• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • NyaMy

Har lyckats boka in alldeles för mycket denna vecka, så har svårt att hinna med oavsett dag tyvärr . Ska försöka få in en dag som jag och Julian kan komma och vara m en dag på dagis också på något vis. Får se hur det går! Konstigt det där att allt alltid ska hända samma veckor. Kanske är det nu för att alla är tillbaka från semestrar och vill ses?

Ja, hus eller lägenhet, stan eller förorten, den ständiga frågan här hemma . Lutar mer och mer mot att så småningom flytta, men än är vi inte riktigt klara m stan och dessutom vankas stambytet. Sen är ju även frågan vart....det ända vi bestämt är att den blir Norr om stan eftersom många jobb/företag ligger där. Idag var vi hos kompisar som flyttat till Älvsjö och det är ju annars superfint (och rätt prisvärt) där tycker jag.

Jag tränar på sats, de har ju också barnpassning. Testade aldrig m Ludvig, tyckte det var lite läskigt att lämna honom till "främlingar", men det är säkert helt ok egentligen. 

• Golden Robot

Jag kan fortfarande tisdag förmiddag (morgon?). Ska vi säga tisdag halv tio då?

Imorrn ska jag och Nora på Buskul (babyrytmik). Ska bli jättespännande! Vi babysimmar på söndagar och då är båda föräldrarna med så det blir ju mest att man hänger familjevis i alla fall där. Jag hade ju hoppats träffa lite mammor så Nora får träffa barn. På senaste - och typ sista - föräldragruppen låg de andra barnen på en filt tillsammans, men lilla Nora fick sitta i mitt knä eftersom hon fortfarande var lite snorig. Jag var nog mest rädd för vad de andra mammorna skulle tycka, snarare än att Nora var sjuk/smittade. Stackars liten fick ju knappt se de andra barnen...

• Ninus

Halv tio blir lite väl tidigt för oss. Halv elva skulle jag nog hinna till. För sent för er andra?

• Haligh

Halv 11 it is! Min dimmiga hjärna som fick för mig att kursen började tidigare, halv tio är faktiskt väl tidigt tom för mig

• Ninus

Tack för idag Golden och Haligh! Och Philip tackar för den smarriga desserten. Den slukades fort som allt annat! :) Det känns inte som att jag hann prata så mycket med er mellan Philips alla blöjbyten och lunchätande. Ses gärna snart igen. :)
    Kram!

• Golden Robot

Tack tjejer för idag! Jättemysigt att träffa er. Och tänk att Philip säger "Mamma" <3 Och Sigrid far fram som en liten raket på alla fyra <3 Minns ni hur livet såg ut för bara ett år sedan?! Visst är det en enorm förändring :)

Hoppas vi kan ses snart igen, och att Roszi och LadyMy också kan vara med - och Saltgurkan förstås om hon skulle hitta oss igen!

• Haligh

Jättetrevligt var det! Var bara glad Ninus att Philip äter och är så nöjd och fin, mkt värre att de kinkar med maten! Idag har Sigrid varit med på skolan en stund, hon var inte så glad att bli tvungen att sitta i mitt knä istället för att krypa omkring på ett jätteskitigt klassrumsgolv Det är slutanvänt på ljusa fina tunikor och strumpbyxor, hädanefter bara mörka brallor med förstärkta knän! Ses också gärna igen snart, nu är det sängdags, tjingeling!

• Roszi

Hej

N ej vad  sur jag blir. Jag hade skrivit ett jättelångt inlägg men sedan försvann det. Jag såg att  jag inte var inloggad längre. Undrar om man loggas ut om man är inne för länge ? SUCK!! Nu orkar jag inte skriva om.

Vi kom iaf tillbaka till stan i tisdagskväll  men snart är det dags att packa väskan igen då vi skall flyga till mallis nästa fredag. Det skall bli superhärligt, framförallt nu när jag ser hur värsta regnet forsar ner utanför fönstret! Någon som vill haka på, riktigt bra priser nu!!! Men, är det någon som har flugit med era små, tips? 
    Vi skall nu köpa soldräkt och sulky, men tänkte kolla om det finns soldräkt stl 74/80 att köpa begagnat el låna eftersom Edvin inte kommer att kunna ha den nästa sommar. Någon som har ?

Vore kul och ses men får se om vi hinner innan vår nästa resa. Det gick iaf jättebra att åka med tåg till skåne med Edvin.  

Sköt om er iaf.  

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?