bröstpumpen medela-swing? (Funderar på att köpa den)
    nja, har för mig att jag provade en sådan på bb sist men jag antar att de utvecklats en del sen dess
    Har du ingen pump alls, eller vill du ha en elektrisk också? Jag har nämligen en helt ny bröstpump från Avent, fast manuell, satte ihop den och försökte men det var precis när jag fått mjölkstockning och då bara grät jag för jag hade så ont (den är ju säkert bättre under andra omständigheter) men just nu ryser jag och blir nästan illamående när jag ser den och ger gärna bort den om du vill ha den, skulle bli så glad om den kommer till användning!
    (jag vet att det inte är bröstpumpens fel att jag låg i 40 graders feber och vill dö av smärta, utan snarare tvärtom men det är det tillståndet jag förknippar den med iallafall...)

Om du vill ha den eller någon annan så kan jag ta med den på onsdag! 
  • Haligh

Saltis; om inte Roszi vill så köper jag gärna din pump. Har varit och kollat på en sådan men tyckte den var lite dyr när man inte ens vet om man kan pumpa, har hört att det kan vara svårt och göra jätteont.  Så nu har jag handmjölkat men det är mkt möda för litet resultat, tar en jäkla tid. Men jag vill betala för den för jag har sett vad en ny kostar.

• saltgurkan
    Haligh skrev 2011-03-13 11:17:22 följande:
    Saltis; om inte Roszi vill så köper jag gärna din pump. Har varit och kollat på en sådan men tyckte den var lite dyr när man inte ens vet om man kan pumpa, har hört att det kan vara svårt och göra jätteont.  Så nu har jag handmjölkat men det är mkt möda för litet resultat, tar en jäkla tid. Men jag vill betala för den för jag har sett vad en ny kostar.
    Jag tar med den på onsdag oavsett vem vill ha den, jag blir så glad att den kommer till användning!
    Bjud mig på kaffe och bulle så är vi kvitt, ok? 
  • Haligh
    saltgurkan skrev 2011-03-13 15:29:34 följande:
    Jag tar med den på onsdag oavsett vem vill ha den, jag blir så glad att den kommer till användning!
    Bjud mig på kaffe och bulle så är vi kvitt, ok? 
    Urk idag när jag kom in från promenad hade jag en stor blöt fläck på klänningen, tur man inte var borta nånstans
  • Ninus

Jag har en sån manuell pump från Avent, tycker den funkar bra. Har ingen erfarenhet av nån annan så jag vet ju egentligen inte hur effektiv den är men jag får ur tillräckligt för en måltid och för att boobsen inte ska vara helt galet spända. :)

Vad jobbigt att kanske behöva göra om stygnen Haligh. Det går säkert jättebra, men det värsta är kanske att man vill lägga förlossningen bakom sig och läka klart nån gång? Jag tycker oxå det är konstigt att man inte ska på efterkontroll tidigare. Mellan 8-12 veckor är rekommendationen på min MVC. De förutsätter väl att man hör av sig om nåt känns fel, men man har ju knappast prio på sig själv nu!

I lördags var vi på middag med släkten. Mammas 60-årsfirande men gissa vem som stal all uppmärksamhet? :) Tyvärr funkade det inte alls att amma då, Philip var uppjagad och ville inte ta bröstet alls, fick bli ersättning hela kvällen. :( Jag förstår att det är mitt "fel", första gången iväg en längre stund hemifrån och vi var såklart stressade, osäkra och överbeskyddande. :) På onsdag när vi ses ska vi prova amma ute bland folk igen, men ersättningen åker med för ros skull. :)

Ser fram emot att få se era guldklimpar!

Och Golden, tänker massor på dig!!!

• Ninus
    Haligh skrev 2011-03-13 16:33:59 följande:
    Urk idag när jag kom in från promenad hade jag en stor blöt fläck på klänningen, tur man inte var borta nånstans
    Hahaha! Känns igen!
  • saltgurkan
    Haligh skrev 2011-03-13 16:33:59 följande:
    hahaa känner igen det där! även om jag bara små ammar lite ungefär 2 - 3 gånger per dygn så kan det plötsligt rinna till när man minst anar det... eller så går man runt med kräks på ryggen en halv dag utan att veta om det

Hur ofta äter era små? försöker hålla var tredje timme och det går hyfsat ok utom på morgonen då hon oftast är lite små hungrig emellan målen.. Jag förstår inte riktigt begreppet "sova hela natten",  hur länge är hela natten, dvs hur många timmar räknas som hela natten? om bvc sköterskan säger att hon ska äta var tredje timme eller max låta det gå fyra timmar på natten, hur skall de då kunna sova hela natten? förstår inte riktigt vad folk menar när de frågar... och när förväntas de kunna sova hela natten? 
    blir lite irriterad över pressen av att ha "perfekta" bebisar, herregud hon är ju bara tre veckor! och hon är perfekt  
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?