• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Flybe

Fredag imorgon igen. Spänningen stiger. Eftersom våra vänner åker ner till SA nästa vecka så vill jag ha bb nu!  Så nu hålls tummarna här hemma för att det ska komma några bb imorgon!!!

• Heavy

Fredag och inte ett enda inlägg??? Åh vad trist! Jag hoppas på många BB nästa vecka! Vi har äntligen fått medigvande! Behöver jag säga att jag längtar efter att se vårt könummer på SA-listan?

Tevlig helg!{#emotions_dlg.flower}

• Flybe
    Heavy skrev 2012-01-27 21:15:30 följande:
    Fredag och inte ett enda inlägg??? Åh vad trist! Jag hoppas på många BB nästa vecka! Vi har äntligen fått medigvande! Behöver jag säga att jag längtar efter att se vårt könummer på SA-listan?

Tevlig helg!{#emotions_dlg.flower}
    Grattis till medgivandet! Har ni bra könummer så att ni kan få skicka snart?
    Vi får hoppas att det har kommit bb även om det varit tyst här på listan.
  • Biene
    gracel79 skrev 2012-01-26 10:29:09 följande:
    Det återstår att se hur jag ska sköta detta, det är första gången jag gjort sådana här flätor. Tror att håret kommer att bli rakt efter tvätt och att jag då får locka om det. Hon har det än så länge uppsatt i två tofsar, så än så länge har det inte trasslat sig. Fick rekommendationen om håret på en afrosalong i Göteborg, hon som jobbar där har en liten dotter i ca 5 år åldern och hon brukar göra så. Håret heter dream girl, style: curly piece.
    Om du använder syntethår så är de flesta sorterna sånt som man ska doppa i hett vatten för att fibrerna ska sluta sig. Då kan du linda upp håret på t.ex. papiljotter för permantenta håret, doppa dem i en stor kopp hett vatten i ca. 10 sek och sen låta svalna (det går fort). När du tar ut papiljotterna har du korkskruvelockar som håller hela tiden oavsett om du tvättar håret eller ej. Vill man ha rakt igen så tar man flätorna och doppar i hett vatten igen och de blir raka. osv. Man kan också göra håret vågigt genom att fläta ihop flera flätor och sen doppa i hett vatten.

Ni kan kika i mitt album, där har jag lagt upp en del foton på hur olika frisyrer kan se ut.
    Crazy enough to have fun all the time
  • Heavy

Tack! Vi har bara köat ett år så det tar tid innan vi får skicka Vi hamnar inte sist i alla fall, tror vi "klättrar om" 2 par o hamnar på plats 44 eller 45

• gracel79
    Biene skrev 2012-01-28 15:53:14 följande:
    Om du använder syntethår så är de flesta sorterna sånt som man ska doppa i hett vatten för att fibrerna ska sluta sig. Då kan du linda upp håret på t.ex. papiljotter för permantenta håret, doppa dem i en stor kopp hett vatten i ca. 10 sek och sen låta svalna (det går fort). När du tar ut papiljotterna har du korkskruvelockar som håller hela tiden oavsett om du tvättar håret eller ej. Vill man ha rakt igen så tar man flätorna och doppar i hett vatten igen och de blir raka. osv. Man kan också göra håret vågigt genom att fläta ihop flera flätor och sen doppa i hett vatten.

Ni kan kika i mitt album, där har jag lagt upp en del foton på hur olika frisyrer kan se ut.   
    Tack för tipset. Nu förstår jag. Hon på salongen sa att jag inte kan doppa ändarna för att få håret att sluta sig, jag är annars van vid att doppa det andra håret vi brukar köpa. Nu förstår jag det som att det här håret redan är doppat och därmed fått sina lockar, och det är därför jag inte kan tvätta det i varmt vatten eller doppa det. En fråga till: det står att man inte ska tvätta håret i varmt vatten utan i ljummet vatten, hur känsligt är det? Vill ju tvätta håret i för kallt vatten.

• gracel79

I fredags fick jag svar från Birgitta ang. de senaste 2 barnbeskeden. Nu hade jag redan fått info från annat håll när svaret kom men ändå: Hon skrev att båda barnen var ca 1 år gamla och att de som fick barnbeskeden hade väntat sedan april och oktober 2010.

Nu väntar vi på fler BB! 

• Flybe
    gracel79 skrev 2012-01-30 09:52:25 följande:
    I fredags fick jag svar från Birgitta ang. de senaste 2 barnbeskeden. Nu hade jag redan fått info från annat håll när svaret kom men ändå: Hon skrev att båda barnen var ca 1 år gamla och att de som fick barnbeskeden hade väntat sedan april och oktober 2010.

Nu väntar vi på fler BB! 
    Ja nu är i alla fall alla mina telefoner laddade och redo för en ny vecka.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!