• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sofi 79
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-01 20:38:24 följande:
    Jag är ju lärare så behöver ta tjänstledigt eller om det är möjligt kan jag kompa...hmm får nog fundera lite på det där faktiskt...För som sagt blir nog tufft att jobba om något skulle vara galet...
    Men om något skulle vara galet är det väl bara att ringa sig sjuk? Man kan ju faktiskt få akuta förhinder även om man är lärare.
    Dessutom är ju allt säkerligen bra
  • Sofi 79

Är också galet nyfiken på vem det är som ska komma ut. Det är så fantastiskt roligt att följa vår dotters utveckling och se vilken liten personlighet hon är. Och så ska det komma en till. Som säkert är på ett helt annat vis. Otroligt fascinerande!

• JosefineK
    Jodi skrev 2010-11-01 20:05:20 följande:
    Jag tog ledigt hela dan. I fall om det skulle vara nåt fel eller fira om det såg bra ut! Hade även planerat att åka till föräldrarna och berätta den dan när jag ändå hade tagit ledigt.
    Jag tog ocksà ledigt hela dagen. Av samma anledning som ovan, som tur àr fick vi fira
  • MissSindra
    2barnsmammaaa skrev 2010-11-01 14:29:56 följande:
    Jag längtar ihjäl mig efter mitt kub test på måndag! Har skrivit här några gånger innan också :)

Jag har drömt om tvillingar..  Men det tror jag inte att det är, men ändå lite kul att jag har drömt om det.. Är så orolig och hoppas att det verkligen är nått i magen så man inte bara inbillat sig allt.

Är det nån mer som 'är gravid med 3:e barnet? Syns det än på er? :) 
    Japp 3:e barnet här syns ganska bra men har kvar magen från sonen som kom i maj så inte hunnit bli så "fit" ännu haha...
  • Sommarnatt2010
    Sofi 79 skrev 2010-11-02 08:27:09 följande:
    Men om något skulle vara galet är det väl bara att ringa sig sjuk? Man kan ju faktiskt få akuta förhinder även om man är lärare.
    Dessutom är ju allt säkerligen bra
    Jo jag antar det...ibland har man ju bra ursäkter till att sätta sina kollegor i klistret...annars tar det ju emot, men som sagt är det bra kan jag ju jobba utan problem...
  • tove83

har fått varit och kollat på pyret en extra gång i dag,då vi har varit lite oense jag och läkaren;)
    blev till baka flyttad en vecka bara!! så jag är i v13 (12+0) och pyret är hela 52 mm,så det är bf den 16 maj istället för 9 maj,nu ser man fram emot Rul i december,vill även kunna känna av bebisen?? men det kommer väl!!

va stora magar en del har fått...min är bara lite svullen efter jag har ätit thats it liksom=( men antar att den kommer med råge senare...hehe

• FruMadde4barnTätt

tove83

roligt att få titta på den lilla.

längtar oxå till rutinultraljud i december. jag har tagit reda på könet alla gånger, men ska försöka att inte göra det denna gång, min man visste könet bara första gången och detta är ju barn nr,4

min mage syns lite har mammabyxor

• Therre

jag ska på UL den 26 nov 2 dagar innan jag fyller år så jag hoppas att de blir en bra och trevlig överaskning/födelsepresent, då allt ser bra ut och att man ser ett tickande hjärta och en liten krabat som rör sig för glatta livet. så nu är nedräkningen påbörjad fram till UL. Har de redan på morgonen så hinner jag till jobbet sen också:) och förhoppningsvis får berätta den glada nyheten.

är väldigt nyfiken på att se om de är fler än 1 också, då alla tror  att de är 2, och tvillingar går i släkten på sambons sida, väldigt tydligt.:S så de återstår att se:D

hur är de med er andra, mår alla bra?

kram

• Sommarnatt2010

Går tvillingar i släkten från pappans sida oxå???  Trodde bara det var kvinnan som kunde styra det där...Måste väl ändå ha med våra ägg att göra. Vi har inga på min sida nämligen men tänkte att det är lugnt...men min mans mamma var tvilling....

• Therre

de går tillbaka i generationer på min sambos sida (många tvillingar i hans släkt) och så mycket som jag vet så har de vart på pappans sida där och inte på mammans sida men jag hade också för mig att de var via kvinnan med tanke på de där med ägglossning osv, så jag har sagt och intalat mig själv att de de bara är en pga de, eftersom vi inte har tvillingar i släkten på min sida i huvudtaget dessutom..

men man kan ju alrig veta innan man kollat upp de så jag får stå ut och vänta 3 veckor till ca.... men den som väntar på nå gott väntar väl nästan aldig för länge hehe..

nu ska jag duka av efter frukosten sen ska man fixa iordning mig och dotter inför dagis och jobb..