• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean
    Mary skrev 2010-10-31 09:21:17 följande:
    Jag har också fått ont i magen idag (12+6). Liknar mensvärk, fast mer lokaliserat på ena sidan. Jag tror absolut det kan vara växtvärk vi har! Nu ska väl livmodern börja växa rätt ordentligt, så då kan man ju föreställa sig att man får lite ont.

När jag var hos läkaren för någon vecka sedan berättade han att man kan ha som muskelknutor i själva livmodern (som ju är som en stor muskel). Så nu inbillar jag mig att det är en muskelknuta som måste lösas upp just där jag har ont... Lite svårt att veta exakt vad det är, men skönt att veta att det finns helt normala förklaringar tycker jag!
    Efter en natts somn sa har jag inte alls ont sa de maste ju vara vaxt vark. I torsdags hade jag ont pa hogra sidan och trodde jag strackt en muskel men de frosvann, igar var min vark mer utspridd pa vanstra sidan an va de var i torsdags darfor blev jag sa nervos. Men eftersom vi ar fler med liknande symptomer sa kan de ju inte vara mer an normalt och vaxtvark. Man ska val kanske vanja sig med lite smarta tills i Maj......
  • nenababe
    Fröken Löken skrev 2010-10-31 14:54:10 följande:
    klart kroppen förändras, det är ju helt normalt, menar att vi inte ska gifta oss typ dagen efter förlossningen för då lär man ju se ut som ett vrak HA HA HA HA HA!!!!!!!!! Inte en månad efter heller kanske...
    sen är jag inte så himla smal från början heller, har varit smalare innan men omständigheter har gjort att jag ökat i vikt. Skulle gärna vilja försöka gå ner till min trivselvikt innan dagen kommer då jag tänker vara som vackrast!!
    Om man struntar i att gifta sig på grund av hur man ser ut så är man ganska långt ute i periferin kan jag känna... för vilket är viktigast?????
    Så visst kommer jag att kämpa för att gå ner de där kilona men försvinner de aldrig så ser jag´inte det som att världen kommer att rasa!!!
    De förstår jag väl :)

Jag tyckte de va sött skrivet, så oskuldsfullt och ovetande på nått sätt Flört
    Men många syns de inte ens på att de varit gravida. Inga bristningar eller hängskinn. Tyvärr var jag inte en av de lyckliga som fick va med om de.

Men själv tycker jag de är lite mysigt, sambon brukar kalla de för kärleksmärken eftersom de faktiskt uppkom av kärlek. Vilket hjälpte mig att acceptera de som en del av mig Solig
    (¯`°?.¸ ღ Nenababe - mamma till Jonathan 04, Felicia 07 och Cornelia 09ღ ¸.?°´¯)
  • Tiiinaa

Hallå och snart är det godnatt. Undrar bara om det är någon som vet vart magbildstråden vi startade tog vägen?

• maj09
    Sist hade jag moderkakan i framvägg så jag borde inte ha känt lillan så mycket som jag gjorde. Började känna henne i v. 16 men nu (v. 11) känner jag redan av när den ändrar läge. Känner det som att jag har en liten fisk i magen. 

Nu ska jag vara ledig i hela 10 dagar! Ingen har undrat på jobbet. När jag kommer tillbaka är jag i vecka 13 och ska berätta för mina närmsta kollegor.

Vet ni vad? Imorgon gifter jag mig!!!!!!!!!!!!!!!! Det känns så stort! Med tanke på att jag är gravid kommer jag säkert att gråta mig igenom hela bröllopet..    
    Va harligt!!! Ha en underbar dag och njut! Skulle ni beratta for alla pa brollopet?

TACK för alla bröllopshälsningar! Vi hade en sååå romantisk kväll och eftermiddag! För min del blev det ett perfekt bröllop. Alla som var inbjudna visste att vi väntade barn. Egentligen hade vi tänkt säga det till alla under bröllopsmiddagen men jag kunde inte hålla mig för två veckor sedan. Det var nog bra det, för nu kunde vi verkligen koncentrera oss på varandra.

Prästen vi hade var helt fantastisk!!! Jag bara kände att jag tyckte så mycket om henne som person - trots att jag aldrig hade träffat henne innan vi började planera inför bröllopet. Det betydde mycket för mig.

Sist hade jag moderkakan i framvägg så jag borde inte ha känt lillan så mycket som jag gjorde. Började känna henne i v. 16 men nu (v. 11) känner jag redan av när den ändrar läge. Känner det som att jag har en liten fisk i magen. 

Nu ska jag vara ledig i hela 10 dagar! Ingen har undrat på jobbet. När jag kommer tillbaka är jag i vecka 13 och ska berätta för mina närmsta kollegor.

