• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Ninus

Hejhej!
    Nån som har tid för en fika den här veckan?

Kraaam!

• Ninus

Hej Golden!
    Nu passar inte nästa vecka heller för mig tyvärr. Vad typiskt! :)
    H har fått diabetes och är just nu inlagd på Danderyd. Men nästa vecka blir han förmodligen utskriven, men ska vara sjukskriven en vecka och då vill jag vara hemma med honom så mycket det går.
    Men han är vid gott mod så det är ingen fara med oss. :)

Philip mår iaf bara bra, trots värmen. Har börjat ge honom en portion mat om dagen och han slukar allt som en varg! Var ska detta sluta? Vad började ni ge som första mat, ni som börjat? Vi har provat potatis, majs, broccoli och gröt. Han gillar allt, men det känns inte som att broccoli och majs blir upptaget i kroppen, bara går rakt igenom liksom. Kanske är för tidigt att ge då?

Hoppas det är bra med er alla! Jag vill ju gärna ses, eventuellt kan jag mot slutet av nästa vecka.

Kram!

• Haligh

Hej på er, hoppas ni har det bra i värmen! Förstår att man inte blir glad över diabetes, men när han fått iordning på insulindoser kommer det nog funka jättebra! En anledning till att tänka på att man äter ordentligt! Jag är uppvuxen men diabetes, min pappa har typ 1 och inte skött sig så bra genom åren. Jag såg det som barn som det värsta som kunde hända men sen har jag förstått att de flesta lever helt normalt och mår utmärkt. Sigrid har blivit så stor, äter som en häst! Sitter själv och är så mkt nöjdare. Ses gärna torsdag eller fredag nästa vecka om ni kan då! Kram så länge

• Golden Robot

Hej, kikar in en snabbis bara: fredag skulle i så fall passa mig bättre, då jag är uppbokad torsdag. Hoppas vi får till det nu :)

• Ninus

Fredag passar mig oxå! Hoppas det blir av nu som sagt!Glad

Kram!

• Golden Robot

(Surfar från mobilen medan jag ammar, därför lite kortfattad.) Vad roligt att vi iaf är tre som kan fredag; hoppas de andra också kan. Var ska vi ses? Picnic? Kollade yr.no som säger regn på fredag i o f s så kanske bra med en back up-plan också. Några förslag? Själv hamnar jag ju mest på Djurgården av förklarliga skäl så jag är rätt insnöad... ;)

• Ninus

Haha gissa vad man blir här ute i förorten då Golden! Jag tycker det låter jätteexotiskt med Djurgården. ;)
    Vanliga stället är väl sjysst annars, å om solen mot förmodan vill kika fram så kan vi ta med oss fikat och sitta i Vasaparken? Men det kanske för tråkigt för dig istället Haligh, du som bor där?
    Annars är jag öppen för förslag! Vi har varit en del i Hagaparken nu i sommar, men dit är det kanske krångligt att ta sig utan bil? Andra idéer?
    Ska bli kul att ses iaf, det händer ju så mycket med de små nu!

Kram!

• Haligh

Vasaparken är jag aldrig i så det är absolut inte tråkigt! Hagaparken är mysigt men lite meckigt att ta sig till kanske? Kommer ni med röda linjen va? Hur som haver, tar med en filt så kan vi förhoppningsvis sitta ute

• Haligh

Hej igen, en kompis som jag inte träffat på evigheter ville ses och enda dagen som funkade var imorgon. Vi ska ses kl 11, har ju inte sagt nån tid med er men om ni kan ses senare så möter jag gärna upp er. Jag förstår om ni inte vill ses så sent, då hänger vi på nästa gång.

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?