Hejhej!
Vad roligt att höra ifrån er LadyMy och Roszi :)
Ja, Nora sover knappt alls på dagarna, men ibland kommer en dag när hon bara sover och sover. Tror hon sover mer när hon får sova hemma eftersom hon direkt lägger sig på mage när hon får chansen. Det kan hon inte riktigt göra i vagnen och då blir det lite kortare verkar det som. Vi har i alla fall köpt andningslarm nu eftersom jag höll på att gå åt av nojja när hon började vända sig till mage hela tiden... Hade egentligen inte tänkt köpa nåt men nu känns det ändå skönt att ha ett. Lite trist dock att man alltid måste lägga henne i egen säng om man ska kunna förlita sig på larmet (vi har Babysense II med plattor under madrassen).
I ärlighetens namn är vi inte så himla noga med pyjamas heller. Hon har fler än en gång fått sova i body och t o m byxor. Om hon somnat i vagnen när vi varit iväg har vi helt sonika dragit in vagnen och låtit henne sova - självklart inte med ev ytterkläder. (Har ni förresten täcke/filt/lakan på era små när de sover? )Vi har kört ganska mycket med sovpåse - de som är som nattlinnen som man stänger - när hon var mindre, men hon är lite av en mini-Houdini och lyckas få ut fötterna i alla utom Bamboojamas. Den är toppen! Annars kör vi som sagt pyjamas med knappar och fötter. Jag förstår precis hur du menar Ninus, men jag får ändå inte till det. Med knapparna knäpper jag bara upp, lyfter lite på henne och skjuter in den nya blöjan och sen är det bara att stänga igen utan att jag behöver pilla särskilt mycket mer med henne. När vi hade med dragkedja kändes det som jag fick böja upp benet i dragkedjelösa benet så himla långt, och hon har en liten förkärlek för att sträcka på benen när man försöker klä på henne. Samma med armarna också i och för sig. De är som små pinnar som hon bara vääägrar att böja på. Nu sover hon så pass bra(?) på nätterna ändå så det brukar inte bli nattliga blöjbyten så ofta längre. Hon somnar lite tidigare nu i alla fall; omkring 21. Då brukar hon ha ätit vid halv åtta-åtta, och vill äta igen omkring tre-fyra, kanske fem, och sen vid åttasnåret på morgonen. Sen sover hon ytterligare ett pass till nästa matpass vid tio-elva på förmidddagen. Behöver jag säga att vi kommer ut ganska sent på dagarna?! ;)
Vi har inte börjat med några smakisar ännu. Nora har inte visat nåt större intresse och jag har ingen brådska heller. Så som jag slitit med den här amningen helammar jag mer än gärna till sex månader. LadyMy; jag vet inte vad pojkar i Julians ålder "ska" väga, men 8 kg låter rätt bra i mina öron. Särskilt mot bakgrund av det matstrul ni verkar ha haft. Hoppas verkligen att det ordnar sig för lille Julian med reaktionerna.
Ja, just det, fredag: Här semestras det äntligen och det har hopat sig med aktiviteter den här veckan så fredag blir nog körigt för min del... Kan återkomma om det om nåt hinner ändras.