Vet ni vad? Imorgon gifter jag mig!!!!!!!!!!!!!!!! Det känns så stort! Med tanke på att jag är gravid kommer jag säkert att gråta mig igenom hela bröllopet..    
    Grattis!
    Vi gifte oss förra helgen, fantastiskt roligt.
    Jag började gråta i samma stund som kyrkportarna gick upp. Väl framme vid prästen var jag så hysterisk att ansiktet var helt skrynkligt och det droppade ner på klänningen.
    Klarade att samla mig genom att studera altartavlan i detalj, fokusera på psalmtexten och lyssna till vår kompis som sjöng så högt att det skallrade i kristallkronorna.
    När det väl gick över blev det jordens adrenalinkick och jag kunde inte sluta le. Under sista psalmen fick jag istället en fnissattack åt samma kompis när han klämde i.

Hoppas att ni får en underbar dag och passa på att njuta i varje sekund!

Stort grattis till dig också! Jag kunde inte heller hålla tårarna borta. Kände mig som den första bruden som tågade in i kyrkan gråtandes. Musik blir ju så otroligt vacker i kyrkan så jag blev helt tagen av hela stämningen. Mötte min pappas blick på väg in och han hade också tårar i ögonen, vilket inte gjorde det lättare för mig.. Vår 17-månaders dotter lättade på stämningen så fort vi kom fram till altaret genom att springa fram och leka titt-ut mellan mina ben.. =)

• FruMadde4barnTätt

maj 09
    grattis
    låter som ni hade en underbar dag

själv gifte vi oss i samband med vår förste sons dop, 2007 3 februari

mår mycket illa fortfarande, har fått en liten mage, v. 11+0

• jakeline
    Nojnen skrev 2010-10-31 21:10:39 följande:
    I helgen har vi berättat för våra föräldrar, syskon och närmsta vänner.
    Mamma och min bror har haft kalas. Blivande farfar fick en för tidig fars dags present.

Min mamma fick ett ljus med en UL-bild och tankebubbla: "Hej mormor! Vi ses i maj!"
    Hon brast ut i tårar: -Är det sant, är det sant? Guuud vad glad jag är för er skull!!

Min mans pappa fick en mugg med texten: "Farfar"
    Han tittade växlande på mig, muggen, min man, så sa han: -Men jag är ju inte farfar!
    - Nej, svarade min man, men du blir i maj!

Min brorsa fick ett kort med en UL-bild + texten: "Hej morbror! Ville bara berätta att min mamma har mått jättebra under de tre månader jag bott i hennes mage!"
    Han rusade upp och kramade om mig och skrek: -Är det sant, är det sant, är det sant?!?!
    Ingen av gästerna fattade något på en stund, men när ljuset gick upp blev det ett himla hålligång med lyckönskningar.

Sååå kul det var att berätta!!
    åh vilket härligt sätt att berätta på!

jag berättade för arbetsgivaren i torsdags när vi ändå var där på möte. Tyckte det lämpade sig. Visst att jag inte kommer vara borta så mycket ännu, men det känns ändå bra att de vet så de kan börja se sig om efter lämplig vikarie.
    nenababe skrev 2010-10-31 22:17:53 följande:
    Men själv tycker jag de är lite mysigt, sambon brukar kalla de för kärleksmärken eftersom de faktiskt uppkom av kärlek. Vilket hjälpte mig att acceptera de som en del av mig Solig
    Vad sött! Kanske ska se det så jag med... :P visst, mina syns inte lika mycket som man känner dem om man drar över magen... Men nog tycker jag att det ska synas att man fött barn. Det är hör ju livet till! Och det är ett privilegium!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • down under

Nu har jag varit på Kub!!
    Allt såg jättebra ut!
    Lillskrutten var väldigt livlig, kul att se!
    Hjärtljudet låg på154 slag i minuten
    Den var 66.3 mm lång och jag är enl UL 12+6 vilket stämmer med mina beräkningar.
    Huvudet var 21.4mm brett.

Risken för ds enligt min ålder var 1:564
    Men risken beräknad efter blodprov + ul var 1:11273 vilket var lika bra som om jag hade varit 15år..haha
    Så jag är jättenöjd!!Skrattande

***SÅ LYCKLIG***

• Kamomillja

Hej!
    Finns det plats för flera?
    Ska ha mitt andra barn i maj, ska på ul på torsdag ska bli spännande hoppas att allt är bra där inne!

• Sofi 79
    Lill Strumpa71 skrev 2010-10-30 17:45:49 följande:
    Hej!!
    Härligt att läsa att det går så bra för alla och en del gifter sig..  Grattis kramar...
    Själv förlova vi oss nu i dagarna.. Ovant först att ha ring men nu känns de konstigt när man tar av den för att göra en del saker.
    Har även en liten fråga som kanske någon kan svara på.
    Är i v:9 +4 och hade en brun liten flytnig som ett streck i trosorna för några dagar sen, normalt eller??
    Har haft ett missfall sen tidigare..
    Har inte kännt något konstigt alls i magen..

Kramar
    Utan värk är det säkert normalt. Jag blödde nästan mensmängder två gånger under min förra graviditet men allt gick bra ändå. När moderkakan kom ut kunde BM se att jag hade blödit, men inte varför.