• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Haligh

Ja Supermysigt att ses igår! Får alltid känslan att jag bara viner omkring och inte sitter och tar det lugnt Inga tänder här ännu, Sigrid är 6,5 månad, trott ett tag att de var på väg men de får gärna vänta lite för min del! Var ju ut igår, på lite olika ställen på n mälarstrand, var så himla trött och min kompis i värsta partytagen, det var supertrevligt att komma ut lite men hu huvet sprängde imorse... Sigrid sitter nu och river ut saker under soffbordet; blir till att röja undan snart! Igår ställde hon sig på alla fyra och liksom vaggade, snart så lär nog lilla fröet krypa! Tror jag åker till Uppsala på tisdag o stannar en vecka ungefär, J jobbar ändå nu. Vi åker iväg i aug men annars kommer jag vara mest i stan fram till den 5:e. Lycka till med dopet, Roszi! Mysigt! Här blir det inget dop. Kram på er!

• Ninus

Golden, fortfarande på att ses imorrn? Jag har inte kommit på nåt annat så för min del ses jag gärna på Djurgården!  (egentligen har jag inte funderat på nån annanstans för jag tycker det låter så mysigt med Djurgården! Oskyldig)
    Är det nån mer som kan hänga på? Vi sa runt samma tid va, så ca 14-tiden? Men jag är flexibel.

Kram på er!

• Golden Robot

Jag är på :) ..och också väldigt flexibel. Rosendal har lunch 11.30-14 - el tills maten tar slut, så vill man dit och ha chans på deras maträtter ska man nog vara ute lite tidigare. Men fika har de ju även senare - om man nu vill gå dit :) Jag har så himla dålig koll på vart man kan gå med vagn och så annars.. Provar gärna nåt annat om nån har förslag eftersom det ju allt som oftast blir Djurgården för oss - men det har jag inget emot heller. Kram på er, så ses vi imorrn Ninus!

• Ninus

Ses vid 14 och gå och fika passar mig bäst om det är ok. Ska vi ses vid Djurgårdsbron då så lovar jag att hitta på nåt annat till nästa gång? Skrattande

• Golden Robot

OK, Djurgårdsbron kl 14 :) Vet inte var du parkerar (det verkar bara bli vi) men ska vi säga att vi ses på vänstra sidan när man kommit över till ön? Där finns en stor blå järnport. Tänk; det här blir vår första egentliga promenad. Nora ville ju inte promenera där när vi sägs vid Filmhuset. Åh, herregud. Hon var bara typ en månad då! Tänk vad nervös man var!

• Ninus

Det blir jättebra! Kul!

Haha, ja och nu är Philip istället nästan för stor för att vilja vara i vagnen när man promenerar. Tar med bärselen oxå. :)

Ses snart! Kram!

• Golden Robot

Tack för igår Ninus. Det var jättemysigt där på Rosendal. Synd att det ska vara så svårt med parkering på Djurgården bara. Philip var ju himla nöjd i sin vagn förresten :) Han är så go! Idag har jag och Nora kitat upp henne på Lindex rea. Var ta två betala för en och de har så himla bra pyjamasar där med knäppning ner i båda benen. Jag har inte riktigt fått kläm på hur man byter blöja med de som har knäppning/dragkedja ner i bara ena benet..? Känns som jag antingen bryter benet av henne eller måste dra av den på hela överkroppen, för jag lyckas då inte få in blöjan från sidan. Men nu har vi i alla fall ett litet pyjamaslager. Passade på att köpa omlottbodies också då hennes pappa nästan vägrar klä på henne nåt som måste över huvudet, haha. Fanns tack och lov flera i stl 68. Är det bara PO.P som har omlott i större storlekar än så? För visst har väl åtminstone de det? Kram på er tjejer! Hoppas få se er alla snart!

• NyaMy

Hej! Nu är jag hemma igen från Ö-vik och ska läsa in vad ni skrivit. Hade inget nät där. Hoppas allt är bra m er!
    Vi har haft jättemysigt! Bara badat, slappat, ätit osv. Visst är det fullt ös m två små, men vi har ju varit två så det har gått ok. Julian verkar inte bli fullt så lugn som jag tidigare trott utan det verkar bo en vild rastlös liten kille även i honom . Mao, ingen i vår familj som vill sitta still långa stunder.
    Har faktiskt lyckats komma igång lite m löpningen, hade jag inte förväntat mig nu, trodde det skulle ta längre tid för kroppen. Blev rätt förvånad när min gamla runda kändes ungefär som tidigare?! 
    Skriver mer snart igen, Ludvig är på mig  

• NyaMy

Ok, nu har jag läst lite snabbt. Kul att ni lyckats få till några träffar.

Golden, verkar som att Nora sover lika lite som J på dagarna. Han sover oftast fortfarande 3X20 min ca. På nätterna är det helt annat, 18.30-06.00. Vi har börjat ge honom en flaska innan vi går o sover vid 23, så då äter han i princip i sömnen, vi bara vänder på honom. Då kan han ofta sova hela natten sen.
    Ludvig vaknar vi 07, så det är ok m 06. Hade dock varit skönt om J kunde sova lite längre samtidigt som L efter lunch, men man kan inte få allt .

Vi ger som sagt endast rotfrukter pga att J får eksem. Vi ska träffa en läkare om 2v, så sen hoppas vi på att få göra en allergitest. Känns läskigt att testa annat än typ potatis o palsternacka nu. Vi ger även en spec gröt, utan gluten o laktos tilsvidare. Hoppas testet inte visar ngt så vi kan testa igen. J fick slicka på ett äpple o då fick han prickar kring munnen direkt, så nu tar vi bort allt. L däremot fick pröva allt möjligt. Undvik bara salt, honung, spenat (o annat n nitrit) så är det ok, och självklart inte stora bitar. De tröttnar ju inte så man kan ju köra samma fler dgr utan problem.

Nu ropar J och vill sova .

• Ninus

Vad kul att nu haft det så bra Lady My! Förstår att det blir fullt upp med två små busungar kring en. Glad
    Jobbigt med allergier, hoppas läkarbesöket blir givande och att det inte är någon fara.
     Philip kräktes en massa härom kvällen, men han hade inte ätit nåt nytt. Konstigt. Läskigt, första gången det hände. Man blir ju rädd att han är jättesjuk när han bara kräks och kräks, men han var så glad efteråt så och åt som vanligt. Det kanske var nån elak Djurgårds-bakterie för det var på kvällen när vi hade setts Golden. Skrattande Tack för sist förresten, så kul att promenera på nya ställen! :) Nästa gång vi ska in till stan ska vi nog bryta magin och åka kommunalt ändå. Galet att försöka hitta parkering ju! Åtminstone på Djurgården på sommaren och på tisdagar... :)

Vi har bara pyjamaser med dragkedja! Tycker det är så himla smidigt när man är trött och dan att slippa fumla med knappar. Vet inte hur du gör, men jag tycker inte det är krångligt. Dra ner kedjan, först ur med benet där dragkedjan sitter och sedan ur med andra benet. Sedan först i med "icke-blixtlås-benet" och sist i med blixtlåsbenet å dra igen. Klart! Skrattande Haha, väldigt pedagogiskt va?

Idag har vi varit på BVC. 10kg prick väger han nu! Trodde faktiskt på nåt kilo mer, lilla tjockisen.:) Vaccination fick han oxå så vi får se om han klarar sig från feber den här gången med.

Ha en bra helg allihop!

Kram!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?