saltgurkan skrev 2011-03-14 12:06:06 följande:
Hur ofta äter era små? försöker hålla var tredje timme och det går hyfsat ok utom på morgonen då hon oftast är lite små hungrig emellan målen.. Jag förstår inte riktigt begreppet "sova hela natten", hur länge är hela natten, dvs hur många timmar räknas som hela natten? om bvc sköterskan säger att hon ska äta var tredje timme eller max låta det gå fyra timmar på natten, hur skall de då kunna sova hela natten? förstår inte riktigt vad folk menar när de frågar... och när förväntas de kunna sova hela natten?
blir lite irriterad över pressen av att ha "perfekta" bebisar, herregud hon är ju bara tre veckor! och hon är perfekt
Nu är ju Sigrid beydligt äldre än din lilla, men jag tror att hon äter ungefär lika ofta nu som då. Hon äter mycket oftare på kvällarna än resten av dagen. Hon var inte gammal när hon kunde sova kanske 6 timmar, BVC-sköterskan sa bara grattis! Vad jag har hört är att om man har en bebis som går upp i vikt så behöver man alls inte väcka dem på nätterna!
Nu på sistone somnar hon tidigare på kvällarna, runt 21, från att ha varit vaken till midnatt och ganska besvärlig att få somna. Så sover hon till 5-tiden, äter och somnar om MEN inte länge utan vid 7 typ så är hpn pigg som en lärka och jollrar och tjoar... INte hungrig utan bara pigg!
Försök att inte jämföra så himla mycket, det är ju uppenbarligen väldigt varierande och jag tror inte man kan påverka så mycket. Kan ju skilja jättemycket mellan två syskon så jag tror liksom inte man ska ta åt sig äran om man har en bebis som sover mycket, de är olika helt enkelt. Känner en tjej som har en bebis som är lika gammal som SIgrid och hon äter fortfarande varannan timme på nätterna, vad ska man göra åt det?
Tittar ni på SOlsidan? Så jäkla roligt om just det där med att jämföra