• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Lillan73

vi fick BB den 14 november klockan 16.30, så BB kan komma vilken tid som helst på dagen!

• storåliten
    Flybe skrev 2012-02-10 15:36:12 följande:
    Ja, så här i efterhand ångrar jag att vi inte valde Kenya den här gången. Vi har sett två familjer skicka sina papper och komma hem med sina barn medan vi har väntat på att få vårt bb från Sydafrika. Men, främsta anledningen till att vi valde Sydafrika framför Kenya var att vi inte visste hur jag skulle klara av Nairobi med min astma. Sen fick vi skicka våra papper till SA på en gång när vi fått vårt medgivande och det spelade ju också in i beslutet. Nåja, det går ju inte att byta land nu, så vi får hoppas att det ringer i telefonen snart.
    Ja, det är inte lätt att veta nåt i förväg... Hoppas ni får BB snart! (hur länge har ni haft papprena i landet?)

Qermit skrev 2012-02-10 14:36:49 följande:
    Jag har faktiskt hört om fler som får bb på em än fm så än finns det hopp!

Grattis till era barn!
    Tack tack! :) Vi har ju som sagt "bara" ett än så länge men alltid roligt med grattis några månader i förskott ;) 

• Flybe
    ia78 skrev 2012-02-10 17:45:25 följande:
    Ja, det är inte lätt att veta nåt i förväg... Hoppas ni får BB snart! (hur länge har ni haft papprena i landet?)

Tack tack! :) Vi har ju som sagt "bara" ett än så länge men alltid roligt med grattis några månader i förskott ;) 

Vi har väntat i "bara" snart femton månader.
  • storåliten
    Flybe skrev 2012-02-10 19:08:05 följande:
    Vi har väntat i "bara" snart femton månader.
    Måste vara tufft. Men då är ni närmare målet än ni nånsin varit :)
  • Flybe

Fick precis en liten rapport från våra vänner som är nere i Sydafrika nu. Enligt dem har Heidi sagt att det är ett helt gäng barn som är matchade och som bara väntar på någon myndighet där nere. Så nu får vi hoppas att det ska smälla till rejält snart. Ber att de som sitter på våra papper ska få väldig arbetslust helt plötsligt.

Tack ia78, ja vi är närme än nånsin nu, snart är vi tvåbarnsfamil och enligt min vän så är det inte helt lätt, får nog börja träna för att orka med att bära storasyster om hon blir bebis helt plötsligt när vi kommer ner dit.

• MinLängtanHarFörtMigHit
    Flybe skrev 2012-02-12 17:41:33 följande:
    Fick precis en liten rapport från våra vänner som är nere i Sydafrika nu. Enligt dem har Heidi sagt att det är ett helt gäng barn som är matchade och som bara väntar på någon myndighet där nere. Så nu får vi hoppas att det ska smälla till rejält snart. Ber att de som sitter på våra papper ska få väldig arbetslust helt plötsligt.

Tack ia78, ja vi är närme än nånsin nu, snart är vi tvåbarnsfamil och enligt min vän så är det inte helt lätt, får nog börja träna för att orka med att bära storasyster om hon blir bebis helt plötsligt när vi kommer ner dit.
    Jag trodde Heidi hade slutat?!

Hursomhelst så låter det ju mycket lovande! Hoppas oxå det bara regnar BB här i tråden nästa vecka!!!
  • Flybe
    MinLängtanHarFörtMigHit skrev 2012-02-12 19:11:46 följande:
    Jag trodde Heidi hade slutat?!

Hursomhelst så låter det ju mycket lovande! Hoppas oxå det bara regnar BB här i tråden nästa vecka!!!

Jag tror att hon jobbar kvar på Abba men som socialarbetare, så man kan nog få henne som socialarbetare för ens barn istället för att hon är familjerepresentant som hon var tidigare. Hoppas det, vi lärde känna henne ganska väl under förra resan ner och jag vill gärna få en chans att träffa henne igen.
  • Qermit

Spännande! Undrar hur lång tid det kommer ta för myndigheten att fixa det som behöver fixas... Det är en hisnande tanke att tillåta sig drömma om att det kanske kan komma ett bb inom några veckor. Även om jag tycker att det verkligen borde vara dags nu!
  • Längtande SA

Ring Ring Ring Ring Ring Ring. Kan vi inte få läsa ett stort JIPPI från någon nu?

Men det låter ju super att det är många matchade!

KRAM PÅ ER!

• gracel79

Alla sådana här tecken ger lite extra hopp om ett BB snart. Hoppas denna väntan snart är över, uppe i 20,5 månader nu. Nu börjar sommarens semester listor fyllas i, trodde aldig att jag skulle behöva fundera över sommarsemestern i år. Trodde jag i och för sig inte förra året heller.......

Tror starkt på ett par BB runt nästa helg, för mig veterligen är det då en månad sedan senaste barnbeskeden. Om de räknar med 25 barn i år så borde det ju vara ca 1 varannan vecka och så ska de komma klumpvis har de ju också sagt, förra "klumpen" var ju 2 BB. Därför tror jag på ett par BB nästa vecka, min egen lilla teori.

Kram alla väntande och stöttande personer här i tråden!  
Svar på tråden Sydafrika-tråd!