Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Är det scrappylva som fått BB??
Hon lyser med sin frånvaro. Nyfiken
När ni skriver att de har väntat sedan april och oktober 2010 är det då när de ställde sig i kö hos AC eller när de skickat ner papprena? På AC hemsida finns en kö på personer som vill skicka iväg sina handlingar men hur vet man hur många som har sina pappet i landet och väntar?
AC brukar utgå från när handlingarna kom till Sydafrika.
Förlåt, råkade skicka iväg ett tomt meddelande! Går in och kikar nästan varje dag i er tråd, håller tummarna så varje gång att det har kommit BB. Vilken bra start på året har det blivit, håller tummarna för att det trillar in minst 2 BB även denna vecka!
Ja, denna väntan är såååå lång... MÅNGA BB VILL VI HA NUUUUUUUU!!!! Snart 15 månader har vi väntat och flera har ju väntat längre än så. Åhhhh vad jag håller tummarna för oss alla.
Roligt tycker jag också att det är att det kommer nya hit till tråden! :O)
Jag har en bekant som arbetar med barn som har det svårt i SA (de är inte på något sätt kopplade till Abba och SA Cares for life) och som arbetar för att hitta fosterfamiljer till barn. Jag fick precis hennes nyhetsbrev och hon skrev en sak där som jag tänker förklarar en hel del varför det tar sån tid mellan matchning och bb just nu.
Hon skriver:
Vi har 42 för färdiga foster föräldrar som väntar barn, ifrån oss och andra, men problemet ligger med socialen, vi har utmaningar med myndigheterna, hela landets social departmentet ligger i kris, det fattas 60 000 socionomer för att implementera den nya ”Children’s Act 2005 as amended” och de ligger i back med 96 000 ’orders’ bara i foster programmet här i Kwa Zulu Natal, vi har bett att ha möte med provinsens ledare i social nämnden, men det verkar tufft för dom, alla verkar att vara stressade och har svårt med tänka nytt. Vi fortsätter att kämpa fram och kommunicera med dom och att få dom att förstå hur detta programmet kunder underlätta alla dessa typ problem, men dom har för myket att kunna tänka nytt.
Kikar in, håller på att bekanta mig med adoptionsvärlden.. Håller tummarna för många bb den kommande tiden!! Kram från mig