• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Jockelina

Fasen då, detta måste nog vara den tråkigaste tråden på hela FL. Hoppas det vänder redan imorgon.

• Flybe

Känner att jag byggt upp hoppet om att det ska komma några bb snart väldigt högt. Varje gång någon skriver i tråden så hoppar jag högt!

• MollieN
    Flybe skrev 2012-02-09 20:50:10 följande:
    Känner att jag byggt upp hoppet om att det ska komma några bb snart väldigt högt. Varje gång någon skriver i tråden så hoppar jag högt!
    Skrattande jag också! Hoppas så innerligt att det ska komma BB från Sydafrika snart!
  • Qermit

Usch, så olidligt det här är. Jag vill faktiskt inte vara med längre. Eller jo, men inte om det ska vara såhär jobbigt varje vardag.

Hoppas, hoppas hoppas på många bb idag och nästa vecka!!!!

• Längtande SA
    Qermit skrev 2012-02-10 11:47:49 följande:
    Usch, så olidligt det här är. Jag vill faktiskt inte vara med längre. Eller jo, men inte om det ska vara såhär jobbigt varje vardag.

Hoppas, hoppas hoppas på många bb idag och nästa vecka!!!!
    Ja usch usch usch oliiiidligt.... Ringer de mest på förmiddagarna eller kan de ringa eftermiddagar också? 

Just nu känns det som telefonen aldrig kommer ringa.... HOPPAS  ATT NÅGON FÅR DET MAGISKA SAMTALET JUST NUUU!
  • Flybe

Sist fick vi samtalet en fredagseftermiddag, men det verkar som om de oftast ringer på förmiddagen.
    Jag börjar förstå dem som hoppar av det här. Usch vad jobbigt det är. :(

• storåliten
    Jag (jag har bytt användarnamn men kanske att vissa av er känner igen vem jag är ändå, då jag varit med på detta forum lääänge) är en av dem som med spänning följer denna tråden.

Jag (och min man) är en av dem som nu hoppat av Sydafrikakön. Efter drygt tre och ett halvt års köande (vi ställde oss i kö i juli 08) och med köplats nu senast nummer 8, så fattade vi med blandade känslor, beslutet att inte fortsätta. Sydafrika har alltid legat oss nära, då jag (och en period även min man) bott och jobbat där som volontärer i olika omgångar. 

Under denna kötid har vi hunnit få hem en underbar pojke från Kenya (kom hem i juli 2010) och nu sitter vi här redo att åka ner till Kenya igen för ett syskon om några månader!! :)

Vill önska er alla som väntar ett stort lycka till och jag måste säga att jag beundrar er massor, som orkar kämpa vidare! 

• Qermit
    Längtande SA skrev 2012-02-10 12:53:42 följande:
    Ja usch usch usch oliiiidligt.... Ringer de mest på förmiddagarna eller kan de ringa eftermiddagar också? 

Just nu känns det som telefonen aldrig kommer ringa.... HOPPAS  ATT NÅGON FÅR DET MAGISKA SAMTALET JUST NUUU!
    Jag har faktiskt hört om fler som får bb på em än fm så än finns det hopp!
    ia78 skrev 2012-02-10 13:40:14 följande:
    Jag (jag har bytt användarnamn men kanske att vissa av er känner igen vem jag är ändå, då jag varit med på detta forum lääänge) är en av dem som med spänning följer denna tråden.

Jag (och min man) är en av dem som nu hoppat av Sydafrikakön. Efter drygt tre och ett halvt års köande (vi ställde oss i kö i juli 08) och med köplats nu senast nummer 8, så fattade vi med blandade känslor, beslutet att inte fortsätta. Sydafrika har alltid legat oss nära, då jag (och en period även min man) bott och jobbat där som volontärer i olika omgångar. 

Under denna kötid har vi hunnit få hem en underbar pojke från Kenya (kom hem i juli 2010) och nu sitter vi här redo att åka ner till Kenya igen för ett syskon om några månader!! :)

Vill önska er alla som väntar ett stort lycka till och jag måste säga att jag beundrar er massor, som orkar kämpa vidare! 

Grattis till era barn!
  • Flybe
    Qermit skrev 2012-02-10 14:36:49 följande:
    Jag har faktiskt hört om fler som får bb på em än fm så än finns det hopp!

Grattis till era barn!

OK, då håller vi hoppet uppe några timmar till, även om jag mest vill dra ett gammalt täcke över mig just nu. :(
  • Flybe
    ia78 skrev 2012-02-10 13:40:14 följande:

Ja, så här i efterhand ångrar jag att vi inte valde Kenya den här gången. Vi har sett två familjer skicka sina papper och komma hem med sina barn medan vi har väntat på att få vårt bb från Sydafrika. Men, främsta anledningen till att vi valde Sydafrika framför Kenya var att vi inte visste hur jag skulle klara av Nairobi med min astma. Sen fick vi skicka våra papper till SA på en gång när vi fått vårt medgivande och det spelade ju också in i beslutet. Nåja, det går ju inte att byta land nu, så vi får hoppas att det ringer i telefonen snart.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!