• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Kwela

Spännande med lite nyheter direkt från SA! Och positiva sådana!

• Längtande SA

Ja nu måste det rulla på! Förstår inte riktigt hur vi alla ska orka med denna väntan annars... Månaderna bara rullar på den ena efter den andra och vi är många som väntat länge nu... och några som väntat jääääättte länge nu... Håller alla tummar och tår! Nu behövs det glada nuheter igen!

Brukar det komma bb på torsdagar?
    Kram

• gracel79
    Längtande SA skrev 2012-02-16 09:12:36 följande:
    Ja nu måste det rulla på! Förstår inte riktigt hur vi alla ska orka med denna väntan annars... Månaderna bara rullar på den ena efter den andra och vi är många som väntat länge nu... och några som väntat jääääättte länge nu... Håller alla tummar och tår! Nu behövs det glada nuheter igen!

Brukar det komma bb på torsdagar?
    Kram

För ca 4 års sedan fick vi BB på en torsdag, kl 14:45.  Åh, vad jag önskar att det ska rulla in BB snart! Har någon pratat med Birgitta på AC nyss? Jag har inte gjort det de senaste 3 veckorna, tänk om det kommit något BB som vi här i tråden inte vet om.

Läste på Danmarks adoptionssida, något om att efter 1 april skulle alla krafter kunna läggas på barnens papper i SA. Att de forfarande jobbar med införandet av den nya lagen. Men vi vill ju inte vänta så länge..... 

underbara bilder på Ylvas blogg:)  

Hoppas mycket på morgondagen! 
  • Flybe
    gracel79 skrev 2012-02-16 09:23:37 följande:

För ca 4 års sedan fick vi BB på en torsdag, kl 14:45.  Åh, vad jag önskar att det ska rulla in BB snart! Har någon pratat med Birgitta på AC nyss? Jag har inte gjort det de senaste 3 veckorna, tänk om det kommit något BB som vi här i tråden inte vet om.

Läste på Danmarks adoptionssida, något om att efter 1 april skulle alla krafter kunna läggas på barnens papper i SA. Att de forfarande jobbar med införandet av den nya lagen. Men vi vill ju inte vänta så länge..... 

underbara bilder på Ylvas blogg:)  

Hoppas mycket på morgondagen! 

Spännande läsning på Danadopts sida. Jag trodde att jag hade läst hela uppdateringen men jag hade helt missat att de tror att det ska kunna sätta mer fart efter 1 april. Vi får hoppas att det stämmer. Det är ju bara en och en halv månad bort. Håller tummarna för att det ska komma några barnbesked inom de närmsta dagarna också. Stor kram till alla som väntar och längtar.
  • Kwela

Vilka ska sätta mer kraft? Det skulle ju vara underbart om det kunde rulla på i SA så att alla barn som behöver föräldrar kam få det!

• Längtande SA

Fredag!!!! Mailade Birgitta i går och frågade om det kommit några bb sedan de två som kom i januari, det hade det inte... Men idag håller jag tummarna extra hårt för alla oss som väntar!

KRAM!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!