• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sommarnatt2010
    Therre skrev 2010-11-03 09:04:02 följande:
    de går tillbaka i generationer på min sambos sida (många tvillingar i hans släkt) och så mycket som jag vet så har de vart på pappans sida där och inte på mammans sida men jag hade också för mig att de var via kvinnan med tanke på de där med ägglossning osv, så jag har sagt och intalat mig själv att de de bara är en pga de, eftersom vi inte har tvillingar i släkten på min sida i huvudtaget dessutom..

men man kan ju alrig veta innan man kollat upp de så jag får stå ut och vänta 3 veckor till ca.... men den som väntar på nå gott väntar väl nästan aldig för länge hehe..

nu ska jag duka av efter frukosten sen ska man fixa iordning mig och dotter inför dagis och jobb..
    Jaha, hehe då kanske man inte kan vara helt lugn då...Mannen min säger att han tror det är två oxå nämligen. Men det har jag bara avfärdat :S Jag får reda på det om två veckor då ska jag göra ett UL

Själv ska jag ta en promenad med vovven o sen blir det en shoppingrunda med en vän...fördelen med läraryrket, höstlov =)
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-03 08:55:26 följande:
    Går tvillingar i släkten från pappans sida oxå???  Trodde bara det var kvinnan som kunde styra det där...Måste väl ändå ha med våra ägg att göra. Vi har inga på min sida nämligen men tänkte att det är lugnt...men min mans mamma var tvilling....
    nej de tär bara dina äggledare som kan släppa två ägg. Och det är bara tvåäggstvillingar som är ärftligt, däremot enäggs har man ju ingen aning om... Men där är det väl också ägget som bestämmer vad jag har förstått. Vi har också tvillingar på bägge sidor. Känns ändå som det är en extra risk/chans ändå... :P

jag mår jättebra just nu. LIte illamående till och från men inte så att det stör mig. Gissningarna på vad som gömmer sig i magen har börjat strömma in och jag har en lista i bloggen... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Lovelyness

Hej hej

Nu har även jag lyckats komma iväg på ett ultraljud, vilken väldigt märklig känsla att se någonting där inne :) Allt såg bra ut och datumen verkade stämma perfekt så jag känner mig jättelättad. Nu är det bara att vänta på RULet då :)

Hur mår alla förresten? hur är ert illamående? Mitt har blivit lite bättre, har däremot fått ont i rumpan. Antar att det kanske är foglossning? Känns lite som att någon hugger mig i skinkorna... 

• skalbagge

JAg mår verkligen prima!!!! Känns som livet leker och jag är ständigt glad. Jag tror faktiskt aldrig jag mått så bra som jag gör nu när jag är gravidSolig.

• Kerel

Hej alla,

Har bf 13maj! Jag har en son som är 6år men därefter har jag fått 6missfall. De har alla varit tidiga och efter en utredning visar det sig att jag har ett litet kromosomfel som spökar vilket barnet kan ärva i en mer komplicerad form. Nu är man ju äntligen i v13 och den värsta risktiden är över. Den enda gång det har funkat så här länge var med min son! Jag har gjort ett moderkaksprov för att utesluta genfel och väntar nu på resultatet. Har mått illa sedan v 7, verkligen väldigt illa, och vissa dagar förlorat all mat men det börjar äntligen släppa lite grann. Det är en prövning det här. men fungerar det vet man ju att det är värt allt! Hoppas vi får följas åt ända till maj!

• tove83
    Therre skrev 2010-11-03 08:45:31 följande:

jag ska på UL den 26 nov 2 dagar innan jag fyller år så jag hoppas att de blir en bra och trevlig överaskning/födelsepresent, då allt ser bra ut och att man ser ett tickande hjärta och en liten krabat som rör sig för glatta livet. så nu är nedräkningen påbörjad fram till UL. Har de redan på morgonen så hinner jag till jobbet sen också:) och förhoppningsvis får berätta den glada nyheten.

är väldigt nyfiken på att se om de är fler än 1 också, då alla tror  att de är 2, och tvillingar går i släkten på sambons sida, väldigt tydligt.:S så de återstår att se:D

hur är de med er andra, mår alla bra?

kram

det är kvinnan som avgör,då du måste släppa 2 ägg eller att ett delar på sig.jag frågade min bm då min sambo är tvilling....det är många runt oss som har sagt detta med så därför jag frågade henne...men det syntes klart och tydligt på vul att det bara var en iallafall=)
  • Sommarnatt2010

Det var ju skönt att höra..sen kan det ju bli tvillingar även om det inte finns i släkten...

• Fröken Löken

är det någon mer som har börjat svullna om fingrar och ben?? Åh det är så jobbigt!!
    Förlovningsringen åker av och på hela tiden känns det som...

• fliona
    Fröken Löken skrev 2010-11-04 19:00:38 följande:
    är det någon mer som har börjat svullna om fingrar och ben?? Åh det är så jobbigt!!
    Förlovningsringen åker av och på hela tiden känns det som...
    mm, jag har måsta ta av mej ringarna