• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Flybe
    SouthAfricamamma skrev 2012-02-06 15:55:22 följande:

Takk! Skrattande I 2011 kom det bare 14 tildelinger... De hadde håpet på ca 30. Rynkar på näsan 
    Har kommet en tildeling i år... Foreningen heter Verdens Barn. 

0j, det är ju mindre än hälften av förväntat antal barn. Det verkar tyvärr se likadant ut i alla de skandinaviska länderna. Har Verdens Barn sagt hur många barn de förväntar sig ska komma under 2012? 

Skönt att det finns olika forum där man kan få skriva av sig lite frustration ibland.

• Längtande SA

Ja ni... vet inte vad jag ska göra riktigt längre... Känns som man liksom väntat klart... eller vad säger ni? Glad 

Vet ni förresten om det fortfarande är par som har kvar 0-12 månader som önskemål om ålder eller om alla ändrat sin önskan till upp till 18 mån nu? I höstas nån gång var det ju ändå ganska många som in inte ändrat minns jag... I detta väntande överanalyserar man väl allt i och för sig.... 

Styrka behövs till alla som väntar både i Sverige och Norge <3

Brukar tänka på att vi ändå hade tur som fick skicka våra papper när vi fick eftersom väntetiden i Sverige också ökat så mycket, lite men klen tröst....

KRAM

• SouthAfricamamma
    Flybe skrev 2012-02-06 16:53:18 följande:

0j, det är ju mindre än hälften av förväntat antal barn. Det verkar tyvärr se likadant ut i alla de skandinaviska länderna. Har Verdens Barn sagt hur många barn de förväntar sig ska komma under 2012? 

Skönt att det finns olika forum där man kan få skriva av sig lite frustration ibland.

Nei, de vil ikke si noe antall nå, men de håper det kommer mange flere i 2012! 2011 var utrolig dårlig, frustrerende... Kom en tildeling i dag, men den kom fra Cape Town. Våre papirer er i Pretoria... Flört
  • TomMon

Meeeeen, tittar in här då och då och vill se massvis med BB välla in. Men det är ju torrare än torrt... Är frustrerad å era vägnar och hoppas på bättring, typ igår...

• Qermit

Ja, här är det lika dött på bb-fronten som jag vet inte vad...

Själva har vi just passerat 20 månaders väntan Skål eller snarare Demon.

• Flybe
    Qermit skrev 2012-02-06 22:28:06 följande:
    Ja, här är det lika dött på bb-fronten som jag vet inte vad...

Själva har vi just passerat 20 månaders väntan Skål eller snarare Demon.

Skål som jag skrev till Ylva tre dagar innan de fick sitt bb: Ni är närmre ert bb än nånsin nu, så ge inte upp!

Men jag förstår att ni inte känner för att fira. Vi har bara väntat 14 månader och det känns redan tungt.

• Qermit

Nu är det snart 3 veckor sedan det kom bb. Enligt min hemmagjorda statistik borde detta innebära att det snart är dags för nya att komma...

• Flybe
    Qermit skrev 2012-02-08 20:48:33 följande:
    Nu är det snart 3 veckor sedan det kom bb. Enligt min hemmagjorda statistik borde detta innebära att det snart är dags för nya att komma...

Det låter väldigt bra! Och torsdagar och fredagar brukar ju vara bra bb-dagar, så nu hålls tummarna här hemma.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!