• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Roszi

Tack saltis, vad gullig du är som vill skänka dina saker! Angående pumpen så köpte jag en Swing, så Haligh kan ta den! (Har haft en symphoni hyrd från sjukhuset men det blir billigare att köpa en egen). Saltis, däremot om du inte vill ha calmaflaskan och ingen annan gör anspråk så kan jag köpa den, jag använder redan en och har gärna fler! Fast jag tror att man kan köpa ett annat munstycke och använda som vanlig flaska.

Förresten, vart är det på onsdag?????

• saltgurkan

tror vi bestämde samma ställe som sist, dvs espresso house på dalagatan (dalagatan 9G), visst bestämde vi samma ställe har jag missuppfattat det?

• Haligh
    saltgurkan skrev 2011-03-14 12:06:06 följande:
    Hur ofta äter era små? försöker hålla var tredje timme och det går hyfsat ok utom på morgonen då hon oftast är lite små hungrig emellan målen.. Jag förstår inte riktigt begreppet "sova hela natten",  hur länge är hela natten, dvs hur många timmar räknas som hela natten? om bvc sköterskan säger att hon ska äta var tredje timme eller max låta det gå fyra timmar på natten, hur skall de då kunna sova hela natten? förstår inte riktigt vad folk menar när de frågar... och när förväntas de kunna sova hela natten? 
    blir lite irriterad över pressen av att ha "perfekta" bebisar, herregud hon är ju bara tre veckor! och hon är perfekt  
    Nu är ju Sigrid beydligt äldre än din lilla, men jag tror att hon äter ungefär lika ofta nu som då. Hon äter mycket oftare på kvällarna än resten av dagen.  Hon var inte gammal när hon kunde sova kanske 6 timmar, BVC-sköterskan sa bara grattis! Vad jag har hört är att om man har en bebis som går upp i vikt så behöver man alls inte väcka dem på nätterna!

Nu på sistone somnar hon tidigare på kvällarna, runt 21, från att ha varit vaken till midnatt och ganska besvärlig att få somna. Så sover hon till 5-tiden, äter och somnar om MEN inte länge utan vid 7 typ så är hpn pigg som en lärka och jollrar och tjoar... INte hungrig utan bara pigg!

Försök att inte jämföra så himla mycket, det är ju uppenbarligen väldigt varierande och jag tror inte man kan påverka så mycket. Kan ju skilja jättemycket mellan två syskon så jag tror liksom inte man ska ta åt sig äran om man har en bebis som sover mycket, de är olika helt enkelt.  Känner en tjej som har en bebis som är lika gammal som SIgrid och hon äter fortfarande varannan timme på nätterna, vad ska man göra åt det?

Tittar ni på SOlsidan? Så jäkla roligt om just det där med att jämföra
  • NyaMy

Saltis, jag hade precis samma känsla av den bröstpump jag köpte sist när jag ammade Ludvig och precis som du gav jag bort den till en tjej jag lärde känna på FL .

Julian äter ca var 3e timme och han tar lång tid på sig och sen småkräks sen i omgångar så det tar lååång tid. Ofta blir det 2 ombyten/natt och en hel hög tvättlappar ligger på golvet på morgonen. Eftersom jag lämnar Ludvig på morgonen så blir det högst 6 timmar sömn totalt varje natt och då är det helt upphackat. Julian verkar bli lite kinkig i mage efter han ätit så han ligger ofta o stånkar i 30 min efter maten också. Ibland känns det som att jag precis hinner somna innan det är dags igen. Vet inte vad jag skulle göra för att få sova mer än 3 timmar i sträck varje natt.

Idag fick Julian en skrikattack på ca 3 timmar! Helt olikt honom. Antar att det var magen?! Konstiga var att han bajsade massor o sen fortsatte skrika ännu mer o sen rapade för att sen bara fortsätta skrika. Fick ta honom i sjalen till dagis o då blev han lugn, men sen la jag honom i vagnen när jag gick in o när jag kom ut så var han ledsen igen. Snacka om att jag kände mig stressad när Ludvig ville titta och leka m allt på hemvägen, jag höll på att bli galen. En kompis som har barn på samma dagis bara tittade på mig och sa "bara att vänja sig....", hon har också 2 st m samma åldersskillnad. Jösses, hur ska detta gå tro?!

Kul att ses på on! 

• Roszi

Nej fy vad trist, skrev ett långt inlägg som inte är publicerat. Får se om jag orkar skriva om senare, annars ses vi i morg!
    esspresso, på Dala g,  visst var det kl 11!?

