• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Ewima

Kan verkligen rekomendera Babybjörns babysitter, den kostar lite mer men är såå värd pengarna! Ingenting som överstimulerar bebisen men den kan gunga sigsjälv

• Lovelyness
    30maj skrev 2010-12-17 09:35:29 följande:
    Vi är i vecka 17 (16+3) och beställde vår Emmaljunga Mondial duo combi igår! jag är så jäkla glad, detta är verkligen min dröm vagn!! :D en vit i läder.. tycker det ser så himla fräscht ut.
    med mer saker har vi inte köpt till mini..

ska förövrigt på rul och könsul den 28 och 29, väntar med spänning! 
    VI funderar också på en Emmaljunga Mondial duo combi, jag tycker den är väldigt snygg och folk som har den verkar vara nöjda. Ser hur alla kämpar i snön med sina vagnar med små jul och känner bara att jag vill ha en ordentlig vagn Glad Hur lång tid tar det innan ni får den och vad kostade den?
  • Lovelyness
    Friida11 skrev 2010-12-17 13:50:55 följande:
    Jag har en liten fråga :)
    Jag fick veta att jag har moderkakan i framkant och förmodligen därför jag inte känner bebis där inne ännu.. Men ni som har erfarenhet av att ha det  med ert första barn hur lång tid tog det för er att känna första rörelserna?!?
    Jag fick reda på igår att jag också har moderkakan i framvägg, och har inte känt någonting direkt. Känns lite trist men vi får hoppas att vi snart känner vi också Glad
  • Kickeree

Ååhh, verkar som många i gruppen varit på RUL, jag längtar tills tisdag.....! =)

• nenababe

Var på Ultraljud idag.

Snuttan mådde jätte bra. Fossingarna upp och huvudet nedåt. 296 g beräknades hon väga, vecka 20+1 idag. Fick se att hon hade världens sötaste lilla nos och väldigt stora fossingar Solig

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan maj -11ღ ¸.?°´¯)
  • nenababe

3D
    (¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan maj -11ღ ¸.?°´¯)
  • Fröken Löken

Vi fick en babysitter och ett enklare babygym på köpet med vagnen, vilket vi blev väldigt tacksamma över!!
    Ska kolla på sele och bärsjal hos en kollega, likaså babyskyddet! Ska även kolla med f-bolaget om det finns någon möjlighet att hyra, det låter väldigt praktiskt!

Jag fick också veta att jag har moderkakan i framvägg och har först denna veckan (20) börjat känna liten varje dag till och från! När vi var på ul i tisdags visste jag att det var bebben då jag såg den på skärmen! Det är första barnet för oss så allt är ju nytt å spännande! Mest rock'n'roll är det på kvällen tror jag bestämt!

• FruMadde4barnTätt

nenababe
    vilken fin, söt UL bild!
    3d bild ser jag inte riktigt var den är tagen på.
    grattis och roligt allt var bra!

• Lovelyness

Vilken märklig känsla det var att se den lilla på skärmen förresten, har nog fortfarande inte smällt upplevelsen. Hon som gjorde ultraljudet behövde flytta lite på bebisen och petade till magen så han sprattlade runt där inne. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på det Glad

• FruganH

Nu ska vi strax iväg och hämta barnvagnen Glad
    Ska bli kul, men inte riktigt lika kul att köra bil i det här vädret! Men jag är ju rätt van eftersom jag kör till och från jobbet varje dag, vilket är ungefär 1 timme per resväg (mer nu iförsig när vägarna är i så uselt skick) Obestämd

Jättefina bilder ni har fått på RUL tjejer! Är det inte underbart att få se dom små?
    Nån mer än jag som ändå har lite svårt att fatta att det ligger en liten människa därinne i magen? Trots att magen växer och jag känner den sparka varje dag så känns det helt otroligt och overkligt att det faktiskt är så Drömmer