• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Roszi

Hej tjejer

Tyvärr blir det stressigt för mig denna veckan. Jobbfest på tisdag och blev tråkigt nog tvungen att boka tvätttid på dagen på onsdag då alla kvällar var fulla. På torsdag bär det av till härliga skärgården. Hoppas vädret blir bra bara! Vore kul och träffa er så om någon kan nästa vecka efter midsommar vore det fint!

Vad gäller vagnen så fick vi inte mycket hjälp. Det är nämligen inget fel på vagnen, det är konstruktionen som är fel. Fästet på samtliga teutonia vagnar är likadant, förrutom på deras nya vagn bee you. Där de också ändrat ryggplattan så att den har samma läge som själva benplattan.Nu återstår att vända sig direkt till teutonia vilket vi kommer att göra och se vad som händer. Vad gäller tjutandet så är det tydligen fler som kommit och klagat, visst ganska vanligt att barnvagnar tjuter för vissa larm, visst materialet. Så det får jag leva med

• Ninus

Hej på er! Jag är ledsen att jag inte hört av mig för att träffas den här veckan. Har inget att skylla på heller, tiden bara rullar iväg. Men nästa vecka vill jag jättegärna ses om ni vill. Hoppas på bättre väder då oxå. :)
    Vet ni förresten om någon av öppna förskolorna i stan har öppet i sommar? Den här ute hos oss stängde för sommaren lagom till när jag tänkte premiärbesöka den. :(  H jobbar hela juli så det vore kul att ha mer att göra. :)
    Glad midsommar på er alla om vi inte hörs innan!
    Kram!

• Golden Robot

Jag ses gärna nästa vecka. Här semestras det ganska sent, så jag och Nora är tillgängliga på dagtid några veckor till :)
    Öppna förskolorna här i närheten av oss har i vart fall tagit sommarlov, så vill man träffa andra vuxna får man se till att hitta dem själv - här eller i föräldragruppen helt enkelt (som också tagit sommarlov).

Nu är det nattinatti för mig. Nora sover redan på pappas bröst så det är väl lika bra man passar på själv också. Man vet aldrig riktigt vilket pass som är det långa "nattsovpasset"; vissa dagar börjar det vid åtta-nio, andra först vid midnatt.

• Roszi

Hej

Ser tyvärr ut att bli stressigt denna veckan med, men i morg skall jag med Edvin till BVC 12.30 och tänkte sedan åka ned på stan. Kanske en glass el fika.

• Ninus

Hej på er! Jag kan ses egentligen närsomhelst den här veckan. Roszi, hinner du se det här så ses jag gärna idag! Fler som kan?

• Roszi
    Ninus skrev 2011-06-28 08:21:34 följande:
    Hej på er! Jag kan ses egentligen närsomhelst den här veckan. Roszi, hinner du se det här så ses jag gärna idag! Fler som kan?

Hej

Jag skall strax i väg så kommer inte att gå in igen. Vi åker till skåne i slutet på veckan och jag inser att det är mycket att stå i innan avfärd men som sagt var om ngn kan med kort varsel så kan jag em. Vi är på BVC (engelbrekt) vid 12.30 - ca 13 och sedan skall jag några ärdenden runt åhlens city, men runt 14-14.30 borde vi vara redo för kaffe el glass, kanske kungsan men öppen för förslag. Om du Ninus el ngn annan vill mötas upp vore det jättekul! Ring mig på min mobil 0707 576089 ( har hemligt nr så ni kan tyvärr inte spåra mig

• Haligh

Hej tjejer, vi har varit borta men kommer hem ikväll. Den här veckan har jag en del men sen är det verkligen lugnt. Kommer vara mest i stan juli ut så jag ses gärna, min sambo har sem nu och två veckor till dessutom. Hoppas alla har haft en mysig midsommar! Vi har varit nere i sambons föräldrars hus då de var borta, så skönt med lite lantliv!

• Haligh

Jag kan tyvärr inte imorrn, Ninus! Min mamma kommer på besök, gärna nästa vecka. Hoppas alla har det härligt i hettan!

• NyaMy

Kan inte imorgon, sen drar vi till ö-vik. Hoppas vi kan ses sen när vi är hemma igen. Ska försöka komma åt o gå in o kolla här ngn dag på intenet-café. 

Julian är så hungrig nu. Vi kan inte ge Nan 2 eftersom han inte verkar klara det fortfarande, dessutom får han eksem. Fattar inte vad det kommer ifrån?! Samma när vi testat m gröt. Så nu vågar vi bara ge rotfrukter. Han har börjat vakna 2 ggr/natt o då är han superhungrig stackaren . Ska till BVC imorgon o prata m dem, men de verkar inte oroliga.

Hoppas ni mår bra! 

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?