Jag har mörkt långt hår, smal, ca 172 lång med babykille på armen :---)
    Har en kass alias här, helt oanonym, kallas för Rosie el Rosis även normalt (Roszi, ungersk stavn),

• Ninus

Vi håller utkik efter dig Roszi! Kl 11 sa vi! Jag är den långa med grön barnvagn som det förmodligen kommer gnälla från. :) Philip gillar INTE vagnen när den står stilla! Bara man stannar till för att plocka upp mobilen eller nåt så vaknar han och säger till. Sover som en sten så länge det rör sig. :) Premiär för mig ensam i bilen imorrn. Håll tummarna! :)

Men hörrni, nu har vi inte hört av Golden på ett tag! Hoppas att ni har er lilla klimp nu Golden! Tänker på er!!!

Idag har trollet varit galet gnällig hela dagen! LadyMy, jag är så himla imponerad över dig som fixar en kille till såna dagar! :) Det tar verkligen ALL tid! Hela förmiddagen har han stånkat och stönat och bajsat grönt!!!Förvånad Läste nånstans att det kan bli grönt om de får mycket av den första, tunnare mjölken när de ammar och inte av den tjockare som kommer efter en stund. Tycker inte vi gjort nåt annorlunda senaste dygnet dock. Nu är han iaf lugnare och sista blöjan var det normal färg igen så jag hoppas det bara var nåt tillfälligt.
    Haha, vilket samtalsämne! :)

Ok, vi ses imorrn! Kul!

• Haligh

Ja samtalsämnena har ändrat karaktär en aning sen man fick barn S bajsar också grönt ibland, ser ut som alger! Ingen fara utan beror på det, Ninus. Har med laktos att göra som det finns mer av i den första mjölken. Ska bli roligt att träffa era små omorrn! S har blivit så morgonpigg, imorse tyckte hon 6 var en bra tid att gå upp, det tyckte inte min kropp... Då hade man sovit en timme sen mat ungefär...

• NyaMy

Jag har haft en hemsk natt och var tvungen att gå hem nu efter att ha lämnat på dagis för jag känner mig helt slut. Tror tyvärr att jag måste ställa in idag eller så går jag förbi lite senare och ser om ni är kvar. Jag bara måste lägga mig ner en stund. Lite dåligt att ställa in nu, jag vet, men jag hoppas att jag ändå får vara med nästa gång om vi inte ses idag.

• Ninus

Hej.
    Jag dök inte upp som ni märkte. Igår kväll hade P feber och vi blev av sjukvårdsupplysningen beordrade till barnakuten på Danderyd. Väl där konstaterades antikroppar i urinen och vi blev remitterade till Astrid Lindgrens. Inlagda där nu och får komma hem tidigast imorrn em. Väntar på svar på odlingar och ska göra ultraljud på njurarna, befarat urinvägsinfektion. :( Stackars trollet är stekhet och slö, men han äter iaf näst intill normalt så det ska vara ok.
    Ok, bara hemma och vänder (helvetesnatt utan nån sömn alls) så jag hör av mig när vi vet mer.

Hoppas ni hade trevligt ni som kunde ses, jag och P kommer med nästa gång istället!

Kram på er!

• NyaMy
    Ninus skrev 2011-03-16 15:02:55 följande:
    Hej.
    Jag dök inte upp som ni märkte. Igår kväll hade P feber och vi blev av sjukvårdsupplysningen beordrade till barnakuten på Danderyd. Väl där konstaterades antikroppar i urinen och vi blev remitterade till Astrid Lindgrens. Inlagda där nu och får komma hem tidigast imorrn em. Väntar på svar på odlingar och ska göra ultraljud på njurarna, befarat urinvägsinfektion. :( Stackars trollet är stekhet och slö, men han äter iaf näst intill normalt så det ska vara ok.
    Ok, bara hemma och vänder (helvetesnatt utan nån sömn alls) så jag hör av mig när vi vet mer.

Hoppas ni hade trevligt ni som kunde ses, jag och P kommer med nästa gång istället!

Kram på er!
    Åh, hoppas det inte är urinvägsinfektion! L har haft det i två omgångar och vi har gått igenom alla tester (inkl njurröntgen o mucg). Som tur är blev han friskförklarad, men vi har varit mkt oroliga. Han fick äta antibiotika i förebyggande i 2mån medan vi väntade på att få genomgå alla tester. Hoppas verkligen ni slipper detta! Tur att de är så duktiga på detta och att ni får hjälp nu. 
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?